K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2013, 00:40   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Regulering af forskudsskat... HVERT ÅR

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at man skal huske at registrere sin forskudsskat HVERT ÅR, og specielt hvis man overgår fra en ydelse til en anden.
De fortrykte beløb på skattekortet er beregnet efter ens skatteforhold to år tidligere, og der kan meget jo have ændret sig.

Man går ind på skat.dk og retter forskudsopgørelsen og det kan man også gøre løbende året igennem hvis der sker ændringer.

Jeg regulerer min forskudsskat løbende, for endelig at gøre det i December, så er alt stort set i "0" når den endelige opgørelse kommer, eller næsten, for jeg får som regel en tudse tilbage, men det er fordi jeg sætter min forskudsskat med lidt "elastik"

Der er ingen grænser for hvor mange gange man kan gå ind og rette, så i praksis er man selv ude om det hvis man kommer til at stå med skattegæld når årsopgørelsen gøres op.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 01:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Også alle jer som tænker...det er skam ikke nødvendigt....

Vi har set det mange gange herinde at hvis en person feks går fra kontanthjælp og over til førtidspension....

Ja så har de mange gange lagt de to ting sammen så det står som om at man tjener både kontanthjælp og førtidspension...

Så det kan godt svare sig lige at tjekke alt igennem og det kan jo gøres hjemmefra nu...så det er ikke det store besvær...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 11:32   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Fuldstændigt rigtigt...

Jeg har lige været inde at rette da jeg var sat til både at få fuld kontanthjælp som enlig forsørger samt en fuld førtidspension som enlig.. det gav jo en svimlende årsindtægt der betød at jeg mistede noget grøn et eller andet tillæg.. pga den høje indkomst..

Tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis de havde beregnet min boligsikring efter det..

Er der nogen der har erfaring med hvor hurtigt de får det rettet.. ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 11:39   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når du har rettet i det, gælder det fra den 1.1.2014
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 13:33   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
når du har rettet i det, gælder det fra den 1.1.2014
Det kommer da godtnok an på om man retter for 2013 eller 2014.

Man går ind i det år hvor man ønsker at rette, og derinde afgør man selv hvonår det skal gælde fra.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 20:13   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Fuldstændigt rigtigt...

Jeg har lige været inde at rette da jeg var sat til både at få fuld kontanthjælp som enlig forsørger samt en fuld førtidspension som enlig.. det gav jo en svimlende årsindtægt der betød at jeg mistede noget grøn et eller andet tillæg.. pga den høje indkomst..

Tør slet ikke tænke på hvad der var sket hvis de havde beregnet min boligsikring efter det..

Er der nogen der har erfaring med hvor hurtigt de får det rettet.. ?
Boligsikringen beregnes IKKE efter forskudsopgørelsen. Den beregnes efter den ansøgning du oprindelig har lavet og efterfølgende ud fra når indkomsten ændrer sig, hvilket du selv skal gøre opmærksom på.

Når året er gået beregnes der så om du har haft en indkomst som har været højere end den boligsikringen har været beregnet efter. Har din indkomst været højere skal du betale tilbage, har indkomsten været lavere, ja så er det bare ærgerligt, du får ingen penge retur.

Det der betyder mest i forhold til indkomsten på forskudsopgørelsen er at indtægten er angivet korrekt som arbejdsindkomst, kontanthjælp eller pension, idet man kun får beskæftigelsesfradrag af arbejdsindkomst.

Herudover er det vigtigt at fradrag (rentefradrag, kørselsfradrag, akassebidrag og fagligt kontingent) og renteintægter, aktieindkomst og andre indkomster der ikke trækkes direkte skat af, er korrekte. Det er disse fradrag/ikke skatteberegnede indtægter der typisk giver restskat/overskydende skat.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 20:52   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Så fik jeg rettet min forskudsskat for 2013, jeg skal slet ikke betale skat i December, det er allerede gjort.
Og jeg kommer også til at få penge tilbage i skat, når den tid kommer... har indbetalt alt for meget, men det var sådan set også med i mine tidligere beregninger af forskudsskatten.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 21:11   #8
FritzA
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2013
Indlæg: 29
Styrke: 11
FritzA er ny på vejen
Jeg var også en af dem, der pludselig stod til dobbeltindtægt, eller det var faktisk trippel ;-)

Fuld sygedagpenge + fuld pension som enlig + 50.000 i løn (ret pudsigt da jeg ikke havde været på arbejdsmarkedet i flere år)

Jeg valgte at ringe til skat. 2 min senere var det fikset, og der lå en ny forskudsopgørelse i min mail inbox :-)
FritzA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 21:15   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er bare vildt underligt at de ikke selv i disse tekniske tider selv kan finde ud af at folk går fra sygedagpenge eller kontanthjælp og så til førtidspension....men men...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 21:22   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FritzA Se meddelelser
Jeg var også en af dem, der pludselig stod til dobbeltindtægt, eller det var faktisk trippel ;-)

Fuld sygedagpenge + fuld pension som enlig + 50.000 i løn (ret pudsigt da jeg ikke havde været på arbejdsmarkedet i flere år)

Jeg valgte at ringe til skat. 2 min senere var det fikset, og der lå en ny forskudsopgørelse i min mail inbox :-)
Og det værste er, at gør du ikke selv noget året efter, kan du risikere der står det samme igen... forskudsskatten laves på baggrund af oplysninger 2 år tilbage.

Så derfor anbefaler jeg at man altid går ind og ser om den er korrekt, og kontrollere senere igen på året om det nu også passer med det der står på udbetalingsspecifikationer og udgifter til renter mm.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension