K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2012, 08:27   #1
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Pensionsnævnet? Hvor længe må sagen ligge? Og ellers § 17 :-(

Min sag er nu nået igennem 2. runde.

Den er altså gået i gennem beslutningsnævnet/teamet, uden bemærkninger.

Min SP regnede med den var kommet med op i oktober, hvilket den ikke kom.

Han siger så nu at den gerne skulle komme op her i slutningen af november!
Hvor længe år der normalt, fra at den er gået i gennem 1. runde, til de behandler sagen i den endelige beslutning?

Han siger at hvis den ikke kommer med, så skal jeg søge om en § 17


Han siger at de intet samarbejde har med pensionsnævnet, og at han ikke kan få at vide om den kommer med el. ej...

Så hvis den ikke kommer med, så skal jeg pludselig søge selv.
Kommer det til at betyde noget?

Jeg har alle muligheder for at få pensionen, siger ALLE.
Der står alt det rigtige, så det er jeg ikke nervøs for...

Men er nervøs for at den ikke kommer med inden årsskiftet!
Er ikke inden i de nye regler, men kommer det til at være helt umuligt at få pension så? Selv for dem hvor alt er prøvet, og der ingen muligheder for arb el lign. er?



VH
Lykke
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 09:02   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Der må MAX gå 3 mdr
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2012, 12:09   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Har du fået papir på, at din sag er "overgået til behandling efter reglerne om pension"?
Fordi, fra det tidspunkt har de 3 mdr. til at træffe en beslutning.

Hvis du har fået skriftlig oplysning om, at din sag er overgået til behandling efter reglerne om pension, så kan jeg ikke se nogen grund til, at søge en §17.

Så det er meget vigtigt, at du har dokumentation for, at din sag er "overgået til behandling efter reglerne om pension"

Har du ikke denne dokumentation, ja, så bør du søge en §17 inden kommunen går på jule-/nytårsferie.

Hvis du når til, at søge en §17, så skriver du blot:

"Jeg ønsker, at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Venlig hilsen 1980 + cpr.nr.
"

Denne ansøgning afleverer du ved jobcenterets skranke og beder om en kvittering på, at de har modtaget den. Dette er meget vigtigt.

Og nej, det får ingen betydning, om du søger en §17, men det er vigtigt, at du gør det inden vi går ind i 2013.

Det eneste der ligger i, at søge en §17, på det foreliggende er, at så skal sagen overgå til behandling efter reglerne om pension.


At sagen overgår til behandling efter reglerne om pension = at sagen lander hos den sidste og besluttende instans, nogle steder hedder det "pensionsnævnet", i min by hedder det "pensionsgruppen".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 11:54   #4
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Hej

Jeg har intet modtaget

Kun en mail, om at den er gået i gennem uden bemærkninger til beslutningsudvalget og at den nu er sendt til pensionsudvalget.

Kan det være rigtig at man INTET kan få afvide?
Om pensionsnævnet HAR modtaget den? Og kan man ikke få afvide om det er sikkert at den kommer med op i denne måned?

Har snakket med mindst 8 forskellige, og INGEN kan sige noget.

Det er jo vigtigt at den kommer med op, for ellers skal jeg nå at søge § 17.

Min SB skriver at jobcenter og pensionsnævnet ingen diaglog har, og heller ikke må have.

Så jeg er bare et stort spørgsmålstegn!
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 14:25   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Altså hvis den er gået igennem det du kalder for beslutningsnævnet og sendt videre....det må man tolke som om at sagen har været igennem det nævn som kigger alle pensionssager igennem for at se om der mangler noget i sagen....

Hvis den er gået igennem der....ja så bør din sag været overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....og du vil dermed få behandlet din sag efter de nuværende regler...

Så når sagen er gået igennem det nævn....ja så vil det ikke hjælpe dig at du søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Ja det kan godt være rigtigt at de ikke lige kan svare dig på hvornår sagen kommer til det endelige møde hvor de vil træffe afgørelsen....

Sådan er det for de fleste...

Men er sagen overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....så bør dette fremgå af din sag....de bør faktisk også meddele dig dette...men det er desværre ikke altid dette sker...

Citat:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremgå af sagen og meddeles den pågældende. Hvis fristen i særlige tilfælde ikke kan overholdes, skal pågældende have en redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornår sagen forventes afgjort.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=142132#Kap3

Men prøv dog at søge en aktindsigt....hvis du har søgt en sådan før....så søg om en aktindsigt fra det tidspunkt...så du får det sidste med....for der bør datoen for hvornår din sag overgår....stå...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 23:08   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og ellers må det jo være simpelt at skrive til sin sb:

"Hej sb
Jeg vil blot have oplyst, om min sag er overgået til behandling efter reglerne om pension, og evt. hvornår?

Med venlig hilsen Xxxxx Yyyyyyy
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 08:16   #7
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Han har skrevet at den er gået igennem beslutningsudvalget.
Og at jeg forhåbentlig har den ENDELIGE afgørelse i slutningen af november!!

Så det er vel ok?

WEB, han skriver at det kun er ved § 17 at man sender brev ud, da der dér er en svarfrist.
Hvilket der ikke er ve en § 18??? Det kan jeg jo se nu at der er... 3 måneder?

Han skriver at hvis min sag ikke kommer med i november, så skal jeg søge § 17. Altså trækkes sagen tilbage, og så søge selv... :-/

Det er SÅ forvirende og noget rigtig rod!!!


WEB, hvis sagen blev rejst i oktober, så burde den gerne afsluttes inden januar.
Så er vi jo inden i det nye år!
Men når sagen ER rejst, gælder de gamle regler vel? Hvis jeg får afslag, og klager! Så er det vel stadig de gamle regler den skal behandles efter?

Jeg forstår ikke helt det med at han siger at jeg skal søge § 17, hvis den ikke kommer op her i november.

OG, er det FULDSTÆNDIG umuligt at få pension efter 2013?
Selvom man er så syg, og stor funktionsnedsættelse osv?
Jeg har ikke sat mig ind i de nye regler...

Sidst redigeret af 1980; 06-11-2012 kl. 08:30.
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 11:09   #8
1980
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 137
Styrke: 15
1980 er ny på vejen
Nå.

Jeg har misforstået det hele (

Har IGEN skrevet med min sagsbehandler.

Sagen er slet ikke rejst, hvilket jeg troede.
Den er som skrevet gået i gennem jobcenteret uden bemærkninger, de har så sendt videre til ydelsescenteret "beslutningsnævnet/teamet", OG DE skal så åbenbart godkende den!

Jeg troede at når de så havde godkendt den, så var dét det, og man var godkendt til pension.
De skal først godkende, og så rejse sagen

Den ligger altså i ydelsescenteret nu, og kommer forhåbentlig med her i denne måned.
Hvis den ikke gør det, så skal jeg søge om § 17 inden det nye år!

Fatter nul og nix af alt det her!
1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 11:39   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt du fik det afklaret, så du ved, hvor du står. God ide Vivse fremlagde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 21:37   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1980 Se meddelelser
Sagen er slet ikke rejst, hvilket jeg troede.
Den er som skrevet gået i gennem jobcenteret uden bemærkninger, de har så sendt videre til ydelsescenteret "beslutningsnævnet/teamet", OG DE skal så åbenbart godkende den!

Jeg troede at når de så havde godkendt den, så var dét det, og man var godkendt til pension.
De skal først godkende, og så rejse sagen

Den ligger altså i ydelsescenteret nu, og kommer forhåbentlig med her i denne måned.
Hvis den ikke gør det, så skal jeg søge om § 17 inden det nye år!

Fatter nul og nix af alt det her!
Et af problemerne er, at de forskellige instanser kaldes noget forskelligt i de forskellige kommuner, så man kan jo nemt blive forvirret.

Så har du, som jeg ser det, 2 muligheder.
Enten sender du din sb en mail i slutningen af november, for at få oplyst, om din sag er overgået til behandling efter reglerne om pension.

Eller også beder du om aktindsigt når vi nærmer os slutningen af november.

Eller noget helt tredje, du afleverer simpelthen en ansøgning om førtidspension på det foreliggende, enten nu eller i slutningen af november.

Når jeg skriver "nu", så er det fordi jeg tænker, at hvis din alligevel er gjort klar til pensionsansøgning, så kan det vel være hip som hap om det bliver efter §17 eller §18, og hvis du søger nu, så ved du hvad der sker. Så er du fri for at gå i uvished, om sagen går igennem den ene eller den anden instans.

Hvis du vælger at søge en §17, så skriver du blot:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen navn + cpr.nr.
"

Husk endelig at få en kvittering på, at den er afleveret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor længe går der? Sascha86 Alt det andet 8 13-05-2013 21:44
Hvor længe må kommunen forhale sagen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-11-2009 22:47
fleksjob skal det ligge i den kommune hvor i man bor?? laurana Spørgsmål ang fleksjob 9 04-11-2008 20:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension