K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2008, 22:34   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Smerteklinik og praktikken??

jaa..
Så var jeg til møde ang pratik.

har jeg over 50% fravær kommer jeg på KH... dvs jeg får ikke en krone....

Må heller ikke tale om helbred også i praktikken og de må ikke vide hvad jeg fejler... osv osv.... alt det fik vi ondnet idag.

Fik afvide at jeg alene på baggrund at min alder ikke er berrettiget til pension. Hvilket jo er streng da alder ikke har noget at gøre med om man kan være syg.

Anyway. Det er hellet ikke fordi jeg vil have pension. Jeg ønsker Fleksjob. Hvilket heller ikke er helt umuligt, men det det blvier svært.

Når man skal have fleks eller pension skal alle behandlins muligheder være udtømt.

Jeg har allerede en aftale med min læge på fredag om at blvie henvist til glostrup så de kan operere mit endometriose. Så er den på plads.
Ang fibben. Så vil det styrke min sag hvis jeg har været å klinik.

Så venner... smerteklinik, Sjælland. sydsjælland eller københavn? kender nogle med gode erfaringer?

Andre ting jeg bør have på plads for at styrke min sag? Nolge tips til at klare praktikken bedst muligt??

Hvordan klarede idet? og hvordan gik det?

Håber i vil hjælpe. så jeg kan få afsluttet det her...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 22:56   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nå og hvorfor må de ikke vide hvad du fejler

i mit tilfælde skulle de steder jeg har været, have det af vide men det har de sq aldrig rigtigt fået anden end jeg havde noget med ryggen og de skåne krav der var og så kunne man stå der som en idiot og folk tror man er tosset, når man siger man ikke kan se noget på grund af øjnmirgræne
eller som jeg en gang prøvede at jeg fik ned sadt kraft i arme og ben pågrund af for højet tryk i hjerens hulrum , og der stod jeg og folk gloede på mig som om jeg var tosset, og jeg skulle selv køre hjem i den tilstand.syndes det var virkelig ydmygene

så jeg mener at de steder man skal være i arbejdesprøvning/praktikken skal vide hvad man fejler hvis man bliver dårlig
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 23:01   #3
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Ellers vil de ikke kunne bedømme en objektivt.

Hvis jeg kommer og siger jeg har fibromyalgi og endometriose vil de måske få ondt af mig, også overdrive udtalelserne.

Hvis det går rigtig galt kan man risikere at den overorndede slet ikke tror på f.eks Fibromyalig, også kan udtalelsen være at jeg sagtens kan en hel masse...

Jeg var egentlig også selv overrsket over det. Men sådan er det åbenbart... Blvier immervæk hvis nogle af de andre ansatte spørger... " ingen kommentar..." dooh...

Jeg er SÅ nervøs... er jeg fraværende så mister vi en del penge...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 23:08   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
er du på kontanthjælp ?

kan ikke forstå hvorfor du skulle trække dig i løn, ja jeg kalder det løn også selv om det er kontanthjælp

får selv kontanthjælp er aldrig bleven trukket, men har også været meget pligt opfyldene også mere end der er godt for mit heldbred
jeg har altid kommet i alle de arbejdsprøvninger lige meget hvor dårlig jeg har været, ved ikke lige hvor godt det er, jeg har gået i systemet i snart 11 år

åh.... du skriver KH... går ud fra det er kontanthjælp

så må du være på sygdagpenge, de kan altså ikke sætte dig på kontanthjælp bare fordi du melder dig syg, det er trusler

det prøvede jeg også for mange år siden der fik jeg ad vide hvis jeg ikke gik op på 30 timer om ugen så ville jeg komme på kontanthjælp og jeg troede på det og gik fra den ene til den anden dag op så jeg havde 30 timer

jojo.... piller kan man æde mange af, men det kan gå galt på et tidspungt og og det gjorde det også for mig, mine timer har svinget fra 30 til 15 og nu 0

jeg kom da på kontanthjælp men først et par år senere,
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 23:26   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mumle_mund Se meddelelser
jaa..
Så var jeg til møde ang pratik.

har jeg over 50% fravær kommer jeg på KH... dvs jeg får ikke en krone....
Til dette ville jeg da klart sætte mig ned og skrive til min sagsbehandler , jeg er d.d blevet oplyst om at hvis jeg har over 50% sygefravær i min praktik tid, så vil jeg komme på kontanthjælp.

Jeg ønsker ønsker bekræftigt på skrift at det er mig der har forstået det rigtigt samt hvad der ligger til grund for denne beslutning (gerne med henvisning til loven)
Citat:
Må heller ikke tale om helbred også i praktikken og de må ikke vide hvad jeg fejler... osv osv.... alt det fik vi ondnet idag.
Ligeledes blev jeg så også oplyst om at jeg ikke på mit praktik sted måtte nævne hvad jeg fejlede også dette ønsker jeg bekræftiget , da det ikke er mit ønske at gå bagom ryggen på folk , der ansætter mig i praktik og det ligger svært for mig at lyve hvis nogen skulle spørge, derfor ønsker jeg at det klart og utvetydig fremgår af mine akter hos kommunen at det er kommunen , der pålægger mig ikke at svare på spørgsmål ang mit helbred ...

(samt selvklart en begrundelse fra kommunens side hvorfor dette er nødvendigt i en praktik)

Citat:
Fik afvide at jeg alene på baggrund at min alder ikke er berrettiget til pension. Hvilket jo er streng da alder ikke har noget at gøre med om man kan være syg.

Anyway. Det er hellet ikke fordi jeg vil have pension. Jeg ønsker Fleksjob. Hvilket heller ikke er helt umuligt, men det det blvier svært.
Jeg fik ligeledes oplyst at pension var umuligt pga min alder, nu er det sådan at jeg ikke på noget tidspunkt har ytret ønske om pension, men at jeg syntes at udtalesen var så interessant at jeg gerne vil have bekræftiget at man ikke kan få pension pga for ung alder samt igen en henvisning til en lov der kan understøtte dette...

Citat:
Når man skal have fleks eller pension skal alle behandlins muligheder være udtømt.

Jeg har allerede en aftale med min læge på fredag om at blvie henvist til glostrup så de kan operere mit endometriose. Så er den på plads.
Ang fibben. Så vil det styrke min sag hvis jeg har været å klinik.

Så venner... smerteklinik, Sjælland. sydsjælland eller københavn? kender nogle med gode erfaringer?

Andre ting jeg bør have på plads for at styrke min sag? Nolge tips til at klare praktikken bedst muligt??
Og jaaah det har de ret i så helt dumme er de ikke

og din praktik gælder der en ting for , skriv dagbog dagbog og atter dagbog , sørg for at alt hvad kommunen siger til dig kan dokumenteres af dig senere hen (hvis du tør )

Jeg tror at vi efterhånden skal til at spille allesammen på en måde der hedder , siger kommunen noget der lyder som noget pladder så er det noget pladder

Jeg tør vædde med at de ikke ønsker at bekræfte noget af det de har sagt , og var det en jobkonsulent eller din sagsbehandler der udtalte disse ting (send en evt skrivelse til sagsbehandleren , de tager ikke skade af at vide hvordan jobkonsulenter agere )


Citat:
Håber i vil hjælpe. så jeg kan få afsluttet det her...
Jeg er sikker på at vi alle vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe dig igennem det her og håber at det kommer til at gå godt for dig

og nu må jeg væk fra den her maskine et stykke tid ... held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 01:01   #6
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
jeg er på sygedagpenge...

kontanthjælp kan jeg ikke få da min mand tjener for meget...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Til dette ville jeg da klart sætte mig ned og skrive til min sagsbehandler , jeg er d.d blevet oplyst om at hvis jeg har over 50% sygefravær i min praktik tid, så vil jeg komme på kontanthjælp.

Jeg ønsker ønsker bekræftigt på skrift at det er mig der har forstået det rigtigt samt hvad der ligger til grund for denne beslutning (gerne med henvisning til loven)


Ligeledes blev jeg så også oplyst om at jeg ikke på mit praktik sted måtte nævne hvad jeg fejlede også dette ønsker jeg bekræftiget , da det ikke er mit ønske at gå bagom ryggen på folk , der ansætter mig i praktik og det ligger svært for mig at lyve hvis nogen skulle spørge, derfor ønsker jeg at det klart og utvetydig fremgår af mine akter hos kommunen at det er kommunen , der pålægger mig ikke at svare på spørgsmål ang mit helbred ...

(samt selvklart en begrundelse fra kommunens side hvorfor dette er nødvendigt i en praktik)



Jeg fik ligeledes oplyst at pension var umuligt pga min alder, nu er det sådan at jeg ikke på noget tidspunkt har ytret ønske om pension, men at jeg syntes at udtalesen var så interessant at jeg gerne vil have bekræftiget at man ikke kan få pension pga for ung alder samt igen en henvisning til en lov der kan understøtte dette...



Og jaaah det har de ret i så helt dumme er de ikke

og din praktik gælder der en ting for , skriv dagbog dagbog og atter dagbog , sørg for at alt hvad kommunen siger til dig kan dokumenteres af dig senere hen (hvis du tør )

Jeg tror at vi efterhånden skal til at spille allesammen på en måde der hedder , siger kommunen noget der lyder som noget pladder så er det noget pladder

Jeg tør vædde med at de ikke ønsker at bekræfte noget af det de har sagt , og var det en jobkonsulent eller din sagsbehandler der udtalte disse ting (send en evt skrivelse til sagsbehandleren , de tager ikke skade af at vide hvordan jobkonsulenter agere )




Jeg er sikker på at vi alle vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe dig igennem det her og håber at det kommer til at gå godt for dig

og nu må jeg væk fra den her maskine et stykke tid ... held og lykke med det hele

Altså mener du at de meste af de siger er løgn? og at det bare er noget de siger?

Jeg er i afklaring hos job fundamentet. Nogle som kender til dem?

Jeg er hunderæd for at de tager mine sygdagpenge hvis jeg får over 50% fravær, Så ryger de 7000kr jeg har pr måned... også er det FARVEL hest, og bil og lejlighed.

Jeg har planer om at skrive dagbog, det sagde hende kontakt personen også.

Er lidt forvirret nu...
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 02:37   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke af at man nogen steder i lovgivningen kan læse at man kan fjerne folks sygdagpenge fordi de er sygemeldt de kan true dig alt det de vil, men jeg gad da godt at se den paragraf de kan henvise til ....

Hvis du er syg (og det er du jo derfor du er på sygedagpenge) så skal din praktik jo være med til at afklare dig og hvor meget du kan og ikke kan , det kan den for det første ikke hvis man forbyder dig at fortælle på praktik stedet hvordan du har det, og man kan heller ikke afklare dig hvis man under trusler tvinger dig i praktik de dage hvor du vitterlig ikke kan arbejde....

Jeg formoder at du har din læge med dig ....

og ja jeg mener at hvis de på forhånd oplyser dig om at du ikke må have over 50% sygefravær for så sætter de dig på Kontanthjælp ja så er de fulde af løgn, det vil sige at jeg tvivler ikke på at de vil forsøge ...

Også derfor jeg ville skrive til min sagsbehandler og bede om hendes bekræftigelse på at det er sådan det forholder sig , som jeg ser det så er det kontantpersonen hos den private aktør der har givet dig den besked, og det er ikke det der er meningen med de private aktøre, vi kan alle skræmme folk til ting men det hjælper ikke at du feks afklares til et 20 timer fleks job hvis du så får et job på 20 timer og går ned på det vel ....

kan du følge mig ....

Jeg mener skam helt seriøst hvad jeg skriver at jeg ville skrive til min sagsbehandler , på den måde kan du få lagt ind i din sag at du både er blevet truet med din forsørgelse samt at din praktik ikke er baseret på hvad og hvordan du kan tingene , men ene og alene på kontaktpersonens præmisser ...

Det vil sige at kravler du i praktik hver dag syg eller ej for ikke at miste din forsørgelse så får ingen jo et reelt billede af hvad du kan og ikke kan .....

Der er ingen der siger at du ikke kan klare det med langt under 50 % sygefravær , men en trussel om ens forsørgelses grundlag er ikke måden at afklare folk på ....

hvis du skriver et brev og påtaler de ting for din sagsbehandler , ja så kan du også skrive at du forlanger at brevet samt svar på brevet lægges ind i din sag, på den måde kan det komme dig til gavn i en evt senere ankesag hvis de skulle stoppe dine sygedagpenge (der skal være en grund til at lukke for sygedagpengene og tro mig ingen vil skrive i din sag at man stoppede dem fordi du var syg .. )


Jeg vil ikke skræmme dig på nogen måde og jeg siger ikke at alle er fordækt er det ikke din sagsbehandler der har givet dig de beskeder så kan hun for den sags skyld være u viden om hvad det er der foregår og tænk hvis det lykkedes for en privat aktør at skræmme dig og andre til at lade en arbejdsprøvning foregå på den måde.....

så vil kommunen jo blive ved med at bruge det firma ene og alene fordi de opnår gode resultater men kommunen kan på råbe sig uvidenhed om måden det foregår på , så ja jeg mener klart at du skulle oplyse dem og din borgmester om hvordan det reelt forgår hos den private aktør .....

Jeg kender ikke til jobfundament men jeg fandt deres hjemmeside og der står der om deres praktiker


Citat:
Praktikforløb

Etablering af praktik i en privat eller offentlig virksomhed, vil oftest være en naturlig del af et forløb i JobFundamentet. Formålet er at afklare mulighederne for fremtidig beskæftigelse, indenfor et eller flere jobområder, samt afklare borgerens arbejdsevne gennem praktisk afprøvning.

Vi lægger stor vægt på vedvarende at opsøge nye virksomheder, med henblik på optimering af muligheden for, at borgeren fastholdes på arbejdspladsen efter endt praktik - fastholdelse kan naturligvis ikke garanteres.

Praktik vil som udgangspunkt have en varighed af 13 uger, men kan aftales individuelt, afhængigt af den enkeltes behov.

Forinden etablering af praktik vil der blive afholdt møde i virksomheden, hvor borgeren og en medarbejder fra JobFundamentet deltager. Dette med henblik på sikring af, at praktikken tilrettelægges optimalt med hensyn til såvel arbejdsfunktioner som eventuelle skånebehov. Der vil under hele praktikforløbet blive afholdt jævnlige opfølgningsmøder på arbejdspladsen, hvor forløbet drøftes, evalueres og justeres.

Vi har gennem vores mangeårige arbejde indenfor beskæftigelsesområdet en stor indsigt om aktuelle krav og muligheder på arbejdsmarkedet, samt en bred og opdateret viden om opkvalificering, omskoling og uddannelsesforhold.
det jeg har gjort fed passer jo slet ikke med det du fortæller er der nogen skånehensyn i din praktik , er der fastsat tider osv ....

Det er vigtigt at nu hvor vi bliver "solg" til private aktøre at vi selv sørger for at sige fra når vi syntes der er noget fordækt eller noget der lyder for dumt (du er sygemeldt men gud nåde og trøste dig hvis du bliver syg )

Til andre der vil læse om jobfundament så er deres hjemmeside her http://www.jobfundamentet.dk/default.htm


mumle_mund læs deres værdigrundlag og fortæl så om det er sådan du har oplevet dem ...

Citat:
Værdigrundlag:

I Jobfundamentet er vi overbeviste om, at alle har potentiale til at skabe positive forandringer i forhold fremtidig tilknytning til arbejdsmarkedet, og at vi som socialfaglige "sparringspartnere" kan understøtte borgerens egne ressourcer og perspektiver for fremtidig beskæftigelse.

I kontakten til og samarbejdet med borgeren vægter vi gensidig respekt, ligeværd og tillid, og vi prioriterer at skabe trygge og tillidsvækkende rammer for et forløb i Jobfundamentet.


Samarbejdet med borgeren vil altid tage udgangspunkt i den enkeltes individuelle situation, og den enkeltes egen oplevelse af ressourcer og barrierer. Tiltag rettet mod arbejdsmarkedet vil således altid være tilpasset den enkeltes forudsætninger, ligesom det er afgørende, at borgeren oplever et forløb i Jobfundamentet som meningsfuldt.
Lige til sidst jeg kender ikke det nævnte firma, men jeg mener at alle oplevelser bruger på denne side har med div privat aktøre er gode at få frem i lyset.....
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 02:47   #8
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
kan godt se hvad du mener...

Problemet er bare min egen sagbehandler på kommunen er DOBBELT så slem med at true....

Hun sagde ikke noget med 50% fravær.. hun sagde bare at hvis jeg meldte mig syg generelt stoppede hun mine penge... Jeg tror hun ser dette forløb som en mulighed for at sluse mig ud på fuldtid. Hvilket hun godt kan glemme alt om..

Lægerne er med mig, jeg har jo diagnoser på alle de ting jeg fejler. Men de kan ikke ytre sig om arbejds evne....

Egentlig har jeg været glad for kurset hos job fundamentet. og de har taget godt hensyn til mig. De har været søde og rare. De har også skrevet ned hvilke skånebehov jeg har i praktikken. Altså mulighed for sidde ned og veklse stilling og pauser og ikke for tunge løft og for meget stress. alt dette er blevet skrevet ned.

Men da hun sagde at efter 50% fravær så ville man ikke kunne bruge praktikken til noget også vill jeg ikke kunne få sygdagpenge længere...
Det er jo ikke fordi jeg ikke VIL... jeg gør jo ALT hvad jeg kan for at få afklaring på det her.

Kan du evt henvise mig til link om lovgivningen i dette tilfælde?

Jeg er ked at hvis jeg glemt noget i dit ellers så fine svar, men min koncentration er ikke så god....
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 07:12   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg synes altså, de er blevet meget kreative på kommunerne. For det første har sygdom ingen alder, for det andet burde det jo sige dem et eller andet, hvis man er nødt til at melde sig syg i arbejdsprøvningen.

Jeg synes, du skal prøve at gøre som Hejdien skriver. Skriv et brev til kommunen og få svar på det nævnte.

Med hensyn til smerteklinik, så har jeg gået på Rigshospitalet, men der er generelt lang ventetid over hele landet.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2008, 10:09   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
mumle mund.

Du skal helt klart citere din sagsbehandler på skrift. spil dum, og ref. din forståelse af hendes udmeldning, især vedr. konsekvensen ved sygefravær, og hendes udmeldning om at du ikke må fortælle om din sygdom.
det har jeg også været udsat for i min sag, men det finder jeg mig altså ikke i.
De kan ikke pålægge dig at lyve, ikke må udtale dig. Hvad fanden bilder de sig ind.

kommunen tænker mere på deres refusion, end den syge borgere. Det er sandsynligvis det det handler om. du skal/burde måske i stedet i et reva-center for ordentlig afklaring, men det koster mere.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal man blive i praktikken ette74 Alt det andet 28 08-07-2012 08:12
Smerteklinik jjsonn Dit og Dat 17 06-06-2012 23:27
smerteklinik sanne mor Alt det andet 0 23-08-2011 18:57
Når praktikken går galt Mordanmark Jeg er kommet i praktik. 2 24-11-2008 14:24
smerteklinik anja Dit og Dat 5 28-08-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension