K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 20:33   #21
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Hvem er det iøvrigt der får ørerne i maskinen, ved en anmeldelse til datatilsynet?
Jeg tænker, at det nok næppe er sagsbehandleren der får taget kopier af sagen, men en anden der gør det
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:49   #22
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vil lige starte med at skyde ind, at jeg er helt enig, man bør være meget nøjagtig, når man sender papirer ud til folk!
Men problemet med mennesker er, at der sker menneskelige fejl med dem...

Jeg synes måske man skal forholde sig sådan, at hvis det er en kommune, som kan have forståelse for, at et brev måske ikke når frem til dig, og ikke vælger at lade det komme dig til ugunst, så kan man måske vise den samme venlighed, og omvendt, hvis situationen ikke er sådan...


Men noget helt andet, kunne ikke lade være med at bide mærke i dette:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
En kommunalt ansat, som arbejder med personsager, bør ikke have gang i mere end 1 sag af gangen.
Det kan du da have ret i, men ikke ret realistisk vel?
Det ville jo betyde, at jeg ikke ville kunne sidde og arbejde i en ressourceprofil f.eks., og så samtidige tage telefonen hvis den ringede? For det ville jo betyde, at jeg (højst sandsynligt) ville komme til at arbejde i to sager på een gang
(Men hold op det ville gøre min arbejdsdag meget mere struktureret end det fungere nu I dag startede jeg og sluttede jeg med den samme opgave, simpelthen fordi der opstod så meget akut i løbet af dagen! Og det passer ikke helt godt til mit struktur-gen )
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:56   #23
Whattodo
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2007
Indlæg: 250
Styrke: 17
Whattodo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Vil lige starte med at skyde ind, at jeg er helt enig, man bør være meget nøjagtig, når man sender papirer ud til folk!
Men problemet med mennesker er, at der sker menneskelige fejl med dem...

*Jeg synes måske man skal forholde sig sådan, at hvis det er en kommune, som kan have forståelse for, at et brev måske ikke når frem til dig, og ikke vælger at lade det komme dig til ugunst, så kan man måske vise den samme venlighed, og omvendt, hvis situationen ikke er sådan...
Menneskelige fejl sker, ja.. men man skal også lige tænke på, hvor mange man skal fortælle nærmest hele ens privatliv til, når man er i systemet. Så er det altså enormt grænseoverskridene, lige at skulle dele det med en person mere - som ikke engang har tavshedspligt

*Det kan man sige til modtageren, som er mig - men jeg tvivler på hende, hvis papirer jeg har modtaget, er lige så cool med det... hvis situationen var omvendt, og det var mine personfølsomme papire, som fx. en lægeerklæring/udtalelse der havnede i de forkerte hænder, jamen jeg ville syde i arrigskab

Sidst redigeret af Whattodo; 16-11-2010 kl. 23:58.
Whattodo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 00:11   #24
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Og det er selvfølgelig noget andet, det er jo dem der er ramt, der bestemmer!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 00:36   #25
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Whattodo.

Mener det er på sin plads m. flg. pga. det er personfølsomme oplysninger:

1. indberetning til datatilsynet m. kopierne af hele brevets indhold

2. kontakte personen og tilsende kopierne

3. tilsende org. til kommunen til øverste chef, medflg. brev hvoraf det fremgår hvordan du fået dokumenter og udbede dig skriftlig svar

Og hvorfor: selvom det er en menneskelig fejl (tror næppe den er med vilje), så er det jo central, der fremadrettet kommer nogle procedurer, der forhindrer at dette gentager sig.

Jeg er lidt rystet over så mange herinde har prøvet det samme, hvilket netop understreger, at reglerne for omgang m. personfølsomme oplysninger må skærpes.

Da jeg bad om aktindsigt for noget siden, manglede der nogle akter, gud, ved om de også er havnet hos en anden?

Jeg har selv før jeg blev sygemeldt arbejdet med personfølsomme oplysninger, og har haft gang i flere sager på en gang, også ved f.eks. kopiering. MEN inden jeg putter dem i kuvert kiggede jeg altid efter om alle dokumenter var der, lå i orden og der ikke var noget med, som ikke skulle være der. Og det synes jeg faktisk er rimeligt at forlange, NÅR det handler om personfølsomme oplysninger.

Og det er da menneskeligt, at begå fejl, men som proff. er det vel også relevant at ville rette på disse evt. ved at indføre ordentlige arbejdsgange, så sådanne fejl sker meget, meget sjældent.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 09:53   #26
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Fejl eller ej sådan noget må IKKE ske...

Hvis man har en sagsbehandler der gang efter gang ikke overholder reglerne og så derefter sender forkerte oplysninger ud til folk, ja det virker som om at sagsbehandleren ikke burde have det job og finde en andet erhverv...

Det er sku os borgere det går udover hver gang og ikke dem der laver fejlene.
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 10:12   #27
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Føj jeg ville have det MEGET dårligt hvis sådanne personlige ting røg ud til andre end mig. Er enig i at det simpelthen ikke må ske. Ligesom personfølsomme oplysninger heller ikke må ligge på kommunens hjemmeside selvom det skyldes menneskelig fejl. Jeg ville også melde det.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 15:37   #28
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Man bliver jo også kun bedre til at rette sine fejl, hvis man ved at man begår dem!
Så det skal i hvert flad altid siges højt, på den ene eller den anden måde!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 15:55   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Jeg vil lige understrege, at mine anvisningspkt,'er ikke handler om at klage! Men nemlig om at indeberetninger, således at fejl kan koorigereres fremover.

Så er det jo på til dels datatilsynet, jobchef samt berørte person, hvis akter er komemt forkert ud, hvad de vil gøre ved det. Men så har du, Whatodo, eft. min mening faktisk gjort din borgerpligt, som får mig går ud på at gøre opmærksom på alvorlige fejl i systemmet.

Samtidig tror jeg næppe det får alvorlige konskvenser for nogen enkelt person, med mindre vedkommende selvfølglig er ved at indføre sammenblanding af sager, som fast del af arbejdet. Det kan samtidig være svært, at finde ud af hvilken person, der har gjort det, kan være såvel SB som den der har kopieret, og den der har lagt brev i kuvert.

Derfor vil det, som regel blive pålagt ledelse, at effekturere skærpede regler på området, samt gøre medarbejder opmærksom på praksisoverholdelse.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 21:12   #30
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Jeg kan fortælle at jeg oplevet,til en samtale med en læge på sygehuset siger at du er jo alkoholiger, og vi kan ikke hjælpe dig får du, er afvendet for dit alkohol forbrug.

jeg kikker underligt, og siger at det kender jeg ikke til, hvor beskeden er at det står her i din her en de dokumenter vi har på dig.
Jeg spøger pænt om hvad personnummer der står, og får det oplyst og finder ud af at det ikke er mit, hvor jeg berom at få det fjerne men får besked på at der ikke må rette i dem, i følge loven.

jeg klager til sygehusledelsen og bliver kaldt til samtale, hvor vi snarkker om fejlen, og ved fældeshjælp, bliver det rette, og vi 5 der var tilstede skriver under på at det er min jonal.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akter sendt tilbage hajfinnen Alt det andet 0 16-08-2013 13:53
Fået en andens papirer og crp.nr Mella Politik og Samfund 4 25-06-2013 14:19
Vedr.flytning og sags-akter. Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-06-2012 11:23
kopi af min sag muntha Spørgsmål ang fleksjob 6 25-08-2008 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension