K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2014, 14:44   #1
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Question Klinisk funktion - helhedsvurdering ??

Hej alle sammen

Mit jobcenter har skrevet dette i et brev til mig.
Vil høre om der er nogen som har prøvet at komme igennem klinisk funktion på Bispebjerg Hospital ?, om de er forstående eller om de mere er kommunernes lange arm ?.

Jobcentret har samtidig vurderet, at det vil være relevant at bede Klinisk Funktion på
Bispebjerg Hospital om at foretage en helhedsvurdering af din helbredssituation i forhold til
mulighederne for arbejde, dette med henblik på at kunne tilbyde en beskæftigelsesrettet
indsats, der på optimal vis tager hensyn til dine skånebehov


På forhånd tak for ethvert feedback.

Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 17:21   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Der er ikke noget som hedder klinisk funktion- jc må være mere præcis i formuleringen.

Medicinsk Modtageafsnit
Akutmodtagelse og behandling,
Arbejds- og Miljømedicinsk Afdeling Arbejdsbetingede sygdomme
Dermato-Venerologisk Afdeling og Videncenter for Sårheling
Fysio- og Ergoterapiafdelingen Genoptræning,

Klinisk Biokemisk Afdeling KBA Blodanalyse, urinanalyse, EKG
Klinisk Farmakologisk Afdeling FARM Lægemidddelrådgivning
Klinisk Fysiologisk/Nuklearmedicinsk Afdeling KFNM Funktionsundersøgelser med radioaktive lægemidler
Lungemedicinsk Afdeling L Lungesygdomme, KOL, udredning af lungekræft

Institut for Idrætsmedicin
Knogle- og ledsygdomme

Patologiafdelingen Analyse af vævs- og celleprøver
Røntgenafdelingen Ultralyds-, CT- og MR- skanninger og røntgenundersøgelser
Patientrådgivning
Patientvejleder Patientrettigheder, frit sygehusvalg, ventetider, transportregler, klageadgange, erstatningsmuligheder

Socialrådgiver Sygedagpenge, kontanthjælp, efterløn, pension, medicintilskud, hjælpemidler
Tværgående funktioner
Afdelingen for Sammenhængende Patientforløb ASP Samarbejde med kommuner og praktiserende læger
Enhed for Sygeplejeforskning og evidensbasering - ESFE Forskningsenhed for klinisk sygepleje på Bispebjerg og Frederiksberg Hospital
Forskningslaboratorium for Stereologi og Neurovidenskab
Giftlinjen Landsækkende telefonrådgivning om forgiftning
Institut for Sygdomsforebyggelse Forskning og uddannelse inden for psykiske og somatiske sygdomme

Sidst redigeret af østerbro; 31-03-2014 kl. 17:26. Årsag: Slettet flere afdeling.inger
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 17:35   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Der er ikke noget som hedder klinisk funktion- jc må være mere præcis i formuleringen.

Medicinsk Modtageafsnit
Akutmodtagelse og behandling,
Arbejds- og Miljømedicinsk Afdeling Arbejdsbetingede sygdomme
Dermato-Venerologisk Afdeling og Videncenter for Sårheling
Fysio- og Ergoterapiafdelingen Genoptræning,

Klinisk Biokemisk Afdeling KBA Blodanalyse, urinanalyse, EKG
Klinisk Farmakologisk Afdeling FARM Lægemidddelrådgivning
Klinisk Fysiologisk/Nuklearmedicinsk Afdeling KFNM Funktionsundersøgelser med radioaktive lægemidler
Lungemedicinsk Afdeling L Lungesygdomme, KOL, udredning af lungekræft

Institut for Idrætsmedicin
Knogle- og ledsygdomme

Patologiafdelingen Analyse af vævs- og celleprøver
Røntgenafdelingen Ultralyds-, CT- og MR- skanninger og røntgenundersøgelser
Patientrådgivning
Patientvejleder Patientrettigheder, frit sygehusvalg, ventetider, transportregler, klageadgange, erstatningsmuligheder

Socialrådgiver Sygedagpenge, kontanthjælp, efterløn, pension, medicintilskud, hjælpemidler
Tværgående funktioner
Afdelingen for Sammenhængende Patientforløb ASP Samarbejde med kommuner og praktiserende læger
Enhed for Sygeplejeforskning og evidensbasering - ESFE Forskningsenhed for klinisk sygepleje på Bispebjerg og Frederiksberg Hospital
Forskningslaboratorium for Stereologi og Neurovidenskab
Giftlinjen Landsækkende telefonrådgivning om forgiftning
Institut for Sygdomsforebyggelse Forskning og uddannelse inden for psykiske og somatiske sygdomme
Jeg ved ikke hvor du har din liste fra ?

Klinisk funktion er en enhed under regionen, og kan således ligge hvor som helst, på Rådhuspladsen eller på Bispebjerg Hospital.

Det er ganske almindeligt at "medicinske funktioner" private som offentlige, lejer sig ind på hospitaler rundt omkring.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 17:36   #4
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Jeg har været på arbejdsmedicinsk afd., de medtager alle sygdomme, lidelse og skader, meget grundige men de udtaler sig ikke om arbejdsevne eller skånehensyn

Jeg fandt denne
Socialmedicinsk Enhed
På Arbejds- og Miljømedicinsk Afdeling er der den 1. oktober 2012 oprettet en socialmedicinsk enhed.
Socialmedicinsk Enhed (SME) er i RegionH den driftsansvarlige afdeling mht socialmedicinske ydelser i relation til reform af fleksjob, ressourceforløb og førtidspension.

Afdelingen har således et tæt samarbejde med alle regionens 29 kommuner bl.a. i forhold til den såkaldte sundhedskoordinatorfunktion. Hertil har Enheden indtægtsdækket virksomhed. Det drejer sig bl.a. om opgaver for kommuner, virksomheder samt forsikrings- og pensionsselskaber.

Enheden foretager som ambulatorium udredninger og vurderinger, og foretager herudover også arbejdspladsbesøg, arbejdsfastholdelsestiltag, rehabiliteringsforløb m.v.

Socialmedicinske Enhed har p.t. 30 fastansatte

Sidst redigeret af østerbro; 31-03-2014 kl. 17:41. Årsag: Fund
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 17:38   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jo der er noget der hedder klinisk funktion på Bispebjerg.

Det er en underafdeling af socialmedicinsk enhed.

Det er lovbestemt at der skal være kliniske funktioner i alle regioner - drevet af regionerne og uafhænige af jobcenterne.

Deres opgave bl.a at lave speciallægeudtalelser til rehabiliteringsteamene, lave helbredsvurdeinger m.v.

Det er lovbestemt at jobcenterne skal bruge klinisk funktion hvis de er udsikre på om man er nok udredt eller lignende. Specielt ifht rehabiliteringsteam er det denne enhed de kun må bruge.

Jeg har været hos klinisk funktion (dog i region midtjylland) og det var en kæmpe hjælp. De fik lukket munden på jobcenteret og deres trækken tiden ud.

Jeg var til samtale hos en socialmediciner, som bagefter havde min sag oppe på deres teammøde inden hun skrev sin udtalelse.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 17:43   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jo der er noget der hedder klinisk funktion på Bispebjerg.

Det er en underafdeling af socialmedicinsk enhed.

Det er lovbestemt at der skal være kliniske funktioner i alle regioner - drevet af regionerne og uafhænige af jobcenterne.

Deres opgave bl.a at lave speciallægeudtalelser til rehabiliteringsteamene, lave helbredsvurdeinger m.v.

Det er lovbestemt at jobcenterne skal bruge klinisk funktion hvis de er udsikre på om man er nok udredt eller lignende. Specielt ifht rehabiliteringsteam er det denne enhed de kun må bruge.

Jeg har været hos klinisk funktion (dog i region midtjylland) og det var en kæmpe hjælp. De fik lukket munden på jobcenteret og deres trækken tiden ud.

Jeg var til samtale hos en socialmediciner, som bagefter havde min sag oppe på deres teammøde inden hun skrev sin udtalelse.
Ja jeg fornemmer også at det kommer til at fungere meget bedre end tidligere... jeg var ikke hos dem, de var ikke begyndt endnu, da min sag var på det stade.
Til mit andet møde i rehabiliteringsteamet fornemmede jeg klart at det var, den deltagende læge, fra klinisk funktion der havde sat rammerne for hvad der i praksis var at opnå med mig (nemlig ingenting)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 19:03   #7
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg ved ikke hvor du har din liste fra ?

Klinisk funktion er en enhed under regionen, og kan således ligge hvor som helst, på Rådhuspladsen eller på Bispebjerg Hospital.

Det er ganske almindeligt at "medicinske funktioner" private som offentlige, lejer sig ind på hospitaler rundt omkring.
http://www.bispebjerghospital.dk/menu/Afdelinger/(;)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 09:51   #8
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Smile

Okay, det lyder som om det er noget som kan hjælpe mig, især når man har været sygemeldt i over 10 år nu uden en afklaring og nu uden indtægt.

Jeg tror jeg prøver det, men hvor lang tid tager sådan en klinisk funktions helhedsvurdering ??, er vi oppe på ½ år eller der omkring ?, og høre sådan klinisk funktions undersøgelse kun under et ressourceforløb ?, altså skal jeg i et ressourceforløb for at komme ind under sådan en undersøgelse ?.

Tusind tak for alt den hjælp indtil videre.

Iamforever
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 10:26   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Min kontakt med klinisk funktion (i Region Midtjylland - men mon ikke de arbejder næsten ens) foregik ved at sagsbehandler, inden mødet med rehabiliteringsteamet bad Klinisk Funktion om en samlet vurdering af min sag - manglede der noget ifht behandling, forslag til arbejds muligheder, relevant behandling - kort sagt alt hvad Klinisk Funktion kunne komme med af input.

Jeg hurtig indkaldt til en samtale i Århus med en social/samfundsmediciner. Min mand deltog. Jeg blev sprurgt ind til barndom, skolegang, forhold til forældre (mange ting som vi fandt var sagen uvedkomne, da min skade er en fysisk rygskade) - men det viste sig at det var fordi hun ville have et helhedsbillede af mig og min baggrund. Hun spurgte også ind til min skade, hvordan det skete, hvad jeg havde gjort/stadig gjorde for at kompencere, hvordan jeg selv så mit liv og meget mere.


Så havde hun min sag oppe i deres team (her deltog jeg ikke), hvor hun diskuterede den med andre samfundsmediciner, psykolog, socialrådgiver og en gigtlæge.

Hun skrev en foreløbig rapport og sendt hjem til mig sammen med en ny indkaldelse til samtale.

Jeg kunne til samtalen komme med mit syn på det hun havde skrevet (havde ikke ret til ændringer, men hun ville gerne høre hvad jeg synes om det hun havde skrevet) og hun kunne stille ekstra spørgsmål hvis der var noget hun var i tvivl om.

De kommentarer jeg havde til rapporten fandt hun rimelige og rettede faktisk sine ord (jeg havde kun få kommentarer).

Så skrev hun den endeligt rapport på 7 sider og hun beskrev fuldstændig hvordan det var at leve med min rygskade. Hun konkluderede at skaden var forværret siden tilkendelse af fleksjob og den var velbehandlet uden mulighed for yderligere behandling eller udvikling. Hun kunne ikke give forslag til indhold i ressourceforløb.

Denne endelige rapport sendte hun til både mig og jobcenteret. Hele forløbet tog ca. 4 uger, med to samtaler og hendes udfærdigelse af rapport. Rapporten blev vedlagt papirerne til mødet med rahabiliterings teamet og da de ifølge loven ikke må tilsidesætte papirer fra klinisk funktion var den meget medvirkende til at de indstillede mig til pension uden ressourceforløb. Hvilket jeg også fik tilkendt herfra april i år.

Det blev lidt langt, men for at summere op:

Klinisk funktion ligger før mødet med rehabiliterings team og er ikke en del af resourceforløb.

Klinisk funktion er uafhænig af jobcenterne (ejet af regionerne og behøver ikke lefle for jobcenterne for at få henvisningerne, da det er lovbestemt at jobcenterne skal bruge dem)

Klinisk funktion laver en helheds vurdering af din situation baseret på dine tidligere lægepapirer og samtale (r) samt evt. Undersøgelse af dig.

Du kan møde både social/samfundsmediciner, psykologer og andre speciallæger - måske du skal møde flere (fx. Både socialmediciner og psykolog)- det er forskelligt fra sag til sag.

Rehabiliteringsteamet kan ikke tilsidesætte den rapport klinisk funktion laver.


Håber at det kan hjælpe din sag lige så meget som min at komme fordi Klinisk Funktion.
krydser finger for dig :-)
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 11:31   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
efter den nye reform af fleks og pension er det netop meningen man skal fordi
Klinisk Funktion. så der kan laves en helhedsvurdering.

her bliver alle ens oplysninger samlet og her skal der så laves en funktionsbeskrivelse
en rigtig god ting. især hvis man har flere diagnoser.
da det kan være rigtig svært for et jobcenter og vurdere hvordan de kan påvirke hinanden.

så det er som det skal være

held og lykke med det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension