K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2013, 09:44   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
praktik forlængelse

Hej jeg er fleksjobber og har været i praktik siden august og skulle efter den første plan være færdig i praktik den 15.11.13 men nu vil min sagsbehandler forlænge min praktik til året ud.

Jeg er på to dage om ugen to timer og har det nu så træls psykisk at jeg ikke magter noget i min hverdag og har svært ved at komme afsted i praktik de to dage om ugen.
Jeg er blevet bevilliget bo støtte og derfor vil de forlænge min praktik men jeg kan ikke overskue at skal være både i praktik og starte med bo støtte jeg har ikke fået andet oplyst endnu omkring bo støtten andet end det er blevet bevilliget.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og hvis jeg ikke samarbejder omkring praktik forlængelsen kan jeg miste min ledigheddsydelse. og min læge ved ikke om hun tør sygemelde mig da hun så frygter jeg skal starte forfra igen med en ny praktik osv.

Jeg er kun 38år og derfor er der ingen andre alternativer end fleksjob og jeg er i mine gode uge i praktik 3 timer og mine dårlige uger 0 timer.

hvad kan i give af forslag til mig ?
jeg har aldrig været ansat i et fleksjob og jeg har psykiske diagnoser som jeg er i medicinsk behandling for.
Min uge ser sådan ud
mandag bliver brugt til at samle mig til praktik tirsdag
tirsdag bliver brugt på praktik fra 10-12
onsdag lader op til praktik torsdag
torsdag er fyldt med praktik 9-11
fredag lader op til weekend med min 3 børn og min mand.
lørdag er jeg træt og uoplagt
søndag står på rengøring tøjvask osv som ikke er blevet klaret i løbet af ugen.

Min mand arbejder fuldtid og står for at hjælpe børnene til fritids interesser og andre ting, da jeg ikke magter at deltage når jeg er i praktik.

et fedt liv at have
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 10:11   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja nu er gode råd dyre, for din læge har ret du kan nemt risikere at komme i praktik igen men det kan du lige meget hvad, hvis du ikke kan klarer det , så må der en sygemelding til og hvis du så ryger i en ny praktik som du ikke kan klarer , så må der jo bare en ny sygemelding til igen.

Nu er det jo sådan der ikke er tid på sygemelding, når du er på ledigheds ydelse, så om du skal være sygemeldt i 10 dage eller 10 år er jo ligegyldigt, du får de samme penge.

Der er kun dig til, at mærke din krop/sind, så du er nød til, at have lægen med på banen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 11:46   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg kunne foreslå at du ansøger om ressourceforløb, så kan de par år til du bliver 40 gå med det, i stedet for ind og ud af diverse tilfældige praktikker og andet.

I ressourceforløb kan du få et forløb med konkret indehold, rettet direkte efterdine behov.
Jeg tænker det eret godt kort at have på hånden (dokumentation) når du til sin tid kan indstilles til pension (selvfølgelig under den forudsætning at du er færdigbehandlet og der ikke er udsigt til bedring)
Jeg er over 40 og min sag var i første omgang ved at falde på manglende ressourceforløb.
Det ville være godt for dig ikke først at skulle igennem forløbet når du kommer dertil at pension kan bevilliges, hvis det ikke bare lige var for... ressourceforløb.

Vil de ikke indstille til ressourceforløb, er der jo mulighed for at ansøge pension på det foreliggende, så kommer der besked tilbage om hvad der mangler for at sagen kan indstilles, og du kan forsvare hvorfor det mangler, eller sørge for de bliver tilført sagen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 20:50   #4
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Tak for jeres sød og gode svar. Min sagsbehandler siger jeg ikke er berettiget til et ressurseforløb, og at man ikke kan blive sygemeldt når man er ledig fleksjobber i praktik????

Min fagforening har jeg også talt med og de anbefaler også en sygemelding og jeg har idag haft kontaktet min egen læge som har sygemeldt mig dagsdato.

Dette har jeg så oplyst min jobkonsulent og sagsbehandler om via. mail så jeg har en kvittering for de har modtaget min mail, det anbefalede min fagforening.

Så nu er jeg så spændt på hvad min sagsbehandler siger til det og om hun så vil stoppe min ledighedsydelse eller hvad hun siger til det.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 20:55   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hun kan ikke stoppe din ledighedsydelse fordi du er sygemeldt....da man jo som ledig fleksjobber får ledighedsydelse imens man er sygemeldt..

Citat:
§ 74. Ledighedsydelse udbetales af kommunen til personer, der er berettiget til fleksjob, jf. kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Ledighedsydelse kan udbetales

1) i perioden efter visitationen, indtil den pågældende ansættes i fleksjob,

2) ved ledighed efter et fleksjob,

3) i perioder med sygdom eller barsel,

4) ved afholdelse af ferie eller

5) ved midlertidige afbrydelser i arbejdet, som ikke kan tilregnes den pågældende.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap7
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 21:08   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er korrekt, der udbetales samme ledighedsydelse under sygdom som ellers.

Selvfølgelig kan man sygemelde sig uanset hvor i forløbet man er.

Har du fået skriftligt afslag på ressourceforløb ?
For ellers skal du ikke med det samme tage det de siger for gode varer !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 22:29   #7
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg fik oplyst at man ikke kunne komme i et forløb når man var afklaret og tilkendt fleksjob.

Og jeg havde ikke overskud til at skulle kæmpe igennem på da værende tidspunkt, og valgte at vente til senere.

Nu håber jeg at jeg under min sygemelding får så meget overskud at jeg tager en kamp mod systemet igen.

Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre uden alle jer her på k10 i er altid gode til at give råd, støtte osv. men alle her ved hvordan systemet er for en mølle at komme igennem...
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 22:40   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Jeg fik oplyst at man ikke kunne komme i et forløb når man var afklaret og tilkendt fleksjob.
Hvorfor er du i praktik ?
Jeg troede din praktik var i forhold til afklaring af om du stadig var til rådighed for fleksjob. Sådan en vurdering skal der laves hver gang man har været ledig i 12 måneder.

12 måneder ledig
6 måneder afklaring
12 måneder ledig
6 måneder aklaring
osv...

Og viser det sig du ikke er til rådighed, evt . som følge af sygdom, så skal kommunen lave en plan for hvad der så skal ske med dig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 09:09   #9
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg er i praktik for at de skal finde ud af hvor mange timer jeg kan have i fleksjob...

Og de vil jo gerne have jeg skal have flere timer end de jeg har kunnet/kan have for det er jo med at presse og presse folk til de vælter.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 16:35   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er da noget forfærdelig vrøvl de fortæller dig....

Selvfølgelig kan du komme i et ressourceforløb selvom du er godkendt til fleksjob....

Hvis du nu feks bliver for dårlig i forhold til fleksjob...ja så er det jo netop de har muligheden for at sende folk i et ressourceforløb for at se om man kan forbedre arbejdsevnen bare lidt....

Så du skal bestemt ikke tro på alt de fortæller dig...

Det der med at de vil presse folk op....ja det forsøger de jo med alle....

Der bør man være smart...og ikke presse sig selv længere end ens helbred kan følge med...dette uanset hvad de så fortæller en...

Man kan nu engang ikke plukke håret af en skaldet...

Man skal også huske...at der absolut ikke kommer nogen og takker dig fordi du har ødelagt dit helbred alene fordi du kunne komme 5 timer længere op i tid...

Dit helbred er det vigtigste når det kommer til hvad du kan og hvad kommunen forlanger eller prøver at forlange...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension