K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2014, 18:59   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
fleksydelse

Når man overgår til fleksydelse vil der så blive modregnet hvis man har en løbende pensionsudbetaling fra pensionsselskab??
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2014, 19:21   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Når man overgår til fleksydelse vil der så blive modregnet hvis man har en løbende pensionsudbetaling fra pensionsselskab??
Ja alle pensioner modregnes uanset om de er under udbetaling eller ej. Rate- kaprialpensioner og aldersopsparing modregnes også. Modregningsprincippet er det samme spm for dem der går på efterløn inden de er 62 år.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 00:41   #3
leba
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2010
Indlæg: 29
Styrke: 14
leba er ny på vejen
Hej

Det kan godt være at jeg har misforstået spørgsmålet eller læser nedenstående forkert, men jeg synes at det fremgår her at det ikke skal modregnes, er jeg helt galt på den, hvis linket ikke kan åbnes, har jeg kopieret det ind i min besked

http://www.kk.dk/da/borger/jobsoegni...er/fleksydelse

Indtægter der ikke gør fleksydelsen mindre

licensafgifter, biblioteksafgifter, Koda/Gramex-afgifter el.lign.
ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension, dvs. ATP Livslang Pension.
efterlevelseshjælp i henhold til kapitel 10 a i lov om aktiv socialpolitik.
erstatninger, herunder erstatning efter lov om arbejdsskadesikring.
krigsskadeserstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver,
livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.
fleksydelse efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter tjenestemandspensionslovens kap. 6, godtgørelse for usaglig opsigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, funktionærlovens § 2 b, m.v., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a, sømandslovens § 42 eller godtgørelse efter ligebehandlingslovene.
indtægt ved salg af erhvervsvirksomhed eller fast ejendom. forpagtningsafgift.
indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.
renter, aktieudbytter el.lign., arv, gaver, gevinster. underholdsbidrag.
invaliditetsydelse efter lov om social pension.
pension, der udbetales som følge af tabt erhvervs-/arbejdsevne, fx svagelighedspension
den forhøjelse af pensionen, som en tjenestemand modtager som følge af arbejdsskade, dvs. tilskadekomstpension.
vederlag, der modtages for at overholde konkurrence- eller kundeklausuler.
betaling for feriefridage, som ikke holdes.
pension efter afdød ægtefælle eller samlever.
pension som efterlevende barn.
leba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 09:23   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af leba Se meddelelser
Hej

Det kan godt være at jeg har misforstået spørgsmålet eller læser nedenstående forkert, men jeg synes at det fremgår her at det ikke skal modregnes, er jeg helt galt på den, hvis linket ikke kan åbnes, har jeg kopieret det ind i min besked

http://www.kk.dk/da/borger/jobsoegni...er/fleksydelse

Indtægter der ikke gør fleksydelsen mindre

licensafgifter, biblioteksafgifter, Koda/Gramex-afgifter el.lign.
ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension, dvs. ATP Livslang Pension.
efterlevelseshjælp i henhold til kapitel 10 a i lov om aktiv socialpolitik.
erstatninger, herunder erstatning efter lov om arbejdsskadesikring.
krigsskadeserstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver,
livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.
fleksydelse efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter tjenestemandspensionslovens kap. 6, godtgørelse for usaglig opsigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, funktionærlovens § 2 b, m.v., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a, sømandslovens § 42 eller godtgørelse efter ligebehandlingslovene.
indtægt ved salg af erhvervsvirksomhed eller fast ejendom. forpagtningsafgift.
indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.
renter, aktieudbytter el.lign., arv, gaver, gevinster. underholdsbidrag.
invaliditetsydelse efter lov om social pension.
pension, der udbetales som følge af tabt erhvervs-/arbejdsevne, fx svagelighedspension
den forhøjelse af pensionen, som en tjenestemand modtager som følge af arbejdsskade, dvs. tilskadekomstpension.
vederlag, der modtages for at overholde konkurrence- eller kundeklausuler.
betaling for feriefridage, som ikke holdes.
pension efter afdød ægtefælle eller samlever.
pension som efterlevende barn.
Ok. Jeg var ikke specifik nok.

Alle normale pensionsindtægter med undtagelse af de nævnte modregnes efter særlige regler. Det gælder bl. a. ratepensioner kapitalpensioner aldersopsparing index og pensioner som led i ansættelsesfprhold. Kort sagt de pensioner man selv er med til at spare op.

Modregningsprincippet er det samme uanset hvad alder du har når du går på flexydelse der er ikke lempeligere vilkår ved at vente til 62 år ved efterløn.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension