K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2010, 22:48   #31
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Hejdien, ja så kommer det mig da nok ikke til gode, at jeg altid får at vide at jeg kunne gå for en på 20-23 år!

Men hvad med den der om, at der var blevet sendt breve ud til kommunerne om så vidt muligt at undgå at give flere førtidspensioner for resten af 2010 - skal jeg lade mig skræmme af det, eller er det bare med at søge FTP, så hurtigt som muligt?

Jeg kan snart ikke holde ud at gå længere uden en afklaring på min sag :'(
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 22:50   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vi har ikke set noget papir på, at der skulle være udsendt sådanne breve.

Førtidspension afhænger af arbejdsevne, og ikke af alder.

Man taler om at "se på" ordningen og har talt om unge under 30 år - i første omgang - med psykiske lidelser, som kan behandles.

Så det gælder IKKE alle under 30 år.

Men lad os se, hvad der sker til efteråret.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 09:25   #33
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Zuza,

Mon det ikke er dette, der tænkes på:

Citat:
Orientering om forslag til nye ministermål for 2011

....

Ministerens forslag til nye ministermål (indsatsområder og mål) ser derfor sådan ud:

1. Styrket indsats for at hjælpe virksomhederne ved hurtigt at få de ledige i job
2. Styrket indsats for at begrænse antallet af personer på permanent offentlig forsørgelse (fleksjob, ledighedsydelse og førtidspension),
3. Styrket indsats for at få unge på offentlig forsørgelse i job eller uddannelse
4. Styrket indsats for at integrere ikke-vestlige indvandrere og efterkommere på arbejdsmarkedet
http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...nyt-marts-2010

Jeg har ikke kunnet finde beskæftigelsesministerens brev (det skulle være fra d. 12.3.10), men det må jo findes.

Hilsen vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 12:17   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, Vim.

Men den formulering har været anvendt i mange, mange år, så desværre intet nyt med den skrivelse.

Men så må vi se på skrivelsen af 12.3, om den er mere konkret (hvis vi kan finde den).

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 19:46   #35
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Nu blev førtidspensionist reformen igen nævnt i tv. Dansk folkeparti vil åbenbart "handle" med førtidspensionist reformen for en ny 28 års regel. Fedt at ens liv er med i politiske "Studehandler".

Håber snart vi hører hvad de har tænkt sig. Jeg får det ekstremt dårligt.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2010, 12:25   #36
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Såvidt jeg har forstået det, er det noget med, at det er nogle tidligere indgået aftaler de skal ind og kigge på, og at hvis der skal fortages ændringer så skal alle partier der er med i aftale godkende eventuelle stramning eller en ny reform. Men er der nogen der kan bekræfte dette og evt. fortælle mig hvilke partier der er med i den aftale de skal ind og kigge på? Jeg har nemlig et lille brev på 5 a4 ark jeg vil sende til dem
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop fleksjob -og førtidspensionsreformen nu!!! Evaave Politik og Samfund 10 18-06-2012 13:53
Oplæg om fleksjob og førtidspensionsreformen? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 17-06-2012 11:04
DH om førtidspensionsreformen zuza Politik og Samfund 2 23-03-2009 16:30
Høringskonference: Førtidspensionsreformen: succes eller fiasko? zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-08-2007 16:16
Evaluering af førtidspensionsreformen her i maj zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 16-05-2007 11:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension