K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2013, 02:38   #1
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Ny kontanthjælpsreform i morgen

http://www.dr.dk/nyheder/indland/2013/02/24/201419.htm

Jeg har i skrivende stund de værste angstsymptomer.

Jeg er visiteret til flexjob men ledig og på kontanthjælp.
Selvom at min kæreste tjener OK, har vi ikke råd til at miste min kontanthjælp.
Og selvom at vi kunne, tør jeg slet ikke tænke på hvad det vil gøre ved vores forhold, at jeg skal tvinges til at være afhængig af ham.

Jeg ved ikke endnu om den nye reform kommer til at ramme mig...os...

Håber det bedste men frygter det værste.
Prøver at berolige mig selv.
Men halsen snører sig sammen
Maven slår kolbøtter
Min PTSD banker på
Får næppe sovet i nat
Kaos
Kvalme
Koldsved
...............

Sidst redigeret af Carina; 25-02-2013 kl. 02:45.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 02:47   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu bliver du ikke berørt af den....

Du skriver jo at du er visiteret til fleksjob....og så får du jo IKKE kontanthjælp mere....

Du får ledighedsydelse...og den er ikke reguleret af ægtefælleindkomst

Sov godt....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 02:56   #3
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Jeg ville ønske at du havde ret

MEN

Da jeg var på kontanthjælp da jeg fik tilkendt flexjob er jeg ledig flexjobber på kontanthjælp, så længe at jeg ikke kan mønstre minimum 9 måneders sammenhængende flexjob ansættelse er der ingen ledighedsydelse i sigte.

Lige som mange andre fanget mellem 2 stole.

Så nej, sover næppe godt foreløbig.

Men tak for dit velmenende svar

Sidst redigeret af Carina; 25-02-2013 kl. 03:01.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:08   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du tager fejl.....

Du får ledighedsydelse....

Det blev lavet om her med de nye regler....så alle der er visiteret til fleksjob....ja de får alle sammen ledighedsydelse....

Hvis du var på kontanthjælp før....ja så vil din ledighedsydelse være på samme niveau....

Så hvis du stadig får kontanthjælp udbetalt....så er det sket en mega stor fejl....og du bør straks kontakte kommunen for at få det rettet så du får ledighedsydelse....lige som alle andre der er visiteret til fleksjob....altså ledige...

Så jow...du kan godt sove godt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:16   #5
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
?!?

Nu er jeg totalt forvirret.....

Jeg har hele tiden været på kontanthjælp og har intet hørt fra kommunen om at jeg skulle være overgået til ledighedsydelse.

Men skulle fanme (undskyld mit sprog) ikke undre mig om de tager r.... På mig.

Men det vil jeg da undersøge straks i morgen.

Men hvis det er tilfældet har jeg måske nogle helt andre rettigheder end jeg har gået og troet.
Jeg er virkelig forvirret.

Og lidt håbefuld nu...selvom man næsten ikke tør håbe på noget godt i disse tider.

Tak for tippet....

Åhhhh hvis det er rigtigt får du sku et kæmpe
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:22   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen du behøver skam ikke tvivle.....du er berettiget til ledighedsydelse....på samme niveau som din kontanthjælp...

Det gode er så bare at ledighedsydelse IKKE er reguleret af formue og ægtefælleindkomst....

Så jow...kontakt dem i morgen....og sig at de vist har glemt at du skal over på ledighedsydelse...her efter den nye reform af fleksjob og førtidspension...

Sådan er det for alle ledige mennesker der er visiteret til fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:29   #7
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Hmmm meget mærkeligt at kommunen ikke har informeret mig om det.
Jeg har endda lidt vikar arbejde, hvorfor at jeg så får en såkaldt supplerende kontanthjælp.
Er der mon noget der hedder supplerende ledighedsydelse?
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:32   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det tror jeg da ikke....men med det nye system...så vil man bare kunne trække og lægge til i din ledighedsydelse alt efter om du har lidt arbejde indimellem...

Men ja det er underligt at de ikke har kontaktet dig....og du skal selvfølgelig få styr på det så hurtigt som overhovedet muligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:36   #9
Carina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2010
Indlæg: 21
Styrke: 14
Carina er ny på vejen
Ja jeg skal så......
Og tusind tak for dine svar.....der fik du vist reddet mig lidt nattesøvn alligevel.
Carina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 03:38   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt kigge her så du ikke kun tager mit ord for at alle skal have ledighedsydelse

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...%20satsen.aspx

Wow de har allerede fået opdateret fleksjobs siden hos borger.dk

Så der kan du også læse om ledighedsydelse https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx

Citat:
Få ledighedsydelse
– før eller efter et fleksjob
Ledighedsydelse på 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, dvs. 15.448 kr. (2013), udbetales til dig, der er godkendt til fleksjob, men endnu ikke ansat, og som opfylder en af disse betingelser:

Du har hidtil har modtaget dagpenge eller sygedagpenge
Du har deltaget I revalidering efter en jobplan
Du har inden for de sidste 18 måneder har haft et fleksjob i mindst 9 måneder – og det var ikke din egen skyld, at du mistede det
Du er blevet arbejdsløs efter et fleksjob og kunne få ledighedsydelse, inden arbejdets start.


Hvis du bliver ledig efter et fleksjob og opfylder ovennævnte betingelser, modtager du 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb i ledighedsydelse.

Hvis du ikke opfylder ovennævnte betingelser, modtager du ledighedsydelse på niveau med kontanthjælp.

Forsørgere modtager kontanthjælpssatsen for forsørgere, dvs. 13.952 kr. (2013)
Ikke-forsørgere modtager kontanthjælpssatsen for ikke forsørgere, dvs. 10.500 kr. (2013).



Hvis du har været ansat i et fleksjob i 9 måneder inden for de seneste 18 måneder og tidligere har modtaget ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau, får du ret til ledighedsydelse på 89 pct. af dagpenges højeste beløb.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny kontanthjælpsreform - vil den på virke os? Mk89 Politik og Samfund 2 29-08-2013 00:45
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Den nye kontanthjælpsreform Limana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 12-05-2013 12:02
Kontanthjælpsreform - ulovlig? Nucca Politik og Samfund 6 27-04-2013 19:26
kontanthjælpsreform nensypigen Politik og Samfund 12 12-10-2012 17:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension