K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2013, 18:21   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
afklaring af erhvervsevne

Min mand har nu været på reva i 3 uger. Han har 1 times transport hver vej. Han har 3 muligheder for at afprøve erhvervsevne: træværksted, medieværksted og kreativt værksted. Derudover har han fysisk træning 2 gange ugentlig.Ingen af delene har han været beskæftiget med nogensinde. Han har altid haft udendørs arbejde eller kørt med truck på et lager. Han er "tvunget" til at blive afklaret i noget som han slet ikke interesserer sig for. Han tog i dag en samtale med sin kontaktperson og talte med hende om at han ikke befandt sig godt. Bare ærgerligt næsten lød det. Han skulle ikke regne med at komme i arbejdsprøvning før han havde været der længere og prøvet længere arbejdstid... Han kan klare de 3 timer dagligt + transporttid. Samlet længde er så 5 timer. Han er flad og må sove til middag når han kommer hjem. Kan arbejdsevnen virkelig vurderes indenfor noget han ej interesserer sig for og ej heller har eller vil beskæftige sig med i fremtiden. Han er 59 og har 1½ år tilbage på arbejdsmarkedet. Han føler sig "anbragt" og nu vil vi gerne vide om han skal fastholdes på dette eller hvad man kan gøre? Han har brug for flere pauser og kan ej klare fysisk belastning. Han har udløb af sygedagpenge 31/5....
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 18:51   #2
dalsgård
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2013
Indlæg: 22
Styrke: 12
dalsgård er ny på vejen
jeg var på Reva sidste år. Dengang blev resultatet derfra ikke regnet for noget ang. fremtidig erhvervsevne. Måske er det anderledes med de nye regler. Jeg arbejdede 10 min, 10 min pause. Indimellem meget længere pauser, hvor jeg gik en tur eller tog et længere hvil.Synes han skal benytte sig af, at tage et længere hvil lige inden han skal hjem. Måske hjælper det lidt på resten af dagen. Han kan evt lave et hvileskema med fysioterapeuten
dalsgård er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 09:30   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
egentlig er det ligemeget hvad han laver, HVIS det er en afklaring af hans arbejdsevne, fordi det går på, at finde ud af hvad han kan klare af timer, og skånebehov.

Det lyder dog som om det er aktivering?

Hvad står der i jobplanen?

Hvad siger fagforeningen?

Og ja, til at kommunen forsøger at trække tiden pga alder!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 09:46   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man skal netop afprøves bredt, da erhvervsevnen skal være nedsat indenfor ethvert erhverv..

Men det er også vigtigt at evt skånebehov udredes og opfyldes, så har han behov for flere pauser skal de lægges ind.. evt også en pause inden han starter hjemturen og lige når han ankommer om morgenen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 09:54   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan ikke forstille mig et skånsom job ude i det fri med indlagte pauser,hvad havde han forstillet sig havde han selv ider til afprøvningsstæder ?

Jeg har været arbejdsprøvet gemmen 8-9 år der har vist kun været to stæder jeg har følt at jeg trives lidt.

Så det måske en luksus at forlange at man skal trives ironi kan for komme

Det vigtiget at han tager fat i sagsbehandleren hvis han virklig mistrives på grund af arbejdssituasionerne.

jeg har selv været på linde værksteder,og måtte sige et værksted fra,problemet er bare at de fylder op inden man kommer nærmest,så de vil helst ikke rokere rundt ,
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2013, 14:26   #6
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Hej Dalsgård og alle andre.
Tak for svarene. Endelig efter 3 uger virker printeren på Reva og nu har han fået papirer. Det han er i gang med er at få afklaret erhvervsevne og funktionsniveau. Det konkrete mål er, at støtte i at fastholde kompetencer på arbejdsmarkedet og til hurtigere at blive i stand til at vende helt eller delvist tilbage til arbejdsmarkedet. Selve ordet kompetence er i aktuelt forløb direkte i forhold til at han ej har nogle indenfor det han udfører på reva. Han havde job og var vendt delvist tilbage og blev efterfølgende afskediget. Sagsbehandler (som han nu ej har mere) har direkte forhalet sagen fra oktober og min mands ønske om jobprøvning er stadig det han vil. Men loven bliver jo overholdt og tiden går. Det smerter dog mig umådelig meget at have en mand som skal lære at leve med en kronisk sygdom, (som først blev diagnosticeret for 14 måneder siden) og samtidig se ham så nedbøjet, trist og frustreret. Men sådan er det jo at være syg her i dagens Danmark. Som vores læge siger: jobcentrene er ikke helbredsskabende med helbredsskadelige. Fagforening er ok med det. Nu lader vi tiden gå og hvis intet er omrokeret til efter kr. himmelfart må han tage det derfra.... Det er 4 uger mere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af dalsgård Se meddelelser
jeg var på Reva sidste år. Dengang blev resultatet derfra ikke regnet for noget ang. fremtidig erhvervsevne. Måske er det anderledes med de nye regler. Jeg arbejdede 10 min, 10 min pause. Indimellem meget længere pauser, hvor jeg gik en tur eller tog et længere hvil.Synes han skal benytte sig af, at tage et længere hvil lige inden han skal hjem. Måske hjælper det lidt på resten af dagen. Han kan evt lave et hvileskema med fysioterapeuten
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 09:27   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er vigtigt at han tager fat i den ansvarlige sagsbehandler på REVA-centret, og få aftalt, at hans timer bliver regnet ud som effektive timer.

Dvs, at han afsluttende report(dan skal han sikre sig at han får), bliver udregnet og begrundet, hvor mange timer, og under hvilke skånebehov han fremover vil kunne klare.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2013, 15:51   #8
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Hurra..... Revar har handlet på min mands henvendelse. Han skal ikke være der, for det fører ikke til noget når han ej er glad for at være der. De har kontaktet sagsbehandler og hun er enig i at han skal et andet sted hen. Sagsbehandler giver dem næste uge med til at få noget til at ske.... Det er en superlettelse......


Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne Se meddelelser
Min mand har nu været på reva i 3 uger. Han har 1 times transport hver vej. Han har 3 muligheder for at afprøve erhvervsevne: træværksted, medieværksted og kreativt værksted. Derudover har han fysisk træning 2 gange ugentlig.Ingen af delene har han været beskæftiget med nogensinde. Han har altid haft udendørs arbejde eller kørt med truck på et lager. Han er "tvunget" til at blive afklaret i noget som han slet ikke interesserer sig for. Han tog i dag en samtale med sin kontaktperson og talte med hende om at han ikke befandt sig godt. Bare ærgerligt næsten lød det. Han skulle ikke regne med at komme i arbejdsprøvning før han havde været der længere og prøvet længere arbejdstid... Han kan klare de 3 timer dagligt + transporttid. Samlet længde er så 5 timer. Han er flad og må sove til middag når han kommer hjem. Kan arbejdsevnen virkelig vurderes indenfor noget han ej interesserer sig for og ej heller har eller vil beskæftige sig med i fremtiden. Han er 59 og har 1½ år tilbage på arbejdsmarkedet. Han føler sig "anbragt" og nu vil vi gerne vide om han skal fastholdes på dette eller hvad man kan gøre? Han har brug for flere pauser og kan ej klare fysisk belastning. Han har udløb af sygedagpenge 31/5....
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tab af erhvervsevne mika Alt det andet 27 07-10-2013 16:17
tab af erhvervsevne Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-08-2013 12:18
tab af erhvervsevne johngp Dit og Dat 6 19-03-2013 18:04
Tab af erhvervsevne Høeg Alt det andet 6 31-05-2012 21:20
afklaring af erhvervsevne hwm Alt det andet 3 02-12-2009 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension