K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2010, 22:41   #41
Mizzunderstood
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2009
Lokation: København
Alder: 41
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mizzunderstood er ny på vejen
Fuffi TILLYKKE!!!!!!!!!!!!! hvor må det være en lettelse for dig!!!
Mizzunderstood er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:38   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er jo bare super godt Fuffi og godt, at du fik sagt fra. Der er jo ikke noget man skal hvis man ikke kan, det har jeg også lært, men godt at du så det forinden, det handler om grænse sætning.

Nu handler det om at du i den "hjemlige" arbejdsprøvning under samtalerne er meget ærlig overfor både repræsentanterne og dig selv. Hvis du lige skal ligge på sofaen når de kommer eller undervejs, jamen så gør du det. Har du brug for at de går, så er det det. Jeg vil ikke kunne holde ud at sidde og tale flere timer ad gangen. En time blot ved min psykolog er max. Så husk at holde fast i din grænsesætning, så er du godt på vej med at passe på dig selv og få ro.

Helene, hvordan foregår samtalerne, hvor lang tid ad gangen er det og hvad taler man om. For mig ville det være enormt angst præget og jeg skulle vide hvem de er, hvad de hedder, hvad de laver, hvad de spørger om, hvor længe de er der. Puha det første besøg skal bare overståes, men Fuffi tag dig ikke af mig, dog kan jeg tænke at du fik det på samme måde, måske kan Helene berolige os lidt :-)

Kh. EE
Jamen de var der måske kun små 30-40 minutter af gangen, som jeg iøvrigt synes gik enooormt hurtigt, da det egentlig var lidt hyggeligt de var der
Jeg er jo så typen der hyggede lidt med hjemmebag, kaffe/kildevand/te/sodavands tilbud, levende lys og slumretæppe
- synes det var meget vigtigt at sende et godt signal på overskudsmåden, når man har 4 hjemmeboende børn. Der skulle jo meget nødigt stå jeg lå mast på sofaen, hjemmet sejlede og jeg sad med spaghettig hår i plettet natkjole og ikke kunne overskue en brik. Hvilket jo heller ikke passer på mig, men som flere rent faktisk rådede mig til
Så med andre ord, jeg behandlede dem som enhver anden gæst i mit hjem.

Nu er det så MIG de skulle besøge, og dvs at det er MIG der taler - jeg taler enormt meget, og er næsten ikke til at bremse, så de fik egentlig aldrig spurgt om så meget. De kom jo i virkeligheden for at få lokket mig i arbejdsprøvning, kom med tilbud om at de hunne hente mig og følge mig frem....og tilbage igen osv. Men jeg havde jo set det komme, så jeg havde lavet kopier af psykiaterens erklæring, min læges statusprofil, min hjemmelavede ressourceprofil som jeg gav dem en kopi hver af, og sagde, at jeg ikke ville gå imod min psykiaters anbefaling om, at jeg ikke hverken kunne og/eller måtte komme i arbejdsprøvning. Endvidere havde min psykiater skrevet, at min familie ALTID har fulgt mig til arbejdsprøvning/aktivering og at det ofte endte med at jeg sprang ud af bilen og løb rundt i gaden i panik.
Så det gav mig jo mulighed for at sige, at det aldrig ville hjælpe selvom de kom - det var jo ligesom afprøvet, og når ikke engang min Mor kunne hjælpe, så kunne de jo så slet ikke.
Samtalerne var aldrig kvælende og spørgsmålene kom frit fra leveren og var egentlig mere almindelige samtaler man kan have med alle mulige mennesker, det føltes aldrig som krydsforhør eller var anmasende.
Grunden til de kun kom så få gange, var også at de havde fået dé kopier, det satte en bremse på det hele, og de kunne ikke så godt sno sig uden om det eller ignorere det. Sagen var lukket på forhånd.

Men jeg tænker ofte, at det er et held at jeg kan tænke så fremsigtet (læs: beregnende!), og at jeg er ret god til at komme den slags mennesker i forkøbet ved at altid garderer mig på alle mulige og umulige fronter.

De fortalte jo også, at de havde regnet med af finde mig siddende i en sump, halv beskidt hjem, opvask der flød, kvinde der var syg og opgivende, lille 2 værelses lejlighed osv. Så de blev simpelthen så overrasket over mit overskud, og skrev endda at hjemmet fremstod klinisk rent og yderst velordnet og at børnene havde perfekte rammer, egne værelser og jeg boede i en 5 værelses
Så dér var min mulighed jo for at bevise, at børnene i hvertfald ikke led overlast og nød, og at psykisk sygdom ikke altid handler om rod, snavs, kaos og svineri, men at man som psykisk syg OGSÅ udmærket kan være i kontrol og have tjek på situationen og børn på privatskole.

Så jeg synes jeg fik knaldet enormt mange fluer med ét smæk ved at lade dem komme hjem og bese staldene..

Det er sådan lidt lækkert at kunne overraske og tage fusen på folk
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 17:44   #43
Fuffi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
Fuffi er ny på vejen
Atlså, tak for for rådene, jeg vil nu sige, at JEG sad med spaghetti-hår, KÆMPE opvask og intet at tilbyde damen fra Springbræt! Samtalerne var IKKE ubehagelige, hun ville mig det bedste!
Min sag er kommet igennem visitations-teamet og er nu i Pensionsnævnet og det har den været i en måned ca, så der skulle være svar om senest 2 måneder....men tror simpelthen at den går igennem, sagen er klokkeklar....Nu må vi se, jeg kan ikke gøre mere og magter ikke at gøre mere, glæder mig bare til at sagen er overstået!
Fuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 20:51   #44
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, på en måde er det en lettelse når sagen er ude af ens hænder, og man mere kan sige,, så, nu har jeg gjort hvad JEG kan'' og så lade det være op til de andre....

Mine diagnoser går også mere på det perfektionistiske, kontrol og atter kontrol, og har døjet enormt meget med rengøringsvanvid på et niveau hvor jeg havde slidt alt lakken af gulvbrædderne og stod foran en kæmpe regning
Samt at min OCD også handlede om personlig hygiejne, hvorfor jeg kunne opbruge en hel håndsæbe inden jeg 'måtte' forlade badet og/eller SKULLE i bad ca hver 3 time osv..

Så psykisk sygdom kan handle om 1 dunk Ajax om dagen, såvel som det kan handle om mug på tallerknerne

Jeg tror også du får tilkendt pensionen!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 21:52   #45
Fuffi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
Fuffi er ny på vejen
Har fået brev idag....Så er pensionen i hus, tilkendt efter §16 og 20, stk 1. HVAD det betyder ander jeg ikke, men er det noget med, at de kan frakende den igen, eller skal jeg revurderes? Det står der intet om, men det har jeg kunne læse noget om i lovgivningen...Jeg er lettet, men det er også hårdt at indse, at man nu er strandet og ikke bliver "til mere"....skal godt nok lige tygge lidt på det....
Fuffi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 22:35   #46
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
STORT tillykke...

Ved det svært med tanken om "ikke at komme videre"... men...

se det i det større hele - hvad havde alternativet været for dig med kontinuerligt pres og stress fra systemets side ?

Ved det svært eller måske næsten umuligt at acceptere 100%, men i det store hele tror jeg godt du klar over det var for det bedste for dig.

Endnu en gang.. Tillykke, og nyd det !!!
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 23:08   #47
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Tillykke Fuffi, med muligheden for ro i din hverdag..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 00:20   #48
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med pensionen.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 05:10   #49
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
mange gange tillykke herfra
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 08:41   #50
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tillykke med pensionen, håber du får ro nu
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
Hvordan er chancen for førtidspension? Najah At søge førtidspension 7 01-11-2012 20:39
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension