K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 20:59   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Økonomisk løsning evt.

Ja, jeg er på konstanthjælp, så der er ikke meget at spare af. Heldigvis har jeg heller ikke de store ønsker og forbrug. Men jeg vil gerne have råd til nogle ting.

Mit syn er dårligt pga. diabetes og antipsykotisk medicin og bygningsfejl, og giver svimmelhed og træthed og hovedpine. Så må have briller.

Min nakke og skulder vil min læge ikke lade undersøge nærmere, da det ikke er behandlingsfremmende. Så må finde et privathospital.

Der er for meget uro i min lejlighed og jeg stresser nemt. Så må flytte.

Jeg har et par større fyldninger og en rodbehandling som snart skal laves. Så det bliver en større regning.

Man må jo ikke tjene penge ved siden af kontanthjælp og kan heller ikke magte det.

Hvad kan jeg gøre? Kan man låne i banken på kontanthjælp eller de mange hurtiglån man tilbydes på nettet?

Hvordan griber jeg an at finde 25-30 tusinde? Hvad ville du gøre i min situation?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:24   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan ringe til kommunen og bede dem om at sende et ansøgningsskema, så du kan søge om hjælp til enkeltydelse.

Det kan du gøre til brillerne og til tandlægeregningen, men du skal bede tandlægen om, at lave et overslag før du søger om hjælpen, og du må ikke gå igang med behandlingen før du har modtaget en afgørelse fra kommunen vedr. din ansøgning.

Hvis du får afslag på hjælp til enkeltydelse bør du anke afslagene, ofte får man så ydelsen alligevel.

M.h.t. læge-undersøgelsen bør du måske overveje om du skal skifte læge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:27   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg har skam prøvet at søge enkeltydelse, men får afslag hver gang.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:31   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Jeg har skam prøvet at søge enkeltydelse, men får afslag hver gang.
Har du anket afslagene?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 21:54   #5
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Nej, det har jeg ikke, da deres argument for afslag ikke kan modsvares.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 07:40   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det kunne lyde som om, at du får afslag p.g.a. et for stort rådighedsbeløb.

Hvis det er tilfældet kan man nogle gange i en anke "forsvare" nogle af disse udgifter.

Jeg har selv søgt en del gange, og fik altid afslag i første omgang, men ofte fik jeg medhold når jeg så ankede afslaget.

Forresten, m.h.t. briller har Profil Optik (måske også andre) en aftale med Nordea hvor du kan afdrage prisen på brillerne, og der løber ingen renter på.

Hold dig væk fra de der hurtige lån du kan finde på nettet, og så du også får tilbudt fra Nordea hvis du afdrager briller, omkostningerne ender med, at blive alt for høje.

hvis du ender med, at vil låne penge, så gå i din bank og tal med dem om et lån.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 12:55   #7
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Må man overhovedet låne, når man er på kontanthjælp?

Hvordan ankes en ansøgning, er det en ny blanket der skal hentes og udfyldes?

Hvad vil det sige at forsvare i en ankesag. Hvordan forsvare jeg en udgift, som du ikke tager i betragtning ved ansøgningen?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 15:18   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man kan bare skrive en klage over afslaget og begrunde det, men hvis de mener, du har penge til rådighed, så nytter det vel ikke at klage. Altså hvis du mener det de skriver er rigtigt. Klagen skal sendes til dem inden 4 uger efter, du modtog afslaget.

Du kunne lave en afdragsordning med tandlægen og vedr. briller hos optikkeren. Så du kan betale lidt af hver måned. Det er en mulighed. Dog ville jeg anbefale dig at tage til øjenlægen, hvis du ikke for nyligt har været der.

Kom til at tænke på, at hvis du har mulighed for at tage en tur til Tyskland til en tandlæge der, kan det være billigere. Se evt. Avmintand.dk
Jeg tager selv til Sverige, fordi jeg har mistet tillid til de danske tandlæger og de virker dygtigere i udlandet. Blot en tanke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 16:07   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Mit syn er dårligt pga. diabetes og antipsykotisk medicin og bygningsfejl, og giver svimmelhed og træthed og hovedpine. Så må have briller.
Har du talt med din behandler om at skifte medicin? Jeg fik problemer med synet af Efexor, og da jeg trappede ud af det forsvandt problemerne. Det vil selvfølgelig ikke have indflydelse på bygningsfejl og diabetes, men... Er du i korrekt behandling for din diabetes?
Søg hos kommunen igen. Og ank et evt. aflag. Ellers må du kigge efter de gode tilbud - og ikke falde i fælden om afdragsordninger med stor procentretne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Min nakke og skulder vil min læge ikke lade undersøge nærmere, da det ikke er behandlingsfremmende. Så må finde et privathospital.
Hvad er ikke behandlingfremmende?
Hvad er der galt?
Kan fx. en fysioterapeut hjælpe? Så må du have en henvisning til sådan en. Din læge er til for at hjælpe dig, og vil lægen ikke det vil jeg mene du skal skifte til en der er forstående.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Der er for meget uro i min lejlighed og jeg stresser nemt. Så må flytte.
Tal med Socialforvaltningen. Forhåbentlig kan de hjælpe dig med at finde en billig bolig og/eller låne dig penge til indskud.
Jeg er selv på kontanthjælp og fik i sin tid en lejlighed i Arbejdernes Andelsboligsforening gennem kommunen. Jeg lånte penge af kommunen til indskud - og det skal først betales tilbage når jeg får indkomst. Når jeg får penge tilbage i SKAT bliver de automatisk overført til kommunen til afbetaling.
Hvis der er uro på grund af at naboer larmer mere end der er i orden (og det ikke "bare" er fordi du er en følsom person) så skal du klage til boligforeningen (hvis det er lejebolig). Klag, klag, klag - så får beboerne besked på at dæmpe sig og/eller ultimativt smidt ud.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Jeg har et par større fyldninger og en rodbehandling som snart skal laves. Så det bliver en større regning.
Som en anden siger: Ring til tandlægen og bestil tid til at få lavet et prisoverslag. Igangsæt IKKE behandling. Vedlæg overslaget til ansøgning om enkeltydelse.
Alternativt kan du kontakte den lokale tandlægehøjskole. Der kan man ofte få billig behandling (kun betale materialerne).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Hvad kan jeg gøre? Kan man låne i banken på kontanthjælp eller de mange hurtiglån man tilbydes på nettet?
NEEEEEEEJ!!!! Ikke forbrugslån/hurtiglån. For guds skyld - eller rettere; for din egen skyld. Det vil blot gøre din økonomi endnu værre på grund grumme renter. Du har jo ikke råd til at afbetale det, så du vil komme i klemme med høje renter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Hvordan griber jeg an at finde 25-30 tusinde? Hvad ville du gøre i min situation?
Du benytter dig ihvertfald ikke af hurtiglån. Jeg syntes, at du skal bede om en samtale med din sagsbehandler i Socialforvaltningen hvor du kan fortælle om alt det her. Forhåbentlig kan vedkommende så hjælpe dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Nej, det har jeg ikke, da deres argument for afslag ikke kan modsvares.
Hvad er deres argument?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Må man overhovedet låne, når man er på kontanthjælp?
Jeg tvivler på at der er nogen bank der vil udlåne penge til kontanthjælpsmodtagere... Men jeg VED det ikke.
Dertil kommer, at man ikke må have formue på over 10.000 kr.
Jeg var oppe ved min sagsbehandler i Socialforvaltningen for nogen tid siden for at søge enkeltydelse da min konto var i -1500 kr. Hun sagde, at jeg ikke ville kunne få den eftersom jeg har en kassekredit på 5000 kr. Det vil sige, at selvom jeg havde minus 1500 kr. på min konto, så havde jeg 3500 kr. "til rådighed".

Som sagt: Mit allerbedste råd er at du får en tid til en samtale med din sagsbehandler på Socialforvaltningen hvor I kan gennemgå de her ting.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 17:41   #10
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Deres argument er at jeg har et for stort rådighedsbeløb, og at jeg har en stor udgift som ikke er livsnødvendigt.

Mht. briller, har jeg nu været i forskellige brillebutikker. Det er umuligt at få et overslag. men 3-4000 for en ordenlig brille bliver det nok.
Kommunen vil have vedlagt dokumentation. Så hvordan søger jeg lige det. Er der ikke en paragraf om støtte til hjælpemidler?

Mht. min nakke, så er der smerter efter en manipulation for et par år siden. Yderligere kiropraktisk behandling eller fysioterapi har ikke hjulpet.
En undersøgelse er ikke behandlingsfremmende, da det måske blot vil vise hvad der er galt. Den eneste behandling ville være operation. Men det vil kun komme på tale ved diskus der trykker på nerver ud til armene fx.
Der vil altså ikke komme et resultat ud, som kan bruges til noget.

Mht. sagsbehandler, så ved jeg ikke hvem det er. Jeg har en jobsagsbehandler og en myndighedssagsbehandler. Jeg aner ikke om jeg har den sidste mere, da det var en jeg fik, da jeg boede på forsorgscenter.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor jeg overvejer selvmord som løsning Den indadvendt Accept fra vores omgivelser 22 15-04-2011 09:43
økonomisk hjælp susan k Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-02-2011 00:09
Løsning til ministeren om Inhabile fleksjob- og førtidspensionsudvalg i kommunerne ABC Politik og Samfund 8 27-10-2010 13:07
S og SF præsenterer "En Fair Løsning" Webmaster K10 Nyheder 0 11-05-2010 11:50
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension