K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 08:22   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du skal bare huske at i dag skal man også have en meget lavere arbejdsevne
for at du overhovdet kan få en pension

i dag er der ikke noget som hedder lav eller mellem.
så det er den højste pension du får i dag, hvis man sammenligner med før 2003

er 200.000 er stort beløb, det kan man hvis godt diskutere
når man tænker på hvad det koster og leve i dag
kan godt forstå nogen flytter til et billigere område, end foreksempel nordsjælland
godt jeg får fra 2 forsikringer løbeende udbetaling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:22   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Så længe overførselsindkomsterne ikke reguleres som lønindtægter og overførselsindtægterne skal finansiere SATSpiljemidlerne - er der laaaang vej igen. DF har igen raslet med sablen om at afskaffe SATSpuljen, men som vanlig bliver det nok ved snakken. Denne omvendte Robin Hood er helt og aldeles krænkende. Sjovt nok koster en pakke rugbrød det samme uanset, hvordan man har sin indtægt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 09:41   #13
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Du skal bare huske at i dag skal man også have en meget lavere arbejdsevne
for at du overhovdet kan få en pension

i dag er der ikke noget som hedder lav eller mellem.
så det er den højste pension du får i dag, hvis man sammenligner med før 2003

Det er simpelthen ikke rigtig det du skriver MTVRV1 !

Mellemste pension eksisterer stadig, og jeg kan love og garantere dig for, at jeg blev trukket igennem lige så meget som nye førtidspensionister skal i dag (Fik Mellemste førtidspension i 1995)

Satsen for Mellemste pension 2012 er (Gifte/samlevende) : 11.359 kr.

Satsen for Højeste pension 2012 (Gifte/samlevende) er: 15.193 kr.


Til sammenligning får gifte førtidspensionister efter 2003: 14.514 kr.

Dertil kan der søges om § 100 - hvilket vi andre ikke kan.


Førtidspensionister FØR 2003 kan søge Helbredstillæg, men hvis manden tjener for meget er der ingen hjælp at få.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 10:44   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Pip: Jeg får ingen efterregning på varme, fordi jeg har valgt at betale acconto for et højre forbrug, end jeg reelt bruger, for at undgå grimme overraskelser. Derfor får jeg penge "tilbage" hvert år. Men fjernvarmen er steget med 50% på 4 år, og dét synes jeg er saftigt

@Poeten: Du skal tænke på, at ftp'er på den gamle ordníng kan få op til flere tilskud, som ftp'er på den nye ordning IKKE kan. Fx kan de få nedsat licensen til det halve, det kan nye ftp'er ikke. Jeg mener også ftp'er på den gamle ordning får mere i boligydelse, men er ikke helt sikker... Jeg har på et tidspunkt regnet lidt på det med en bekendt, der er ftp'er på den gamle ordning. Resultatet var, at vi ca. havde det samme på bundlinjen.

Så svaret på dét må vel være: VI ftp'er er ved at være trætte af at blive glemt! Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har et kæmpe deficit på ting jeg kunne bruge penge på. Fx er mit fladskærms tv 50 cm dyb (kan jeg mon bruge dét efter den 1.1.12...???), min bærbare vejer ca 12 kg ialt og er så langsom, at jeg sidder og løser kryds og tværs, mens jeg venter på den henter sider ind (virkeligt!), og mit køkken, der er en yndig 80'symfoni i brunt og grønt, er slidt så meget op, at vandhanen en dag jeg åbnede for den, røg af og ramte mig over venstre øjenbryn (OUCH!!!). Over boligselskabet kunne jeg få et fint nyt HTH køkken efter eget valg endda, men dét koster lige 329kr i måneden - og dét har jeg ikke... Og så er det jo også luksusting, jeg ikke har brug for... Nyt tøj, frisør og tandlæge nævner jeg slet ikke...

I den anden ende har jeg så en tidligere kollega. Hun arbejder på kontor på almindelige vilkår og tjener ca 21000kr om måneden. Hun bor i en lille, fin lejlighed til ca 3600kr om måneden og har en samlet formue på ca en kvart mille, hvoraf ca. 200.000kr er invisteret i aktier. Hun er en meget sparsommelig typer, faktisk grænsende til det gnirske... Hun hæver hver måned ca. 300kr i boligsikring... Efter eget udsagn ikke, fordi hun har BRUG for dem, men fordi hun jf. loven har RET til dem... Hm... Dé penge kunne jeg godt bruge... Hos hende havner de på kontoen, hvor de blir til der vokser mos på, mens jeg kunne få en nyt køkken for det og dermed være med til at holde gang i forbruget...

Måske det bare er mig, der har en surmule-dag i dag, men jeg er træt af, at dem der har og kan hjælpe sig selv skal have flere skattelettelser og flere kontante fordele, mens os "på bunden", der ikke kan gøre for, at vi har det, som vi har det og ikke selv kan ændre ret meget på vores situation, skal gå ram forbi igen og igen...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 11:07   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser

...I den anden ende har jeg så en tidligere kollega. Hun arbejder på kontor på almindelige vilkår og tjener ca 21000kr om måneden. Hun bor i en lille, fin lejlighed til ca 3600kr om måneden og har en samlet formue på ca en kvart mille, hvoraf ca. 200.000kr er invisteret i aktier. Hun er en meget sparsommelig typer, faktisk grænsende til det gnirske... Hun hæver hver måned ca. 300kr i boligsikring... Efter eget udsagn ikke, fordi hun har BRUG for dem, men fordi hun jf. loven har RET til dem... Hm... Dé penge kunne jeg godt bruge... Hos hende havner de på kontoen, hvor de blir til der vokser mos på, mens jeg kunne få en nyt køkken for det og dermed være med til at holde gang i forbruget...
Og det har hun ret til at gøre. Boligsikring er en ydelse som alle har ret til, tyk og tynd, rig og fattig ( hvis de er berettige til den efter lovgivning).
Det er også hendes sag, at hun vælge at sætte pengene i aktier.

Den måde du opfatter tingene på er et typisk eksempel på misundelse.

Når det er sagt, så vil jeg råde dig til, at i stedet for betale alt for meget a conto på varme regning, burde du sætte den din overbetaling i aktier.
Det gøre nemlig dit energi selskab for dig og for dine pengene men på sit konto.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 11:41   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Det er simpelthen ikke rigtig det du skriver MTVRV1 !

Mellemste pension eksisterer stadig, og jeg kan love og garantere dig for, at jeg blev trukket igennem lige så meget som nye førtidspensionister skal i dag (Fik Mellemste førtidspension i 1995)

Satsen for Mellemste pension 2012 er (Gifte/samlevende) : 11.359 kr.

Satsen for Højeste pension 2012 (Gifte/samlevende) er: 15.193 kr.


Til sammenligning får gifte førtidspensionister efter 2003: 14.514 kr.

Dertil kan der søges om § 100 - hvilket vi andre ikke kan.


Førtidspensionister FØR 2003 kan søge Helbredstillæg, men hvis manden tjener for meget er der ingen hjælp at få.
Ja før 2003

samt hvis du mener at du har krav på den højeste, så kan du søge den

i dag er der kun en form og den svare til den højste fra før 2003
ydeligere en grund det er meget svært og få pension efter 2003

men man kan så heller ikke helt sammenligne det
da efter 2003 er det ens arbejdsevne og ikke kun ens sygdom som giver adgang til penison

jeg synes reglerne for pension er gode nok, problemet er kommunen som prøver til det yderste og trække en afgørelse ud
grund blillgere og have folk på kontanthjælp eller ingen indtægt

hvis man fik en FP med tilbagevirkende kraft, så vil sagerne gå meget hurtigere igennem
men bliver nok aldrig vedtaget i folketinget

Sidst redigeret af MTVRV1; 25-08-2011 kl. 11:47.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 11:44   #17
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
@ Pip: Jeg får ingen efterregning på varme, fordi jeg har valgt at betale acconto for et højre forbrug, end jeg reelt bruger, for at undgå grimme overraskelser. Derfor får jeg penge "tilbage" hvert år. Men fjernvarmen er steget med 50% på 4 år, og dét synes jeg er saftigt

@Poeten: Du skal tænke på, at ftp'er på den gamle ordníng kan få op til flere tilskud, som ftp'er på den nye ordning IKKE kan. Fx kan de få nedsat licensen til det halve, det kan nye ftp'er ikke. Jeg mener også ftp'er på den gamle ordning får mere i boligydelse, men er ikke helt sikker... Jeg har på et tidspunkt regnet lidt på det med en bekendt, der er ftp'er på den gamle ordning. Resultatet var, at vi ca. havde det samme på bundlinjen.

Så svaret på dét må vel være: VI ftp'er er ved at være trætte af at blive glemt! Jeg ved ikke med jer andre, men jeg har et kæmpe deficit på ting jeg kunne bruge penge på. Fx er mit fladskærms tv 50 cm dyb (kan jeg mon bruge dét efter den 1.1.12...???), min bærbare vejer ca 12 kg ialt og er så langsom, at jeg sidder og løser kryds og tværs, mens jeg venter på den henter sider ind (virkeligt!), og mit køkken, der er en yndig 80'symfoni i brunt og grønt, er slidt så meget op, at vandhanen en dag jeg åbnede for den, røg af og ramte mig over venstre øjenbryn (OUCH!!!). Over boligselskabet kunne jeg få et fint nyt HTH køkken efter eget valg endda, men dét koster lige 329kr i måneden - og dét har jeg ikke... Og så er det jo også luksusting, jeg ikke har brug for... Nyt tøj, frisør og tandlæge nævner jeg slet ikke...

I den anden ende har jeg så en tidligere kollega. Hun arbejder på kontor på almindelige vilkår og tjener ca 21000kr om måneden. Hun bor i en lille, fin lejlighed til ca 3600kr om måneden og har en samlet formue på ca en kvart mille, hvoraf ca. 200.000kr er invisteret i aktier. Hun er en meget sparsommelig typer, faktisk grænsende til det gnirske... Hun hæver hver måned ca. 300kr i boligsikring... Efter eget udsagn ikke, fordi hun har BRUG for dem, men fordi hun jf. loven har RET til dem... Hm... Dé penge kunne jeg godt bruge... Hos hende havner de på kontoen, hvor de blir til der vokser mos på, mens jeg kunne få en nyt køkken for det og dermed være med til at holde gang i forbruget...

Måske det bare er mig, der har en surmule-dag i dag, men jeg er træt af, at dem der har og kan hjælpe sig selv skal have flere skattelettelser og flere kontante fordele, mens os "på bunden", der ikke kan gøre for, at vi har det, som vi har det og ikke selv kan ændre ret meget på vores situation, skal gå ram forbi igen og igen...
studsede lige over at du ville få en ekstra regning på 325kr hvis du fik nyt køkken.. jojo men så skal du jo have reguleret din boligsikring.. så få set på det måske er det en kæmpe fordel for dig og oven i med et glædeligt udfald..

og jeg er enig.. mener også at der skulle være loft på ydelser. så det kun var for de trængte.. men mener så også at den model som boligsikringen gives på er helt ude i hampen..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 11:52   #18
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frankmj Se meddelelser
I følge regeringens finanslovforslag, vil de nye satser for førtidspension efter reglerne fra 1/1 2003 være:

Reelt enlige: 17.075
Andre: 14.514

/Frank
har nu ikke fået armene op endnu.. for med de stigninger på alverdens forbrug, plus de mere udgifter som venter efter valget. mener jeg det i sidste enden er et skrabet udkast. som kun gør at vi forsat skal hutle os videre som en lud fattige gruppe. hvis man ikke har andet en pensionen..

har man så en hængene gæld så er der ikke råd til meget.. og bare tanken om hvordan alt vil se ud i pensions alderen gør det bare ekstra skræmmende da der intet er til at spare op af..

Gud bevare Danmark.. og velbekomme .. host host ..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 12:03   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I betragtning af at de truede med at fastfryse beløvet for alle overførselsindkomster, er det da positivt at de undlod det...

Man kan hurtigt komme til at føle sig lidt som et gidsel, når man kun har staten at forhandle indkomst med... ikke meget tovejskommunikation der..

Så heldigvis er der da lidt at betale huslejestigningen med.

Min er så på 700,-
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 12:35   #20
Poeten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Poeten er ny på vejen
Nej, det er ikke rigtigt!

Til Risa!

Nej, det er ikke rigtigt at man som gammel fp'er kan få fx halv licens. Det gælder kun for enlige. Jeg kan personligt ikke få en skid! Og det er ikke fordi min ægtefælle har en stor løn. Hun er på deltid og tjener under 200.000 om året.
Poeten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye førtidspensionssatser for 2013 frankmj Politik og Samfund 30 16-02-2013 16:56
Teammøde den 30/10-2012 Thomas1981 Din historie 19 08-11-2012 04:21
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 7 2012 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-10-2012 10:30
Førtidspensionssatser 2013 Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-08-2012 18:36
førtidspensionssatser 2011 Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2010 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension