K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2013, 15:35   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Flex. Nye regler møde i kommunen

Hej

ledig flexjobber.

Vil gerne vide om der var nogen i kommunen på møde efter nye flex. regler.. så hvad siger de i kommunen..hvad er jeres efaring

har fået brev til møde hvor det står :

V skal tale om du er aktiv arbejdsøgende og om hvad du kan selv gøre og hvad vi kan gøre for at du finde et flexjob"


for mig det er lidt ikke muligt at blive aktivjobsøgende når der er ingen job som jeg kan klare..

så jeg er bange at kommunen vil give skylden til mig når jeg kommer på mødet..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 16:33   #2
Lise1964
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2012
Lokation: Nyborg
Indlæg: 15
Styrke: 12
Lise1964 er ny på vejen
Jeg kan ikke som sådan svare på dit spørgsmål, men:

Hvis du kigger efter jobs rundt omkring er du vel også aktiv arbejdssøgende?

Man kan jo ikke gøre meget andet så det skal tror jeg da du da holde fast at du bruger en del tid på..

Lise1964 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 17:10   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dobar, du kan jo ikke gøre for, at de har visiteret dig til fleks på baggrund af total urealistiske jobforventninger.....

Har hørt om flere der ikke engang kan skrive en jobansøgning, fordi de over overhoved ikke kan matche nogen af kravene, og måtte blive nødt til at takke nej til jobbet, såfremt de skulle få det tilbudt....

Disse personer har fået at vide under et møde på jobcentret, at de SKAL skrive mindst to jobansøgninger om ugen, hvis de vil bevare retten til ledighedsydelse. Hvis de takker nej til et job, kan de lige ledes miste ledighedsydelsen - også selvom de slet ikke kan klare jobbet..

Så nu skal de ''bare'' tænke kreativt fortalte damen på jobcentret, og søge uopfordret og kun skrive uopfordrede ansøgninger, hvor i de nøjagtigt beskriver skånehensyn og timeantal. Så kan de ikke komme ud for at skulle takke nej til et annonceret job.

Som ekstra bonus er de nu røget på et kursus hvor de skal lære at skrive disse uopfordrede ansøgninger.....

Så mon ikke du er påvej ud i det samme dobar??

Dem jeg skriver om, kommer angiveligt fra Holbæk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 17:24   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Dobar, du kan jo ikke gøre for, at de har visiteret dig til fleks på baggrund af total urealistiske jobforventninger.....

Har hørt om flere der ikke engang kan skrive en jobansøgning, fordi de over overhoved ikke kan matche nogen af kravene, og måtte blive nødt til at takke nej til jobbet, såfremt de skulle få det tilbudt....

Disse personer har fået at vide under et møde på jobcentret, at de SKAL skrive mindst to jobansøgninger om ugen, hvis de vil bevare retten til ledighedsydelse. Hvis de takker nej til et job, kan de lige ledes miste ledighedsydelsen - også selvom de slet ikke kan klare jobbet..

Så nu skal de ''bare'' tænke kreativt fortalte damen på jobcentret, og søge uopfordret og kun skrive uopfordrede ansøgninger, hvor i de nøjagtigt beskriver skånehensyn og timeantal. Så kan de ikke komme ud for at skulle takke nej til et annonceret job.

Som ekstra bonus er de nu røget på et kursus hvor de skal lære at skrive disse uopfordrede ansøgninger.....

Så mon ikke du er påvej ud i det samme dobar??

Dem jeg skriver om, kommer angiveligt fra Holbæk.
hej

det er mit første møde efter nye regler. det er ingen problem at søge job det gjorde jeg helle tiden og under gammle regler men største problem er at der er ingen job som jeg kan klare og for mig det bliver bare sstressende og pres hvis jeg søger job som jeg kan ikke klare så det giver ikke nogen mening det bekymre mig..

derfor ville høre fra andre hvad var erfaring hvis de var på mødet efter nye regler..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 17:53   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Så nu skal de ''bare'' tænke kreativt fortalte damen på jobcentret, og søge uopfordret og kun skrive uopfordrede ansøgninger, hvor i de nøjagtigt beskriver skånehensyn og timeantal. Så kan de ikke komme ud for at skulle takke nej til et annonceret job.
.
fint råd problemet , som de ser det, er at du er ledig.
det er den officielle mening både på borgen og i jc, at alle kan finde et job bare de stresset og klemmes nok-
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 20:00   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg har selv lige været til møde hos kommunen, jeg er ny flekser og var spænd på

hvad vi skulle tale om, men det gik stille og roligt talte med min nye socialrådgiver

som var en sød og rolig pige,

vi talte om hvad jeg kunne tænke mig frem over, hun spurte om hvor mange timer

jeg kunne arbejde, ikke noget med at presse mig til noget, fortalte selv jeg havde

søgt arbejde 3 steder, så det skal du ikke være bange for.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 22:15   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Jeg har selv lige været til møde hos kommunen, jeg er ny flekser og var spænd på

hvad vi skulle tale om, men det gik stille og roligt talte med min nye socialrådgiver

som var en sød og rolig pige,

vi talte om hvad jeg kunne tænke mig frem over, hun spurte om hvor mange timer

jeg kunne arbejde, ikke noget med at presse mig til noget, fortalte selv jeg havde

søgt arbejde 3 steder, så det skal du ikke være bange for.

tak for god oplysninger håber at det går også nemt på møde så jer er lidt lettet efter dine oplysninger
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 08:05   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kommer meget an på hvem du kommer til som sagsbehandler,

Jeg bor i herning og vi bliver som ledig fleksjobber aktiveret fra dag et enten i ced eller aktiv i egwt liv.

I aktiv har de 2 sagsbehandler som har 2 måder at gøre det på, den ene gik jeg på hun var utrolig agersiv og kender en der går på den anden hun er meget fårstående og passer godt på min veninde ikke bliver presset.

Så det er ikke nemt, er du mand i herning kommune, er det ikke sikkert du bliver aktiveret
men som kvinde haster det, tænk hvis vi brugte krafter på vores børn.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 09:36   #9
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg tænker at jeg (håber jeg snart bliver godkendt til fleksjob) vil skrive en standart ansøgning hvor jeg beskriver mine kompetencer, resourcer og skånehensyn.

Hvis der så ikke er job der passer slået op, så kan jeg sende et par standart ud via mail - så har jeg da gjort et forsøg
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 13:31   #10
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
det er rigtig det afhænger meget også af sagsbehandler det er første gang at jeg skal møde den nye sagsbehandler .

de sidste 12 mdr. havde en dejligt sagsbehandler og forståligt så blive ikke presset vi snakkede ligesom 2 gode venner..

men nu det e rførste gang efter nye regler..

hvis jeg blev presset som jeg kan ikke tåle så hvad skal så gøre sygemeldt mig..

hvis jeg blive presset så det giver mig stress og det påvirke meget mit helbred..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde på kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 22 26-08-2011 10:06
angst før møde med kommunen MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 18-06-2011 12:22
Bisidder til møde med kommunen Tutteren Spørgsmål ang fleksjob 23 11-02-2011 18:54
Kan et møde i en boligafdeling ophæve lejelovens regler? Indiansummer Alt det andet 5 07-07-2010 12:52
Møde i Kommunen dobar Spørgsmål ang fleksjob 19 09-04-2010 06:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension