K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2009, 17:49   #1
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
kofoeds Skole

Hej alle. Jeg er lidt overrasket over at Kofoeds skole slet ikke er nævnt nogen steder her på K10. nu ved jeg godt at mange tænker om ikke det er et sted for stive grønlændere, det rygte har Gasolin jo styrket i sangen Langebro. Men sandheden er at man skal være fri af misbrugsproblemer når man starter på skolen. Jeg har selv gået et par år på kofoeds skole i århus, og det var det bedste sted kommunen nogensinde har sendt mig hen. kofoeds skoles motto er:Hjælp til selvhjælp, og man fornemmer straks at de er til for dig, og ikke bare løber kommunens ærinde. Den ene halvdel af eleverne er folk på kontanthjælp sygedagpenge flexvitisiterede ledighedsydelse og andre former for afklaring. den anden halvdel er førtidspensionister, der har brug for noget socialt, eller bare indhold i tilværelsen.Kofoeds skole har enormt mange gode tilbud, der er både træværksted syning danskundervisning kunstmaling edb kantine gymnastik og noget der bliver kaldt Stifinder som er et vejledninghold, hvor man lære at finde sine styrker og svagheder samt finde ud af hvor man vil hen i livet. Dette foregår ved rundbordsamtaler, hvor folk i alle aldre og sitiuationer, sammen med en vejleder snakker sammen. Hver dag er der et gratis måltid mad i kantinen, og tro mig de laver fantastisk god mad. der er også et tøjdepot hvor man en gang om ugen kan kigge om der er noget man kan bruge. alt i alt er kofoeds skole et sted hvor mennesker helt fri af sociale skel færdes og hygger sig sammen. Jeg ville ønske hele verden var ligesom Kofoeds skole, og vil varmt anbefale det til alle herinde. Mange knus fra paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 17:56   #2
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Det lyder da som et dejligt sted og bestemt et sted som burde nævnes noget oftere hvis det er som du skriver :-)
Jeg bor desværre selv på fyn så der ville være lidt langt for mig hvis jeg skulle tage helt til Århus eller København(?).
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 18:08   #3
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Jeg har en nevø som har gået på Kofoed skole på amager, og jeg havde også det indtryk at det er et super godt sted at være.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dilemma/skole Contanie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 13-10-2013 09:53
I fleksjob - må jeg gå i skole? janden Spørgsmål ang fleksjob 5 02-04-2013 08:31
kørelærer/skole/kort nille60 Alt det andet 4 20-03-2011 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension