K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2014, 17:30   #1
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Udbetaling af forsikring v/ tilkendt FP?

Hvordan fungerer udbetaling af forsikring i forhold til tilkendelse af førtidspension? Hører der forsikringer med, når man indbetaler til a-kasse og fagforening?

Løseligt ser den indtægtsmæssige del, af mit forløb, sådan her ud:

I 2002 blev jeg arbejdsløs og kom på dagpenge. Imellem 2004 – 2007 havde jeg vikartimer og genoptjente retten til dagpenge (fik fornyet periode). Kom på sygedagpenge. Fik tilkendt førtidspension juli 2010.

Medlem af følgende:

1998: HKI pension. Depotoversigt hvor der står:

DEPOT 1. juni 1998 0,00 kr.

Og at jeg har indbetalt 74,92 i pensionsbidrag og forskellige udregninger. Aner ikke, hvor ordningen stammer fra og hvad det betyder. Nogen der har et bud?

1998: Medlemskab af HTS Pension (nu PensionDanmark) ophører og indbetalingerne til Livsvarig Alderspension stopper (ca. 5.000,00 i alt). Forsikringen gælder i 3 år udover sidste indbetaling - mit medlemskab bliver ”hvilende”.

1999 - 2000: Medlem af RBF og indbetaler pr. mdr.:
125,00 kr. til FORBUND
0 kr. til A-kasse
0 kr. til efterløn

2001 - 2004: Medlem af Ledernes Hovedorganisation.

2004 – 2005: Medlem af De kvindelige arbejderes arbejdsløshedskasse (nu 3F). Begynder at betale efterlønsbidrag 1. jan 2005: 711,00 kr.

2005 – Det Faglige Hus. Betaler efterlønsbidrag.

Derudover har jeg en almindelig forsikring indbo osv. hos Nykredit.

Har jeg nogen muligheder for, at få forsikring udbetalt i forhold til TAE?

Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 18:09   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kathrine Se meddelelser
Hvordan fungerer udbetaling af forsikring i forhold til tilkendelse af førtidspension? Hører der forsikringer med, når man indbetaler til a-kasse og fagforening?

Løseligt ser den indtægtsmæssige del, af mit forløb, sådan her ud:

I 2002 blev jeg arbejdsløs og kom på dagpenge. Imellem 2004 – 2007 havde jeg vikartimer og genoptjente retten til dagpenge (fik fornyet periode). Kom på sygedagpenge. Fik tilkendt førtidspension juli 2010.

Medlem af følgende:

1998: HKI pension. Depotoversigt hvor der står:

DEPOT 1. juni 1998 0,00 kr.

Og at jeg har indbetalt 74,92 i pensionsbidrag og forskellige udregninger. Aner ikke, hvor ordningen stammer fra og hvad det betyder. Nogen der har et bud?

1998: Medlemskab af HTS Pension (nu PensionDanmark) ophører og indbetalingerne til Livsvarig Alderspension stopper (ca. 5.000,00 i alt). Forsikringen gælder i 3 år udover sidste indbetaling - mit medlemskab bliver ”hvilende”.

1999 - 2000: Medlem af RBF og indbetaler pr. mdr.:
125,00 kr. til FORBUND
0 kr. til A-kasse
0 kr. til efterløn

2001 - 2004: Medlem af Ledernes Hovedorganisation.

2004 – 2005: Medlem af De kvindelige arbejderes arbejdsløshedskasse (nu 3F). Begynder at betale efterlønsbidrag 1. jan 2005: 711,00 kr.

2005 – Det Faglige Hus. Betaler efterlønsbidrag.

Derudover har jeg en almindelig forsikring indbo osv. hos Nykredit.

Har jeg nogen muligheder for, at få forsikring udbetalt i forhold til TAE?

Det bedste du kan gøre er at tjekke pensionsinfo

Log på med nem id, så burde du kune se dine pensionsordninger og andre forsikringer og hvad der er af muligheder.

Indbetaling til a-kasse: normalt ingen forsikringer

Indbetaling til fagforbund: ingen egentlig pensionsordning, typisk kun en mindre ulykkesforsikring og evt kritisk sygdom. Disse skal ofte tilvælges mod et mindre pristillæg og gælder kun så længe man er medlem af fagforbundet.

Så vidt jeg kan se har du kun haft et kortvarigt medlemsskab af HTS Pension et års tid og det er snart 15 år siden. Hvis der er dækning for TAE her er det kun småpenge. Du har ikke været medlem særlig længe i pensionsordningen. En sådan ordning har det med at æde sig selv op i gebyrer der stadig løber på selv om der ikke er aktivitet på dene.

Efterlønsbidrag kan udbetales ved tilkendelse af førtidspension.

Indboforsikring er der ikke nogen TAE eller anden personforsikring på.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 11:26   #3
Kathrine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2008
Indlæg: 83
Styrke: 16
Kathrine er ny på vejen
Hej Dinosaur.

Tak for din kommentar – jeg blev meget klogere! Fedt, at Jer der er velinformerede, gider bruge tid på at svare.

Jeg har været inde på Pensionsinfo, hvor der står, under” Oversigt over dine aftaler”:

Leverandør
1.) ATP
2.) SUPP
3.) PensionDanmark (tidligere HTS pension) – data kan ikke leveres.

Så det ser ud som om, at de 3 ordninger, er de eneste, som jeg har indestående i.

Jeg fandt en notits fra HKI pension, som siger: Opsparingen, på din pensionsordning, er nu 0 kr., og derfor er dækningen ophørt 1. februar 1999 og pensionsordningen udgået.

Vedr. PensionDanmark så har jeg været hvilende medlem i en årrække, hvor de i 2003 skriver, at ”de forsikringsdækninger, der hører til din pensionsordning, er bortfaldet, men du har stadig en pensionsopsparing”. Derudover siger de, at min sidste indbetaling var i 1998, hvor forsikringen så ville have været gældende 3 yderligere år.

Inden på Pensionsinfo kan jeg dog ikke komme ind på fanebladet ”Tabt arbejdsevne”, så den information, har jeg ikke adgang til.

Vedr. A-kassen og fagforeningen så har jeg vist udelukkende været ”almindeligt” medlem uden ekstra aftaler.

Jeg har fået min efterlønsopsparing udbetalt – dengang alle fik tilbuddet. Så det skulle være fordi, at der til efterlønsordningen skulle være knyttet en form for forsikring.
Kathrine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension