K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2010, 10:14   #21
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hørte lige i radio avisen at de forskellige pensionsnævn giver afslag på pension
for vores soldater. de kigger ikke på lægerpapir og sender dem i meningsløs arbejdsprøvning.
hallo det er det vi "almindelig syge" oplever til daglig.
synes personligt en arbejdsprøvning er fint, men der skal alså være en mening med den
Præcis, det studsede jeg også over!

"Halloooo, har I først opdaget det nu, hvor det er soldater, der beklager sig over det?" - dette her er hverdag for tusinder af mennesker og har været et problem i årevis!
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 18:15   #22
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
(...)

Men lige mht unge psykisk syge, så er jeg ganske enig i, at de ikke skal parkeres på en førtidspension (selvom det er billigere!). De skal have en masse fede tilbud og hjælp til at komme ovenpå. Vi kan ikke være andet bekendt!
Jeg føler mig ikke parkeret! Jeg kender kun en enkelt hvor kommunen søgte pension for hende, alle andre jeg kender med pension på min anden alder har selv søgt om den eller er i gang med at søge den.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 19:03   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv. Og jeg ville være MEGET ked af, om jeg havde fået føridspension da jeg var 18 - 25 år, selvom jeg var fuld berettiget og snildt kunne have søgt den og fået den.

For min del, er jeg KUN ked af, at jeg aldrig fik nogle gode brugbare tilbud, noget mere målrettet behandling og en handleplan.
En førtidspension den gang ville have gjort det hele meget værre! For så ville jeg have været endnu mere overladt til mig selv.
På kontanthjælpen fik jeg alligevel prøvet en masse fede ting af, som jeg ikke ville have været foruden, og som i dag er bidragende til, at jeg er den jeg er, og har givet mig en fornemmelse af, at jeg VIRKELIG har kæmpet for at forsøge at komme ud og væk fra de psykiske problemstillinger. Den kamp har jeg personligt haft brug for.

Hvis andre synes det er godt for dem og deres diagnoser med en førtidspension i en ung alder, jamen så er det dét der skal til!

Men vi er altså nogen der hellere vil gå gennem ild og vand, inden vi takker ja til noget så nedværdigende som førtidspension, og som er så ilde set i flere kredse af den breddere befolkning. Dét stempel ville jeg personligt gerne vente med, og synes det var mere passende som 40 årig....

Men jow, jeg kunne som godt have fået førtidspensionen for de der 22 år siden, men var altså ikke interesseret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 19:27   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg føler mig ikke parkeret! Jeg kender kun en enkelt hvor kommunen søgte pension for hende, alle andre jeg kender med pension på min anden alder har selv søgt om den eller er i gang med at søge den.
Jeg er i hverfald glad for mine 24 år på arbejdsmarkedet
samt at kunne modtage en masse uddannelse
så nej der er nok en grund til man søger pension
har i hvertfald ikke tænkt på og komme tilbage efter over 2 år i dette system
samt været til en masse læger som ikke kunne finde årsagen til min sygdom
på den måde man er behandlet og måske skal bruge ydeligere et år
pågrund af en kommune
sjovt har lige fået brev i dag omkring min forsikring. har fået fra den ene af min forsikringer
så nu vil jeg modtage løbende udbetaling der svare til en førtidspension til de 65 år og fået to engangsbeløb.
de kan godt afgøre min sag, men ikke min kommune
så nå jeg har fået den pension, skal jeg overhovdet ikke bare så meget som tænke på kommune eller jobcenter.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 21:17   #25
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv. Og jeg ville være MEGET ked af, om jeg havde fået føridspension da jeg var 18 - 25 år, selvom jeg var fuld berettiget og snildt kunne have søgt den og fået den.

For min del, er jeg KUN ked af, at jeg aldrig fik nogle gode brugbare tilbud, noget mere målrettet behandling og en handleplan.
En førtidspension den gang ville have gjort det hele meget værre! For så ville jeg have været endnu mere overladt til mig selv.
På kontanthjælpen fik jeg alligevel prøvet en masse fede ting af, som jeg ikke ville have været foruden, og som i dag er bidragende til, at jeg er den jeg er, og har givet mig en fornemmelse af, at jeg VIRKELIG har kæmpet for at forsøge at komme ud og væk fra de psykiske problemstillinger. Den kamp har jeg personligt haft brug for.

Hvis andre synes det er godt for dem og deres diagnoser med en førtidspension i en ung alder, jamen så er det dét der skal til!

Men vi er altså nogen der hellere vil gå gennem ild og vand, inden vi takker ja til noget så nedværdigende som førtidspension, og som er så ilde set i flere kredse af den breddere befolkning. Dét stempel ville jeg personligt gerne vente med, og synes det var mere passende som 40 årig....

Men jow, jeg kunne som godt have fået førtidspensionen for de der 22 år siden, men var altså ikke interesseret.
hvorfor er det nedværdigende som førtidspensionist ????
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2010, 22:59   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nedværdigende som jeg skriver, fordi man er stemplet for livet, bliver ofte set på som anden rangs borger som folk ofte har berøringsangst overfor, fordi politikere ofte taler om den sociale deroute om førtidspensionister, fordi alle undersøgelser peger i retning af at vi får livstilssygdomme, er inaktive og sidder på vores falde røve og ser DVD, og fordi når folk hører ordet 'førtidspensionist' ofte siger ,,nååååeh'' og indirekte siger,,ok, så kender vi typen'' osv osv osv....
Det har altid været = lavstatus at være førtidspensionist, og selvom det ikke har noget på sig i virkeligheden, så kan folk ikke komme bort fra det. Ogt rigtig mange TROR fejlagtigt at førtidspension er en guldgruppe spundet af folk der ikke ikke GIDER at lave noget, hvorfor ret mange også kan blive helt harme over at nogen kan få førtidspension.
Førtidspensionist titlen er smask fyldt med fordomme!!!

Iøvrigt skriver jeg heller ikke at det er nedværdigende som førtidspensionist. Men skriver, at vi er nogen der ikke vil takke ja til NOGET så nedværdigende som førtidspension, for det ér ingen guldgruppe! OG det er behæftet med en masse negativt. OG personligt synes jeg både det var ærgeligt (pinligt) og uacceptabelt at skulle smide håndklædet i ringen og sige til mig selv,, ok Tøz, du kan ikke en skid andet end at gå der hjemme'' og dén ville jeg bare ikke have siddende på skuldrene før end jeg havde prøvet ALT og brugt rigtig mange år på at forandre min situation....jeg ville være HELT SIKKER inden jeg kom frem til det med førtidspensionen.

Jeg kan bare ikke forstå, hvordan unge mennesker kan være så sikre på at de ALDRIG kan komme til at lave noget mere. Den der beslutning kunne mit hjerte slet ikke rumme, jeg ville bare ikke have det skulle være sådan og ville bare så gerne det hele selvom det var helt umuligt, men jeg prøvede da....om og om igen. Faktisk over 35 gange, hehehe......det var først efter 35 forskellige arbejdsprøvninger at jeg stillede mig tilfreds med, at førtidspension nok var rette hylde.

Sidst redigeret af Ninja; 24-07-2010 kl. 23:04.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:27   #27
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg er i hverfald glad for mine 24 år på arbejdsmarkedet
samt at kunne modtage en masse uddannelse
så nej der er nok en grund til man søger pension
har i hvertfald ikke tænkt på og komme tilbage efter over 2 år i dette system
samt været til en masse læger som ikke kunne finde årsagen til min sygdom
på den måde man er behandlet og måske skal bruge ydeligere et år
pågrund af en kommune
sjovt har lige fået brev i dag omkring min forsikring. har fået fra den ene af min forsikringer
så nu vil jeg modtage løbende udbetaling der svare til en førtidspension til de 65 år og fået to engangsbeløb.
de kan godt afgøre min sag, men ikke min kommune
så nå jeg har fået den pension, skal jeg overhovdet ikke bare så meget som tænke på kommune eller jobcenter.
Jeg må gerne tage en uddannelse som førtidspensionist. Jeg har bl.a. en bekendt som er i gang med en universitetsuddannelse, hvilket er rigtig betryggende for at en ftp ikke er lig med inaktivitet.
Det kan godt være at han skal bruge 10 år på den i stedet for 5, men han er rigtig glad for det.

Jeg må også gerne tage et arbejde, både almindeligt eller skåne. Jeg hælder mest til det første, men ikke mere end 10 timer. Jeg vil ikke trigge hverken en mani eller depression.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:38   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alle førtidspensionister må tage et skånejob eller finde et mindre job og få oprettet det til et fleksjob, men desværre er de fleste for syge. Ligesom det er de færreste der har ressourcer til at gå på universitetet og få en uddannelse. Og ét eller andet sted er det jo også fair nok.

Sidst redigeret af Ninja; 25-07-2010 kl. 00:41.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:42   #29
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv. Og jeg ville være MEGET ked af, om jeg havde fået føridspension da jeg var 18 - 25 år, selvom jeg var fuld berettiget og snildt kunne have søgt den og fået den.

For min del, er jeg KUN ked af, at jeg aldrig fik nogle gode brugbare tilbud, noget mere målrettet behandling og en handleplan.
En førtidspension den gang ville have gjort det hele meget værre! For så ville jeg have været endnu mere overladt til mig selv.
På kontanthjælpen fik jeg alligevel prøvet en masse fede ting af, som jeg ikke ville have været foruden, og som i dag er bidragende til, at jeg er den jeg er, og har givet mig en fornemmelse af, at jeg VIRKELIG har kæmpet for at forsøge at komme ud og væk fra de psykiske problemstillinger. Den kamp har jeg personligt haft brug for.

Hvis andre synes det er godt for dem og deres diagnoser med en førtidspension i en ung alder, jamen så er det dét der skal til!

Men vi er altså nogen der hellere vil gå gennem ild og vand, inden vi takker ja til noget så nedværdigende som førtidspension, og som er så ilde set i flere kredse af den breddere befolkning. Dét stempel ville jeg personligt gerne vente med, og synes det var mere passende som 40 årig....

Men jow, jeg kunne som godt have fået førtidspensionen for de der 22 år siden, men var altså ikke interesseret.
Jeg har prøvet adskillige uddannelser uden større succes grundet diverse manier og depressioner. Jeg har gået i et godt psykosocialt ungdomstilbud i 1½ år. Jeg synes at jeg har været nok igennem, har også fået afslag på noget behandling fordi min hoveddiagnose var "mere" alvorlig end min bi-diagnose. Hvis det ikke er sygt... Et andet sted at jeg ikke passede ind i deres målgruppe og et tredie sted at de ikke behandlede min type. Alle offentlig regi.
Min lidelse er kronisk og kan ikke helbredes, men kan da heldigvis plejes og pensionen har gjort så utrolig meget godt for mig hvorimod daglig stress og pres fra uddannelse og arbejde har haft den modsatte effekt. Selv på meget nedsat tid.

Jeg er måske ikke stolt af at være ftp, men jeg er ikke syg, så det kan jeg leve med. :-) Min far ved også godt at jeg ikke bliver professor ligesom min bror og han kan stadig lide mig.
Og hvorfor overhovedet tænke over hvad andre folk synes om det? Det rager dem da en høstblomst! Det vigtigste er at man har det godt.

Som jeg lige har skrevet til en anden her i tråden, der er stadig mulighed for uddannelse og arbejde på pension. OG sætte pensionen på standby, hvis man har mod på mere. Det er ikke lig med inaktivitet og sidde på den flade røv.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 00:44   #30
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Alle førtidspensionister må tage et skånejob eller finde et mindre job og få oprettet det til et fleksjob, men desværre er de fleste for syge. Ligesom det er de færreste der har ressourcer til at gå på universitetet og få en uddannelse. Og ét eller andet sted er det jo også fair nok.
Ja, men MULIGHEDEN er der! Så giv mig ikke det *** med at det er nedværdigende og at folk skal kæmpe mere.
Lige præcis dét er da nedværdigende.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De svære ord og forkortelser Andersine85 Alt det andet 15 26-10-2013 19:33
Bliver det svære at få fleksjob ?? Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 24 24-11-2010 15:20
Det bliver svære og svære TylerGirl Hjælpemidler til handicappede 13 13-02-2010 00:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension