K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 17:11   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mbm,

Jeg røg ud af arbejdsmarkedet i 2007 efter at have arbejdet og været på sygedagpenge i 48 uger. Til sidst smed jeg håndklædet i ringen og så kom alle varslingerne om sdp. stop. Jeg anede ikke meget om det dengang og forklarede at jeg var for syg til at arbejde, det var jo ikke det man skulle !!

Jeg diskuterede lidt frem og tilbage med min sagsbehandler om håndtering af min sag og det endte med at der blev lavet en psykiatrisk special læge erklæring der skrev at jeg ikke måtte jobprøves. Så røg mine spd. definitivt.

Jeg kunne ikke få kontant hjælp, da jeg havde formue efter et hussalg under en skilsmisse, endvidere havde jeg ingen ressourcer til at kæmpe mig tilbage i2007. Jeg fik da klaget over min sdp. sag, men fik ikke medhold selvom min rp. var mangelful. Først i 2008 gik jeg igang med afklaring mod fleksjob, men blev efter en lang og sej arbejdsprøvning klar over at det kunne jeg bare ikke, så ab. 2009 har kursen været sat mod ftp.

Jeg har dog haft en del forskellige sagsbehandlere og må selv skubbe på for at der sker noget. Min sagsbehandler, den seneste, mente også jeg skulle have pension (følte jeg), men hun skal højt og klart have lægekonsulenten med sig og det arbejder vi hen ad mod nu.

Jeg har en TAE forsikring, men jeg er i mínus ca. 7000 hver måned, så jeg håber snart at jeg kan få ro på både helbred og økonomi.

Hvad med dig du har da også været lidt igennem ? Jeg skal ikke i arbejdsprøvning igen, i al fald så kun meget kort, ellers kan jeg ikke. Min dag er meget simpel og det skal den være for at mit liv kan hænge sammen.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 20-08-2010 kl. 17:14.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 20:11   #32
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Mbm,

Jeg røg ud af arbejdsmarkedet i 2007 efter at have arbejdet og været på sygedagpenge i 48 uger. Til sidst smed jeg håndklædet i ringen og så kom alle varslingerne om sdp. stop. Jeg anede ikke meget om det dengang og forklarede at jeg var for syg til at arbejde, det var jo ikke det man skulle !!

Jeg diskuterede lidt frem og tilbage med min sagsbehandler om håndtering af min sag og det endte med at der blev lavet en psykiatrisk special læge erklæring der skrev at jeg ikke måtte jobprøves. Så røg mine spd. definitivt.

Jeg kunne ikke få kontant hjælp, da jeg havde formue efter et hussalg under en skilsmisse, endvidere havde jeg ingen ressourcer til at kæmpe mig tilbage i2007. Jeg fik da klaget over min sdp. sag, men fik ikke medhold selvom min rp. var mangelful. Først i 2008 gik jeg igang med afklaring mod fleksjob, men blev efter en lang og sej arbejdsprøvning klar over at det kunne jeg bare ikke, så ab. 2009 har kursen været sat mod ftp.

Jeg har dog haft en del forskellige sagsbehandlere og må selv skubbe på for at der sker noget. Min sagsbehandler, den seneste, mente også jeg skulle have pension (følte jeg), men hun skal højt og klart have lægekonsulenten med sig og det arbejder vi hen ad mod nu.

Jeg har en TAE forsikring, men jeg er i mínus ca. 7000 hver måned, så jeg håber snart at jeg kan få ro på både helbred og økonomi.

Hvad med dig du har da også været lidt igennem ? Jeg skal ikke i arbejdsprøvning igen, i al fald så kun meget kort, ellers kan jeg ikke. Min dag er meget simpel og det skal den være for at mit liv kan hænge sammen.

Kh. EE
Jamen jeg fik et regulært sammenbrud i december 2006. Hvor der mangler en hel måned af min hukommelse, og hvor jeg ikke kan stykke historien sammen til meningsgivende...jeg aner simpelthen ikke hvad der skete, selvom jeg har nogle brudstykker af de ting. Og så ønskede jeg at komme i arbejde igen men min arbejdsplads var ikke interesseret med mindre jeg kunne være på fuld tid hurtigt. Jeg var på barsel et års tid og troede jeg var i bedring men det viste sig at det var jeg jo slet ikke. Men den barsel afbrød jo sygedomsforløbet, så derfor har mine sdp ikke været brugt på en gang. Jeg søgte nyt job, men blev fyret fra det i prøveperioden fordi jeg jo ikke kunne magte det overhovedet. Jeg kunne slet ikke fange en brøkdel af de informationer de gav mig, og jeg tågede rundt og det var meget meget ubehageligt. Det var jo først deomkring det gik op for mig at jeg havde ødelagt min hukommelse/koncentration...og hvor slemt det egentligt var. Og så har jeg været igennem en lang sygeperiode og været i noget ressourseafklaringsforløb og nu i denne jobprøvning jeg er i pt. Og derudover har jeg gået til psykolog, været til psykiatrisk undersøgelse, er blvet fulgt af min læge, har været igennem en del forskelligt i forhold til at mine muskler har været ødelagt (muskelbiopsi, neurologisk undersøgelse mm.)

Det er en lettelse nu endelig at ha fundet en masse i systemet, der forstår min situation. Der er så mange der taler om stress, om at jeg skal på stresshåndtering osv. Men jeg mener jo ikke det er stress, men følger af stress. Jeg HAR styr på min stress, og når jeg i perioder alligevel stresser (som da jeg flyttede her fornyligt) så ved jeg hvordan jeg skal klare det. Men min hukommelse og koncentration osv kan jeg bare ikke gøre noget ved...men jeg er ved at ha lært en meget om hvordan jeg skal håndtere det...støttesystemer, huskeregler, sidde det rigtige sted når jeg er sammen med andre osv...kan fx ikke sidde midt for et bord med samtaler på begge sider, så står jeg helt af og kan ikke skille tingene fra hinanden....
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 20:28   #33
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
puha...

Hej...

Det er helt enormt, med alt det man læser herinde, jeg mister totalt pusten over at skulle stå face to face med det hele nu...

Som dig minebørnsmor, så er min arbejdshukommelse, koncentration og arbejdstempo også hårdt ramt. Jeg fik et piskesmæld ved trafikulykke i 2006 og udviklede siden fibromyalgi i slem grad.

Lang historie kort, så var jeg hos neuropsykolog som fik drejet den rigeligt nok over i retning af en depression jeg ikke har! Denne skrivelse fra ham om, at jeg bør tilbydes psykiatrisk behandling pga tvangspræg? og angst?, samt depression?, har gjort at de fra kommunens side, nu har givet mig tid hos psykiater på onsdag og jeg er møg bekymret over, om jeg nu får sagt noget til ham, som giver ham lejlighed til at pådutte mig medicin i lange baner

Derudover, skal jeg starte på kognitiv træning et sted... man mener funktionerne vil kunne bedres væsentligt over tid...en neurolog har tidligere udtalt at funktionerne er svækket pga. stress fra ulykken og at det vil kunne bedres over flere år!! Så præcis som dig, risikerer jeg nu også, som jeg ser det, at blive syltet i dette system! Det er 4½ år siden jeg fik skaden, hvor længe mener de der skal gå, før DE synes man kan kalde det for stationært?

De bestemmer åbenbart TID, de bestemmer HVAD man skal igennem, og de bestemmer, HVORNÅR alt er udtømt.... hold kæft hvor er vi bare små i det her...... Selvom jeg dårligt er kommet igang med det hele endnu, kan jeg mærke at den depression de siger jeg har, er ved at indhente mig hvis jeg ikke passer rigtigt meget på nu, og så får de jo ret! Før havde jeg det så fint psykisk, men presset over alt dette, er mere end man kan klare... især når hovedet ikke kan følge med til at forstå, huske og man intet overblik har!

Har du været i kognitiv træning for at bedre funktionerne?
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 14:52   #34
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hej...

Det er helt enormt, med alt det man læser herinde, jeg mister totalt pusten over at skulle stå face to face med det hele nu...

Som dig minebørnsmor, så er min arbejdshukommelse, koncentration og arbejdstempo også hårdt ramt. Jeg fik et piskesmæld ved trafikulykke i 2006 og udviklede siden fibromyalgi i slem grad.

Lang historie kort, så var jeg hos neuropsykolog som fik drejet den rigeligt nok over i retning af en depression jeg ikke har! Denne skrivelse fra ham om, at jeg bør tilbydes psykiatrisk behandling pga tvangspræg? og angst?, samt depression?, har gjort at de fra kommunens side, nu har givet mig tid hos psykiater på onsdag og jeg er møg bekymret over, om jeg nu får sagt noget til ham, som giver ham lejlighed til at pådutte mig medicin i lange baner

Derudover, skal jeg starte på kognitiv træning et sted... man mener funktionerne vil kunne bedres væsentligt over tid...en neurolog har tidligere udtalt at funktionerne er svækket pga. stress fra ulykken og at det vil kunne bedres over flere år!! Så præcis som dig, risikerer jeg nu også, som jeg ser det, at blive syltet i dette system! Det er 4½ år siden jeg fik skaden, hvor længe mener de der skal gå, før DE synes man kan kalde det for stationært?

De bestemmer åbenbart TID, de bestemmer HVAD man skal igennem, og de bestemmer, HVORNÅR alt er udtømt.... hold kæft hvor er vi bare små i det her...... Selvom jeg dårligt er kommet igang med det hele endnu, kan jeg mærke at den depression de siger jeg har, er ved at indhente mig hvis jeg ikke passer rigtigt meget på nu, og så får de jo ret! Før havde jeg det så fint psykisk, men presset over alt dette, er mere end man kan klare... især når hovedet ikke kan følge med til at forstå, huske og man intet overblik har!

Har du været i kognitiv træning for at bedre funktionerne?
Fibro
Nej. Jeg har ikke været i kognitiv træning. Hvad dækker det over? ER det noget du kan fortælle noget mere om?
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 14:56   #35
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Så er det i morgen jeg skal til den der samtale med vejleder, sagsbehandler, læge mm...og det er ret ubehageligt, for jeg ved ikke helt hvad der forventes af mig. Jeg ved ikke helt hvad der skal ske, og jeg har intet fået på skrift om det(med mindre der ligger noget i postkassen idag). OG den slags har jeg det rigtig dårligt med, fordi så bygger det hele på samtaler i tlf eller til mødet med vejlederen, og så er det langt fra sikkert at jeg har husket det hele....om jeg skal medbringe noget. Om jeg skal forberede noget osv. Det kan jeg jo ikke huske hvis jeg ikke har fået det på skrift også. Så nu kommer sommerfuglene i maven....! Det er jo nok den samtale der kommer til at afgøre mit videre forløb,om jeg skal fortsætte i det jobprøvning der kører mig ned eller hvad der skal ske.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 15:46   #36
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, tilbage i 2006 gik jeg ned med stress i nov. det tog mig 6mdr. før end det dæmrede for mig at den var helt galt, dette slås jeg stadig med idag, og nu kaldes det for kronisk udbrændthed, netop fordi det er eftervirkningerne af en stress periode.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 17:13   #37
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
kognitiv træning

Hej MineBørnsMor og Susanne ( og jer andre selvfølgelig)

I neurologens udtalelse om mig, står der at hun mener, at mine kognitive funktioner er dårlige, som følge af lagvarig stresstilstand efter bilulykken i 2006, samt følger af piskesmældet.

Hun vidste da ikke, at jeg nogle uger efter, fik diagnosen på fibromyalgi.

Alle tingene, er med til at give koncentrationsbesvær, hukommelsesproblemer osv.

Hun skrev, at jeg med målrettet træning, ville bedres væsentligt, ja hun var da faktisk sikker på at jeg endte med at kunne arbejde på fuld tid!! Har jeg sgu aldrig været!!

Hun foreslog kognitiv træning.

Neuropsykologisk test viste siden, at jeg er meget slemt forringet i disse funktioner, og jeg derfor ikke bør arbejdsprøves aktuelt... MØG!! For nu trækker min sag yderst længe ud, idet hun og neuropsyk. skriver bedring over NOGLE ÅR!!! Så jeg ser allerede kontanthjælp, hussalg, bilsalg i øjnene og hele min familie er ved at gå ned over det!!

Skal starte på det kognitiv træning der, på ældrecenteret Bernadottegården
Har kun kunne læse mig frem til, at det foregår ved hovedregning, færdighedsregning, problemregning.... for pokker mand, det er et mareridt scenarie for mig!! HADER tal, har altid været elendig til det og nu skal jeg så sidde med det skidt i halvt eller helt år!!

ØV, det hele hænger mig langt ud af halsen!
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 17:28   #38
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Fibro
skriver bedring over NOGLE ÅR!!!

øv det er den værste dom.
1 kommunen gør intet
2 hvem siger du kan arbejde fuld tid om nogle år
3 en arbejdsprøvning er også lige meget, den gælder ikke efter et år.

har selv været til 2 Neuropsykologisk test
den har kommunen også langt en større vægt på
måske fordi det er eneste positiv om min sygdom, selvom alt var under niveau
da de så ikke var helt ens, mente kommunen jeg havde fået det bedre.
kommunen mig et hvis sted.
de problemer jeg har i forbindelse med de test fylder måske 2 procent af mit sygdomsbillede.
de er sku smarte på en kommune.

føler virkelig med dig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 20:57   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
MineBørnsmor,

Kunne du ikke få nogle til, at gå med dig til det møde der og i øvrigt få nogle til at bisidde dig ved din sag ? Det må være håbløst for dig, at følge med når du har så svært ved at huske og tillige stresser dig oveni det hele.

Kognitiv terapi, kan også være kognitiv adfærds terapi, som mange psykologer udfører. Dette går ud på at man lærer af sin adfærd og dermed, med tiden indretter den så hensigtmæssigt for én selv som muligt.

Håber det bedste for jer alle.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 21:08   #40
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 15
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
MineBørnsmor,

Kunne du ikke få nogle til, at gå med dig til det møde der og i øvrigt få nogle til at bisidde dig ved din sag ? Det må være håbløst for dig, at følge med når du har så svært ved at huske og tillige stresser dig oveni det hele.

Kognitiv terapi, kan også være kognitiv adfærds terapi, som mange psykologer udfører. Dette går ud på at man lærer af sin adfærd og dermed, med tiden indretter den så hensigtmæssigt for én selv som muligt.

Håber det bedste for jer alle.

Kh. EE
Jeg ville faktisk ha haft en bisidder med, det plejer jeg at ha, men jeg har glemt at få arrangeret det! Så nu må jeg klare mig bedst muligt uden.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg bør forberede noget, skrive noget ned eller ngoet...men det er også svært for mig når jeg ikke har på skrift hvad det er de forventer af mig...! Det bliver noget spændende....!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag af sdp hvad nu ???? Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-09-2012 12:17
afslag og hvad så ? ene Spørgsmål ang fleksjob 7 17-06-2012 10:04
Afslag på kontanthjælp, hvad gør vi nu...? Brille Alt det andet 8 26-10-2011 01:11
Afslag - hvad nu? Tin64 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-08-2010 14:32
Afslag på fleksjob og hvad nu jfm Spørgsmål ang fleksjob 9 21-01-2010 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension