K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2008, 12:01   #1
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Refusion af sygedagpenge til kommunerne

Faldt over en artikel i Politikeni går (8.10.08) af Eigil Andersen (MF (SF), Arbejdsmarkedsordfører) om aktiveringspolitik med overskriften: Syge sendes på tvangsarbejde. Desværre har jeg den kun som papireksemplar, så jeg skriver lige hovedpunkterne: (håber ikke jeg har brudt nogle copyrights)

Citat:
"Mange langtidssyge vil desværre blive tvunget ud i et helt urimeligt arbejde, som de er ude af stand til at klare, hvis et forslag fra Fogh-regerigen bliver vedtaget i Folketinget.
Regeringen vil lægge systemet så djævelsk til rette, at kommunerne kan tjene millioner af kroner på at sende syge i deltidsarbejde i mindst 10 timer om ugen.
Hvis den syge sendes i aktivering på den måde, vil regeringen refundere hele 65% af kommunens udgift til vedkommendes sygedagpenge. Hvis den syge derimod er fuldtidssyg, vil AFR og CHF derimod kun refundere 35% af vedkommendes sygedagpenge."
Den enkelte kan ikke sige nej, "for så mister man simpelthen sine sygedagpenge, siger regeringens forslag."
Eigil Andersen siger til slut: "I nogle tilfælde kan det være en god ide at gå langsomt i gang med nogle få timers arbejde om ugen. Men lad det dog være frivilligt og uden at ændre de stærkt styrende refusionsprocenter!"
Rystende! at der er så megen kassetænkning. For det er vel også det der er grunden til at så mange syge havner på kontanthjælp i stedet for på fleksjob eller førtidspension. Og så skurrer det i ørerne, at de skriger på arbejdskraft!
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 22:54   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt så!!!
Men hvor er lægerne henne i denne diskution?
Har de ikke noget at sige til at den syge måske IKKE ER KLAR?
Og hvad med arbejdsgiveren?
Hvordan ser det ikke ud, at have sit arbejde, ikke at være der, men være i aktivering et andet sted?
vh popiae

Sidst redigeret af Stezu; 09-10-2008 kl. 23:36. Årsag: slettet dobbeltindlæg - du kan bruge "rediger" ved tilføjelse i stedet for nyt indlæg
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 00:32   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lige i min sag ville jeg råbe hurra for det forslag, men jeg står jo så også i en noget modsat situation af flertallet.....

Men egoistisk er jeg ikke, det kan godt være det ville gavne meget i min sag (lige nu, ikke tidligere) men jeg er da vist også one in a million.

Alle andre, stakkels mennesker, sandsynligheden for at folks sygdomme, bliver forværet er grotesk høj.... Da jeg i sin tid blev sygemeldt pga dårlige knæ, stoppede jeg netop for at skåne min krop, desværre kæmpede jeg for jobbet lidt for længe så det kostede, jeg må nu leve med svage knæ resten af mine dage, skulle jeg så mens jeg ventede på sygehusvæsenet (det var før garantierne) bare være blevet smit ud i projekt gratis arbejde, med endnu mere ødelæggelse af mine knæ til følge? Er det det regeringen vil?

Og hvad så med dem som er under behandling? ærgerligt at du er blevet opereret og enlig skal holde dig i ro i 2 måneder, det kan vi altså ikke tage os af, du er blevet hjemsendt, så er du også rask nok til at arbejde. Lige der tænker jeg helt konkret på da min mand mistede hele den ene pegefinger og det meste af det yderste led på langefingeren, han kom da hjem samme dag, men fik også meget strenge ordre på at MINDST den 1 måned måtte han ikke foretage sig noget som helst fysisk fx måtte han ikke bære over 2 kg dyrke sex ol, og de fraråde at han tog på arbejde før efter 2 måneder, til trods for at manden det meste af tiden bare sider i en randegraver og rykker i et joystick. De regler var der naturligvis af hensyn til, først at fingrene, eller resterne af dem *gg* skulle have ro til at hele, uden ro ville det bare tage endnu længere tid, foruden det kraftigt ville øge risikoen for fantomsmerter og ar-smerter. Er det fuldstændigt ligegyldigt at et sådan tiltag, ville have gjort manden syg i endnu læneger tid, og ville kunne indvalidere ham i dagevis pga unødige fantomsmerter = mange flere sygedage end reelt nødvendigt resten af hans arbejdsliv?

Nu tvivler jeg heldigvis stærkt på at regeringen får lov at gennemføre det forslag, det lyder som om DF vil til at forsøge at være lidt mere menneskelige i forhold til de svage, men på den anden side hvis Hr arbejde gør fri, tilbyder offentlig hængning af indvandrer, på Rådhuspladsen, så har han desværre noget at tilbyde som DF ikke ville kunne sige nej til.... Hvis de får det tiltag i gennem, skal jeg gerne være den første til at finde min sovepose og tomle den hele vejen til KBH, lænke mig til hovedtrappen ind til folketinget i protest. Nogen der vil være med?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Refusion fra sygeforsikring busser24 Alt det andet 0 15-04-2011 17:46
transport refusion cara mia Alt det andet 6 22-01-2011 17:58
Flexjob - eksakt refusion - løn? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 4 27-05-2009 05:44
Kommunernes refusion fra staten gittedl Spørgsmål ang fleksjob 4 06-12-2008 10:25
Timer kontra refusion! Brittaf Spørgsmål ang fleksjob 4 28-09-2007 10:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension