K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2010, 12:14   #1
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Bindevævssygdom uden diagnose

Hej med jer

Jeg søger andre som står eller har stået i en lignende situation:

Jeg har været syg i over et år med symptomer der ligner en gigt eller bindevævssygdom, men står desværre uden en diagnose.

Jeg har foreløbigt været hos 3 reumatologer og har fået taget et hav af blodprøver, røngtenbilleder, knogleskintigrafi, men ingen af lægerne kunne umiddelbart finde noget abnormt. Nu hævder den seneste reumatolog på Righospitalet i et notat til kommunen at jeg har "depressive træk".
Dette har han konkluderet ud fra 2x20 minutters komsultation og han ser hermed bort fra at jeg har bruskforandringer på en finger og en tå, stivhed i ryg og nakke, springende smerter mm.

Derudover har han ikke fæstnet sig ved at der findes gigt-og bindevævslidelser i min familie. Jeg var ikke deprimeret da jeg blev syg og er det heller ikke nu.

Konsekvensen af den manglende diagnose er selvfølgelig at jeg ikke længere kan modtage sygedagpenge, da kommunen og lægekonsulenten mener at jeg er rask.

Jeg vil gerne høre fra andre der har lignende erfaringer med udredning og diagnosticering af gigt og bindevævssygdomme.

På forhånd tak!
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 12:34   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til......

Kære Amaile.

Som du kan læse er du ikke den eneste borger der mangler den så vigtige diagnose. http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...lende+diagnose og denne tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8...lende+diagnose

Bliv her på DIN tråd der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 12-09-2010 kl. 12:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 12:49   #3
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Bindevævssygdom uden diagnose

Tak! Det er skræmmende læsning
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 12:56   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, men læs nu det hele......diagnosen er ikke nødvendigvis det afgørende men arbejdsevnen. Men tag det nu roligt og se hvad der sker i fremtiden.

Prøv at google "Bindevævssygdom uden diagnose" så skal du se.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 12-09-2010 kl. 13:01.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 13:37   #5
Charliza
Elsker at være her på K10
 
Charlizas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Indlæg: 62
Styrke: 14
Charliza er ny på vejen
Hej Amalie.

Nu ved jeg jo ikke hvor smerteplaget du er, eller hvilke andre symptomer du har. Men har du tænkt på at det kunne være fibromyalgi? Jeg hæftede mig lige ved springende smerter, som du skrev.

Kh C
Charliza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 16:33   #6
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Bindevævssygdom uden diagnose

Hej Charliza

Jeg har overvejet Fibromyalgi, men synes heller ikke det passer helt med den liste af symptomer der er på Gigtforeningen's hjemmeside eller andre steder.

Jeg vil dog ikke udelukke det, men jeg har bl.a blåfarvede og hævede tæer på én fod, samt bruskforandringer på finger og storetå -noget der mere tyder på gigt eller bindevævssygdom. Problemet er bare at lægerne ikke kan se noget ud fra prøveresultaterne. Så vidt jeg har læst mig til er både Fibromyalgi og bindevævssygdomme svære at diagnosticere.

Lige nu udelukker jeg ikke noget, men er frustreret og vred over at få påklistret en depression som jeg ikke har. Jeg kan se at mange andre står i samme situation -det er ren Kafka!

kh Amalie

Sidst redigeret af amalie; 12-09-2010 kl. 17:02.
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 17:49   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
det kunne jo også tænkes du er allergisk over noget du indtager. eller der er spore stoffer i dit vand... det kan være så meget.

så det bliver noget af opgave du nu komme på.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 18:19   #8
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
Bindevævssygdom uden diagnose

Hej Maja-bell

Du har ret, fødevareallergi er bestemt heller ikke udelukket.

I sommers kom Socialdemokratiet med et forslag om diagnose-centre.
Det kan undre at konceptet ikke er rullet ud noget før. Det er blevet for nemt at stille diagnosen depression, fremfor at tilbyde patienter en ordentlig udredning.

Bedste hilsner
Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 20:22   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej amalie,

Jeg så godt din side og har selv tidligere troet at jeg var fysisk syg. Jeg har været til Rheumatolog og er blevet checket for fibromyalgi, det har jeg ikke, min sygdom er udelukkende psykisk, men vise fortrinsvis af smerter og muskelspændinger. Dette hindre mig dog ikke, at slæbe mig ud i motion for så at leve højt på det, men ellers medicineres jeg "hårdt" med antidepressive præperater, det tager toppen af angsten, men ikke så meget smerterne.

Jeg har fået taget alverdens blodprøver og scanninger, men fejler intet fysisk, jeg lider derimod af generaliseret angst og lidt til.

Du skriver noget med noget brusk på rygsøjlen, det er vel blevet påvist i en undersøgelse eller hvad ? Og hvad med gigten, den var vel også synlig på fingerene? Jeg ville bare fortælle dig om min psykiske lidelser der viser sig fysisk, det var en øjen åbner for mig og er det indimellem stadig.

Held og lykke med din afklaring.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 00:30   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Amalie;

Fejler det samme.
Hos 40% ses dette ikke i blodprøver, men der er andre faktorer der spiller ind.

Bindevævslidelser er en stor gruppe af diagnoser, bla også betændelsesgigt.

Depression er desværre ofte en bieffekt af en sygdom der er invaliderende, omlagt arbejdsliv, samt private forhold.
En kendt bivirkning, som er kendt af lægerne som normalt i en unormal situation, som det er at blive syg.

Se evt min tråd "Magtmisbrug" hvor du måske kan hendte erfaring/viden.

Har idag fået førtidspension.
Spørg gerne igen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
min diagnose KatrineB Alt det andet 2 11-02-2013 22:57
Diagnose chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-10-2012 11:20
Bindevævssygdom ulla65 Spørgsmål ang fleksjob 12 07-10-2012 23:07
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Diagnose hopper Alt det andet 3 17-10-2009 11:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension