K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2007, 00:01   #11
beani
Føler sig hjemme på K10
 
beanis avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2005
Indlæg: 37
Styrke: 19
beani er rigtig godt på vej
peacock

Måske du skulle overveje at flytte til Aabybro, he he
beani er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 00:02   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo skrev:

Citat:
"Tage Hjorten ved hornene!
Har du ikke læst, at der er en chance for, at han ikke bliver valgt ind i sin valgkreds.

Jeg har ikke opgivet håbet om en ny regering... endnu.

Med det "kludetæppe", VKOY skal flikke sammen, så bliver det sikkert meget morsomt at være en flue på væggen, når man skal se dem samarbejde.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 00:07   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Beani skrev:

Citat:
han svarede at det havde de givet lov
Øh... nå, og så gælder loven ikke længere i hans kommune.

Refusionen er vigtigere end loven... som i så mange andre kommuner.

Det er bare "flot".
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2007, 20:31   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Er der nogen, der har styr på de ændringer der ifølge raporten vil/skal ske fra 2008? Jeg er nemlig tem'lig lost.... SKAL man kunne arbejde min. 25 timer om ugen for at komme i betragtning til et fleksjob? Betyder det førtidspension, hvis man ikke kan??? Jeg spørger, fordi jeg føler mig godt og grundigt syltet af min socialrådgiver og tænker på, om hun har en hemmelig plan.... Jeg kan nemlig ikke arbejde 25 timer om ugen....

Risa
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2007, 21:08   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Risa jeg har kun lige skimmet ny chance til alle men jeg kan altså ikke tolke det som om at man skal kunne arbejde 25 timer, det jeg ved er at hvis man kan arbejde 25 timer, uden at have skånehensyn så er der nogen kommuner der ikke visitere til fleks for så kan man tage et deltidsarbejde og leve af det ( er deres påstand) der kom en ny flekslov den 1-7-06 og i den står der intet om 25 timer og så længe der ikke gør det, vil jeg vove den påstand at det ikke forholder sig sådan, der skal ligge noget lov omkring det...

til ander ang ressourceprofilen , jeg har skrevet til datatilsynet både som forspørgelse omkring det at få lavet en ressourceprofil og jeg har også sendt en konkret klage på private aktøre der tilbyder at lave ressourceprofiler, og min påstand vil her være at indtil nogen viser mig at private aktøre må lave ressourceprofiler så skal man henholde sig til gamle afgørelser der siger at det KUN er sagsbehandleren der kan udarbejde sådanne ressourceprofiler ,,...

når man laver noget som ressourceprofiler så skal man anmelde det til datatilsynet , så prøv at tjekke om det firma der skal lave jeres ressourceprofil står der , gør de ikke så send en klage til datatilsynet en ressourceprofil er så personlig med så personlige oplysninger at vi ikke skal og kan finde os i at hvem som helst laver den ...

Beani hvis jeg var dig så ville jeg da forlange at få på skrift at den private aktør som er sat til at lave din ressourceprofil godt må fordi det siger kommunen , skriv evt at du mener at det kommer i kambolage med persondatalovens § 7 og § 8.


ifølge hvad datatilsynet skriver kan disse kun omgåes ved at en person selv giver tilladelse til at den private aktør må ligge inde med disse oplysninger og det ville jeg for min del da være mere end forsigtigt med , mener vi har alle sammen hørt hvordan papir og mail flyder rundt og der ikke er styr på det, det er jo sådan at fordi vi bliver syge så er det ikke det samme som vi er blevet retsløse (selv om det sq mange gange virker sådan )
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2007, 22:01   #16
KJO
Ved at vænne sig til K10
 
KJOs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2007
Lokation: København N
Alder: 73
Indlæg: 14
Styrke: 17
KJO er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Risa jeg har kun lige skimmet ny chance til alle men jeg kan altså ikke tolke det som om at man skal kunne arbejde 25 timer, det jeg ved er at hvis man kan arbejde 25 timer, uden at have skånehensyn så er der nogen kommuner der ikke visitere til fleks for så kan man tage et deltidsarbejde og leve af det ( er deres påstand) der kom en ny flekslov den 1-7-06 og i den står der intet om 25 timer og så længe der ikke gør det, vil jeg vove den påstand at det ikke forholder sig sådan, der skal ligge noget lov omkring det...
Hej alle,

Så vidt jeg har læst, så er de 25 timer som nævnes, de timer man skal ha' for at kunne få tilskud fra staten. Dvs kommunen vil kæmpe "med næb og klør" for at få flexjobbet til at være på minimum 25 for så mange som muligt.

Kan dette ikke lade sig gøre står de selv (kommunen) for udgiften til flexjobbet.

vh
KJO
KJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2007, 22:25   #17
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Citat:
Så vidt jeg har læst, så er de 25 timer som nævnes, de timer man skal ha' for at kunne få tilskud fra staten. Dvs kommunen vil kæmpe "med næb og klør" for at få flexjobbet til at være på minimum 25 for så mange som muligt.
nej fy for S.... ja så kan det sq hvis ikke blive mere ubehagligt,
at være syg
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 00:03   #18
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
hvad mon nu?

Jeg bliver sq mere end almindeligt nervøs ved dette her.
Jeg er jo blevet "godkendt til fleks, jeg kan "kun arbejde ca. 15 timer om ugen!
Jeg har selvfølgelig ikke noget fleksjob, men håber da at det kommer, selv om det ser mere end sløjt ud,
Men altså, kan jeg så risikere at, ryge ud af systemet, eller kan kommunerne være så grove at, man skal starte om igen?? Hold da kæft, vi får sq aldrig ro i sindet!! Man når lige at komme ud på en side, og så ryger man ned i kælderen igen, Gud fader bevares hvor jeg hader det her system.
Nå ja det var bare et par strøtanker hmm, håber jeg kan sove inat. Kærlig hilsen Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 00:08   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja nu bliver jeg altså stædig , en af grundene til at jeg bliver det er at vi gennem rigtigt lang tid har prøvet at få lavet en minimum grænse for hvor "lidt" tid man kan visitere til fleksjob (nogen er visiteret til 8-10 timer) og svaret er at der ikke er nogen mindste tid.

set i lyset af at over halvdelen af alle flekser har nedsat tid som skånehensyn så har jeg lidt svært ved at se logikken i hvordan man skulle kunne sige at mindste tiden skal være 25 timer , ingen steder i den evaluering ny chance syntes jeg det fremgår at man skal kunne arbejde min 25 timer for at kunne visiteres til fleksjob eller for at kommunen kan få refusion...

så det vil jeg gerne have peget ud, i den nye flekslov fra 06 fremgår dette heller ikke nogen steder ...

derimod er der en ny regel om at hvis man kommer fra et deltidjob kan man kun visiteres fleks som deltids medmindre at man kan bevise at det er helbreddet der har gjort at man arbejde deltid , i så fald skal jobbet tilbydes fuldtid (med nedsat tid som skånehensyn ) det ville der ikke være nogen logik i hvis ikke man kunne have skånehensyn som nedsat tid under 25 timer ...

en anden ting er ... at hvad er så mellemvejen , for at få ftp SKAL alle muligheder være udtømte det vil sige at man IKKE må have nogen arbejdsevne tilbage overhovdet , før 2003 ville mange af os der er visiteret til under de 25 timer have fået den mindste ftp , så hvad skulle der så ske nu med alle de mennesker og det er hulens mange der ikke kan arbejde maks 25 timer ?

og som jeg læser den evaulering (og husk det er en evaulerig ikke en lov ) så går den på kontanthjælpsmodtager som har begrænsninger i forhold til arbejdsmarkedet ...

Hvis andre læser det anderledes end jeg så prøv lige at sætte den tekst ind hvor man mener at det fremgår at kommunen ikke får refusion for et fleksjob hvis ikke borgeren kan arbejde mere end 25 timer ...

jeg er lige pt i udredning , er godt nok visiteret til fleksjob men er sygemeldt og skal derfor have lavet opfølgning osv , i forvejen er jeg visiteret til 15-20 timer men ved at min kommune vil have timerne ned ...

så når min sagsbehandler kommer i morgen så vil jeg prøve at høre hende om hun har hørt noget om de 25 timer og refusion , da hun sidder i jobafsnittet og sygeafsnittet så burde hun vide noget om det hvis det er sådan at det forfindes .

jeg har kigget på andre sider , bla cabi og lafs og heller ikke her ser jeg det nogen steder så meget som nævnt , er der nogen der kan henvise til det ??
  Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 00:16   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej.
er der noget jeg har misforstået, eller vil det så ikke blive lettere at få førtidspension?
Jeg kan dog godt se problemet for dem der kan arbejde mellem 15-25t, og så nu bliver afskåret denne mulighed.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Fleksjob 2008 Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 3 17-07-2008 19:03
Ny bekendtgørelse 1. marts 2008 - fleksjob zuza Nyt om loven 11 20-06-2008 18:40
Hjerteproblemer ignoreret - Ret og Pligt 21. januar 2008 zuza Lægekonsulenternes Rolle 0 21-01-2008 15:27
Andre aktører 1. januar 2008 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 08-08-2007 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension