K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2015, 02:07   #1
Wonderfullife
Får gode oplysninger
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Wonderfullife er ny på vejen
Samleverens løn

Hej Alle.
Jeg er førtidspensionist og har lige et spørgsmål.
Min kæreste, som jeg bor og ejer hus med, har fået andet job.
Før tjene han 310.000 om året, nu bliver det nok omkring de 500.000.
Jeg plejer, at få udbetalt 10.500 om måneden.
Men nu frygter jeg, at jeg ryger meget meget langt ned..
Jeg har lige fået brev om ,at jeg intet får udbetalt her den 1 januar, da han har tjent 40.000 mere end han var sat til.
Men jeg får først brev igen sidst i januar, ang udbetalings sats fremover
Mit spørgsmål er egentlig, om det overhovedet kan betale sig at han tjener mere? Når de nu snupper alt mit
Mvh Tina
Wonderfullife er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2015, 02:30   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er jo kun noget af det han tjener mere der modregnes. Så det kan betale sig at han tjener mere. Hvis altså ikke han slider sig op i det nye job.

Det er først hvis han tjener ​710.300 kr. pr. år eller mere, at du ikke vil få førtidspension

I kan udregne det efter ældresagens beregningsmodeller http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx
eller på borger.dk uden brug af NemId https://www.borger.dk/Sider/handling...4-f3114812b821
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 05:21   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Efter 2003 ftp ( kender ikke før ) kan du aldrig lande i o kr pga din partner AlENE .
Om han så tjener 5 millioner år er der en grænse for hvor meget de må trække .

Det er kun hvis du selv har indtægt udover af en vis karakter at de må trække yderligere og du reelt kan lande i nul kr

Jeg får selv 12216 kr før skat og i følge vores revisor er det ca bunden før skat du kan få . Du kan ikke komme meget længere ned
Ældre sagen og borger dk beskriver også at de kun må modregne partner til en vis grænse og du altid vil få noget når det kun handler om
Ham

Men forstår godt du tænker sådan . For ligeså snart de har et job hvor de tjener godt svier den ig vi er ikke selvstændige mennesker som før .
Sørg for at regne pensions meddelsen du får ca sidst i januar efter . Så i er nogenlunde sikker
Godt nytår
Ftp stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 16:15   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Efter 2003 ftp ( kender ikke før ) kan du aldrig lande i o kr pga din partner AlENE .
Om han så tjener 5 millioner år er der en grænse for hvor meget de må trække .
Ftp stribe
Vil det sige at det først er hvis førtidspensionisten selv tjener over omk. 700.000/året, at førtidspensionen bortfalder helt?

Det står nederst på ældresagens side om førtidspensionsberegning.http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2016, 06:09   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Akvamarin

ja det er rigtigt .

Hvis du eks har så stort privat pensions ordning at du får over 700.000 skal det nok passe det er der grænsen er .

men en ftp efter 2003 ( kender ikke regler før ) kan ALDRIG miste hele sin ftp ALENE pga partners indtægt - uanset hvor mange millioner vedkomne måtte tjene år .

Dem der evt siger jamen jeg får " kun " 8000 kr før skat i ftp efter 2003 . har så selv en løbende erstatning hver mdr der modregner eller en indkomst a anden art . Det glemmer mange så at nævne og deraf tit forvirring .

De må kun modregne til vis grænse pga partner .

godt nytår

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2016, 21:09   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Godt Nytår Stribe.
Det er godt at høre at de ikke kan modregne hele pensionen pga ægtefælle/samlevende indtægten.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension