K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2009, 09:26   #1
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Afklaring i eget job?

Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde reglerne for afklaring i eget job? Jeg kan ikke finde noget. Måske findes der ikke nogen regler?
Skal afklares til flex eller pension. Har stadig tilknytning til arbejdsmarkedet med få timer i et job, jeg har haft i mange år.
Hilsen Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 09:21   #2
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
På beskæftigelsesministeriets hjemmeside, står der at man kan afprøves på egen arbejdsplads, men at det kræver at man får en anden jobfunktion, end den man normalt har.
Selv om jeg forelagde dette vedlagt kopi af den eksakte skrivelse fra beskæftigelsesministriets hjemmeside, ville kommunen dog ikke give mig denne chance.
De forlangte at jeg blev afprøvet på en anden arbejdsplads.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 09:54   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Vil sige som rts. Jeg måtte heller ikke afprøves på egen arbejdsplads.

Kom på 2 andre centre men med andre funktioner.

Håber du bliver glad for den løsning der findes.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 13:51   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du har desværre ret. Der findes ingen klare regler.

For at få fleksjob, skal man have afprøvet ALT for at se, om man kan arbejde på ordinære betingelser, evt. med skånebehov, hjælpemidler, eller i helt andre fag.

Man har desværre IKKE krav på at kunne udnytte sine erhvervede kvalifikationer/uddannelse, men skal stå til rådighed for alle områder på arbejdsmarkedet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 14:20   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af rts Se meddelelser
På beskæftigelsesministeriets hjemmeside, står der at man kan afprøves på egen arbejdsplads, men at det kræver at man får en anden jobfunktion, end den man normalt har.
Selv om jeg forelagde dette vedlagt kopi af den eksakte skrivelse fra beskæftigelsesministriets hjemmeside, ville kommunen dog ikke give mig denne chance.
De forlangte at jeg blev afprøvet på en anden arbejdsplads.
Har du overvejet at søge om det sådan at de er nød til at give dig et afslag sådan at du kan anke det ..

Jeg tænker på om ikke man kunne skrive noget i stil med ...
Citat:
Jeg anmoder hermed om tilladelse til at blive arbejdsprøvet på den virksomhed jeg er ansat hos i forvejen , jeg har tidligere fået nej, jeg tillader mig at vedlægge skrivelse fra beskæftigelsesministeriet Hvoraf det fremgår at dette er en mulighed, jeg kan godt på den virksomhed få andre arbejdsopgaver end dem jeg har nu ...

I tilfælde af at kommunen ikke vil godtage dette vil jeg gerne have en brugbar begrundelse for dette...

Jeg mister mit job hvis jeg skal ud i arbejds prøvning et andet sted da det ikke kan forenes med arbejdsgangen på virksomheden hvor jeg er ansat , jeg vil mene at dette er hul i hovedet set i lyset af den kæmpe arbejdsløshed der er blandt flekser i Danmark..

Derfor vil jeg igen fremføre mit ønske om at blive arbejds prøvet i den virksomhed jeg allerede er i , og hvis ikke dette kan lade sig gøre så vil jeg gerne på skrift have besked om hvorfor samt en evt klagevejledning ..

MVH

Jeg aner ikke om dette kan lade sig gøre , men man finder jo ikke ud af det hvis ikke man prøver

Jeg ville sende det til borgmesteren samtidig med at jeg sendte det til sagsbehandleren ...

en ting er at de siger nej til dig men det er nok noget andet når de skriver det ned , der må jo være en grund andet end den at de siger det ....

kan ikke sige andet end .. prøv det
  Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 14:39   #6
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hej Jørgine

Det kan lade sig gøre at blive arbejdsprøvet i eget job. Men der er mange ting der spiller ind og det er en hård kamp at få lov.

Hvis læger mv. siger at det er formålslyst at skulle ud og afprøves i andet job, så kan du få lov.

I mit eget tilfælde havde alle læger mv. udtalt at min arbejdsevne ikke vil stige men tværtimod falde, hvis jeg skulle ud i andet erhverv. Jobbet er så tilpasset lidt, da jeg ikke kan klare alt det jeg kunne i gamle dage. Men jeg er ikke overgået til en helt ny funktion.

Hvor reglerne lige er mht. formålsløs arbejdsprøvning, kan jeg ikke huske. Men når jeg er lidt mere frisk så skal jeg prøve at lede efter dem.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 16:20   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej alle.
Tak for Jeres svar. Det ser ud til, at jeg får lov til at blive afklaret i eget job fordi speciallægerne siger, at min tilstand forværres, hvis jeg skal ændre på min hverdag, og at mit nuværende job (få timer) er det mest skånsomme, der findes til mig. Det har taget lang tid at nå hertil. Er revalideret til det job, jeg har nu, men kan ikke oppebære de timer, jeg kunne tidligere. Nu bliver det enten flex eller pension. Har tidligere, mens jeg var rask, været i et helt andet job/uddannelse, som slet ikke har noget med mit nuværende job/uddannelse at gøre.

Men jeg kunne godt tænke mig at se et regelsæt omkring afklaring i eget job, sådan helt generelt, specielt hvis der efterfølgende er udsigt til et flexjob samme sted, hvis der visiteres til det.
Men reglen hedder vel, at man skal afprøves i alle jobs, før man er afklaret?

God weekend fra Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2009, 23:13   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jørgine jeg tror ikke at der findes noget regelsæt omkring dette , som jeg husker det så er det en af de ting som Hjort og forligskredsen ikke ville lave om da der var ny lov på tapetet, det var bare en af de ting hvor de siger at man skal kigge lempeligt på det ...

men regler og love det kom der ikke ud af det

lige som med så meget andet ..
mht fleks så er det kun formuleringer og anbefalinger og formodninger ...
Ved ikke om andre har set regler om dette men jeg for min del kan ikke huske nogen ej heller kan jeg finde nogen ...
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 19:57   #9
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tak for svaret, Heidien.

Har heller ikke kunnet finde noget, så det er sikkert en uskrevet lov med få undtagelser, at man ikke kan afklares i eget job.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2009, 15:51   #10
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hej

Så er jeg ovenvande igen. Jeg har set mine papirer igennem og der er ingen regler at henvise til. De henviser til anbefalinger mv.

Så desværre ingen hjælp der med regler.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob, iværksætter, eget firma? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 14 14-08-2015 08:10
Erhvervsafklaring i eget hjem ladytass Alt det andet 1 08-10-2012 13:59
Flexjob i eget ApS ibdo Spørgsmål ang fleksjob 2 13-04-2012 17:52
Handicaphjælper fanget i eget hjem Maybe Politik og Samfund 0 22-02-2009 11:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension