K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 19:19   #21
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det som kan undre mig lidt i din skrivelse, er at du mener alle svage borgere på overførselsindkomst skulle gå ned i forsørgelsesgrundlag, til fordel for fleksjobberne.

Hvorfor skal de svageste grupper betale, når de har mindst at gøre godt med.
Start med at den satspuljeordning blev givet til dem på overførselsindkomst, så de kan følge lønstigningen i landet og være med til at betale ekstra afgifter osv.

De tiltag som idag bliver betalt af satspuljeordningen, kæmp for at de kommer på finansloven, så kunne det være der kunne findes flere penge til bedre behandling kortere ventelister osv.

Et sidste spørgsmål; regeringens nye reform siger man forbliver på den ydelse man er på "idag"
hvad sker der lige med dem som er sendt på egenforsørgelse hvad skal de leve af ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:27   #22
Piedeux
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
Piedeux er ny på vejen
Rimelige spørgsmål jasch ;o)

Kommentaren om at dele besparelserne over alle overførsels indkomster er delvist provokation men også delvist en nødvendighed... hvis der skal spares så må vi gøre det i samlet flok og ikke som enkelte sociale grupper.

Vi risikerer ved at acceptere en gruppes forringelse, at næste sparerunde rammer andre og går upåagtet hen... hvis vi snakker almindelige dagpenge, hvorfor skal de så fritages for besparelser, når psykiske syge, førtidspensionister, kontanthjælpsmodtagere, flexjobbere osv osv osv skal holde for?

Der er ingen rimelighed i at de svagest grupper på overførsels indkomst skal betale hele regningen, hvis stærkere grupper på andre overførsels indkomster holdes skadesløse...

Satspuljerne ved jeg desværre ikke nok om til at udtale mig om... gælder en lang række emner - jeg rummer hvad jeg rummer og tænker/handler derudfra.

Bliver der glemt nogle eller noget så er det ikke på manglende vilje - men manglende viden.

Mit åbne brev tager udspring i reformen "En del af fællesskabet" og derfor begrænser jeg mig til at tage et lille hjørne af det område og sætte det til debat...

Ikke af ond vilje - men af nødvendighed... vi har alle vores begrænsninger, og jeg HAR nået mine for denne omgang.

Lav gerne en ny tråd om andre emner - så skal jeg gerne komme på banen, når jeg er klar igen.
Piedeux er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:32   #23
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser

Jeg prøvede lige at kopiere dit indlæg og sætte det ind på Mette Frederiksens væg for at teste om det kunne komme op nu, men som dit forsvandt det så snart jeg opdarterede siden.

Jeg lagde så mærke til, at hun ikke har nogen indlæg fra andre end sig selv.

Piamus
Hej Piamus.

Når man går ind på Mette Frederiksens profil på facebook, så er der (under billeder) en lille boks hvor der står "højdepunkter" eller "opslag af side" Prøv at trykke på den, og så på "opslag af andre", så skulle det gerne komme frem.

Piedeux- Rigtig flot skrevet.

e77
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:44   #24
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Her er et link til en facebookgruppe imod flexjobreformen ... https://www.facebook.com/#!/groups/S...ksjobreformen/

Og Mette F sletter ikke de indlæg der bliver skrevet på hendes væg... de smutter bare ind på siden andre skriver ... og Piedeux dit indlæg.. altså hvis du hedder Pia er der lige så flot ♥

Edit. Ups E77.. havde sgi ikke lige set at du havde skrevet det samme mht Mettes væg og andres indlæg

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:46   #25
Piedeux
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2012
Indlæg: 24
Styrke: 13
Piedeux er ny på vejen
e77... teknisk vidunder ;o)

Ja ja sådan kan det gå når IT fatsvage mennesker som mig bliver sluppet løs på internettet - heldigvis har jeg åbenbart selskab af Piamus (og andre) hehe

Tak e77...
Piedeux er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 20:08   #26
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
He he ja der kan man bare se. Det er den nye tidslinje, den fatter jeg hat af.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen på P1 NU om ny ftp. reform. Enteneller Politik og Samfund 33 20-02-2012 10:53
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension