K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2010, 09:42   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Hvordan er proceduren fra flex og....

Jeg har været i arbejdsprøvning, gennemført, og vuderingen anbefaler ftp.
Ligesom andre instanser jeg har været i berøring med.
Der er fundet 5 timers arbejsevne pr. uge. Max.

Der er så ansøgt, fik afslag men tilkendt flex, med ledighedsydelse på 9500 kr. pr. md. (tror det var pga. en meget ihærdig og sød socialrådgiver der kæmpede for en indtægt til mig)

Der er ikke fundet noget flexjob.
Der er anket, og sagen ligger pt. hos beskæftigelseankenævnet.

Jeg skal nu igen til møde hos min flexjobssocialrådgiver. Meget sød dame, der ikke aner hvad hun skal stille op med mig, men siger at tiden bare må arbejde for mig.

Hvad er så den videre procedure?
Hvor længe skal Jeg være her? Der ER jo intet job på 5 timer pr. uge.
Hvad kommer der til, at ske ?


Ps.
Jeg er jo selvfølgelig meget taknemmelig for flexjobsydelsen, men kommer ikke videre.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:57   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Wodpoulsen

Der kommer formentlig til at ske det, at når du er blevet 60 år, så kan du gå på fleksydelse.

Som du rigtig nok skriver, er der ikke nogen arbejdsgivere,

der står i kø for at få os, der har 2-6 timer/uge at lægge i jobbet.

Så er der jo bare at håbe på, at din pension går igennem alligevel, ikke ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 10:02   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg er pt.48 år, så Du mener at jeg bliver på ledighedsydelsen/tilkendt flex de næste 12 år. ?

Ja, jeg krydser da for,m at den går igennem, men der er jo KUN gået 1 år
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 10:07   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ja, ledighedsydelsen er du sikker på at have de næste 12 år

Jeg har foreløbig været på den i 4 år, og venter så bare på at blive 60,

så jeg kan få min fleksydelse

For jeg har for længst opgivet at finde et job på de 2-4 timer/uge, som jeg kan magte.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 10:44   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg har været i arbejdsprøvning, gennemført, og vuderingen anbefaler ftp.
Ligesom andre instanser jeg har været i berøring med.
Der er fundet 5 timers arbejsevne pr. uge. Max.

Der er så ansøgt, fik afslag men tilkendt flex, med ledighedsydelse på 9500 kr. pr. md. (tror det var pga. en meget ihærdig og sød socialrådgiver der kæmpede for en indtægt til mig)

Der er ikke fundet noget flexjob.
Der er anket, og sagen ligger pt. hos beskæftigelseankenævnet.

Jeg skal nu igen til møde hos min flexjobssocialrådgiver. Meget sød dame, der ikke aner hvad hun skal stille op med mig, men siger at tiden bare må arbejde for mig.

Hvad er så den videre procedure?
Hvor længe skal Jeg være her? Der ER jo intet job på 5 timer pr. uge.
Hvad kommer der til, at ske ?


Ps.
Jeg er jo selvfølgelig meget taknemmelig for flexjobsydelsen, men kommer ikke videre.
Hvis der er anket så skal du lige vente til den er igennem og nej selvfølgelig skal du ikke gå på ledighedsydelse til du bliver 60 år med den arbejdsevne du har fået konstateret så er det jo vanvittigt at lade dig rende på ledighedsydelse du skriver 9500 det er før skat så ikk ? (særlig ydelse § 74 i )

Der sker det at når man er flekser så skal ens arbejdsevne revuderes og det skal ske når man har været ledig 12 ud af 18 mdr hvis ikke det lykkedes kommunen at finde noget job til dig så vil de miste deres refusion til dig og du vil så kun være en udgift ... og mon så ikke de vil kigge en ekstra gang på dine papir ..

hvis jeg var dig så ville jeg lade kommunen mærke at du lever at du gerne vil have et af de der fedt lønnet job på fem timer

Det vil sige, skriv til jobkonsulent og spørg ind til hvad der er , bed om møder så du lige kan komme op og bruge deres tid til at finde sådan et job til dig , når en jobkonsulent bliver desperat nok vil de melde ud at der ikke findes noget job til sådan en som dig og det skal du selvfølgelig have på skrift ..

Når der sker noget nyt i dit helbred eller i din livssituation så skal du med det samme skrive og bestille en tid sådan at du kan få opdateret din ressourceprofil de skal kende ALLE forandringer og til sidst vil selv kommunen erkende at det er latterligt at lade dig rende rundt med så lille en arbejdsevne .. det er det din konsulent/sagsbehandler mener med at lade tiden arbejde for dig

(huske lige at bede om fleksjobbevis og når du har været ledig i 6 mdr så vil du gerne på noget uddanelse eller noget ) men lad os håbe at en anke af fleksen inden den tid viser at kommunen har knald i låget
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 11:49   #6
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
Jeg håber sandelig ikke man skal gå til man er 60 på ledighedsydelse, selvom denne er bedre end KH.
Forstår ikke beløbet, jeg har netop fået oplyst af min A-Kasse at den er 3400 kr./ugen før skat.
hvor er det utroligt, som der kan skaltes og valtes med vores helbred, som jo ikke bedres med al den usikkerhed og økonomien i bund.
Jeg står ligesom andre herinde med en andelsbolig, hvor jeg ikke på den ydelse kan betale for den omend den ikke er dyr i huslejen, 3400 med alt inkl.men jeg skal jo afdrage på lånet.Foreløbign har jeg indtil nu kunne låne af fam.og venner samt solgt min bil.
jeg er meget dårlig og føler jeg igen er på vej ned i et hul.Godt man kan skreive heriinde, håber bare ikke I tænker, åh nej hende igen.
Jeg har altid været en åben social person med mange kompentancer på i arbejdsliv og fritid.Nu magter jeg bare ingen af delene.
god dag til jer derude!
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 12:01   #7
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hej Hejdien

Vil du være sød at fortælle mig om der i loven står at ressourceprofilen skal opdateres hver gang der sker noget nyt.

Har været "afklaret" siden 19. juli 10 og min RP er ikke opdateret siden marts 09.
Ikke et ord i den om at jeg har været sygemeldt i 14 mdr. efter arbejdsulykke.

Ingenting om hvad det har af betydning for min erhverveevne

Håber du kan svare mig da sagsbehandler mener det er spild af tid at opdatere resourceprofilen når vi alligevel ikke ved hvor meget jeg kan holde til
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 13:01   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, de 9500 kr. er selvfølgelig før skat.
takker for nogle super gode svar, som jeg virkelig kan bruge til noget.

Min rådgiver er så sød, men.....hun er virkelig lost.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 23:06   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror da der er noget galt med din ydelse.

9.500kr før skat, er beløbet på KONTANTHJÆLP?

Ledighedsydelse er da større?

Der må være en fejl, idet du skal have ledighedsydelse, hvis du er overgået direkte fra sygedagpenge, som jeg forstår det?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 05:35   #10
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg har været i arbejdsprøvning, gennemført, og vuderingen anbefaler ftp.
Ligesom andre instanser jeg har været i berøring med.
Der er fundet 5 timers arbejsevne pr. uge. Max.

Der er så ansøgt, fik afslag men tilkendt flex, med ledighedsydelse på 9500 kr. pr. md. (tror det var pga. en meget ihærdig og sød socialrådgiver der kæmpede for en indtægt til mig)

Der er ikke fundet noget flexjob.
Der er anket, og sagen ligger pt. hos beskæftigelseankenævnet.

Jeg skal nu igen til møde hos min flexjobssocialrådgiver. Meget sød dame, der ikke aner hvad hun skal stille op med mig, men siger at tiden bare må arbejde for mig.

Hvad er så den videre procedure?
Hvor længe skal Jeg være her? Der ER jo intet job på 5 timer pr. uge.
Hvad kommer der til, at ske ?


Ps.
Jeg er jo selvfølgelig meget taknemmelig for flexjobsydelsen, men kommer ikke videre.
Det er jo meget forskelligt fra kommune til kommune, men i mit eget tilfælde, blev jeg flex viseteret i jan. i år,jeg havde max 6 timer med 50% effekt pr. uge. og de første mange mdr. var jeg fredet, og jeg har så næsten lige været i en ny arbejds-prøvning, som blev stoppet efter 14 dage, da den første en forringelse af min sygdom med sig, og en endnu ringere arbejdseffekt, nu er min social rådgiver ved at lave min sag klar til endnu engang at søge pension.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger man flex job Abraxus Din historie 6 11-03-2013 22:06
Hvordan er proceduren ved førtidspension? Mai Møller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-07-2012 22:28
ENDELIG FLEX! Hvordan!? Lotz01 Spørgsmål ang fleksjob 3 08-07-2011 10:53
Hvordan opnås Flex! MoonStar61 Spørgsmål ang fleksjob 2 31-03-2011 22:02
Hvordan er proceduren (overskredet svarfrist) superhoax Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-06-2010 16:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension