K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 15:01   #61
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Glemte lige at spørge om en anden ting.

Skal jeg allerede nu, sende de dokumenter med, hvor diverse udtalelser jeg vælger at fremhæve i anken er overstreget osv?
Ja, det vil jeg mene.

Når/hvis din sag ender hos BAN får du et brev fra dem, med oplysning om, at de har modtaget anken fra din kommune og så beder du om aktindsigt hos BAN, så du kan tjekke, om kommunen har sendt det hele til dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2011, 14:13   #62
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Ok mange tak Vovse, det vil jeg gøre så, både med at sende mine ting med med det samme samt at bede om aktindsigt senere, skulle sagen ryge ind til ban (hvilket jeg ved den gør).

Der er ikke rigtig noget nyt indtil videre, det eneste er at jeg nu 2 gange har bedt min sb om at fortælle, om jeg beholder hende eller om jeg skal ha en ny -og nu 2 gange har hun valgt at ignorere min mail.
Sgu noget mærkeligt noget altså...

Skriver lige når der er noget nyt i min sag :-)
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 21:39   #63
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Har haft en periode hvor jeg har været helt nede med flaget og ikke haft overskud til noget som helst....men har så heller ikke forfærdeligt meget nyt at fortælle, ville bare lige skrive lidt.

Jeg fik afleveret min klage/anke for en uge siden, afleveret i skranken og fik en kvittering på det. (tror ikke min kommune er vant til at give kvitteringer, hun var helt forvirret over det hehe)

Har været hos min læge, og har aldrig set hende så gal før, som da jeg fortalte om kommunens beslutning om kontanthjælp og hverken fleks eller fp.
Hun sagde, at jeg skulle sygemelde mig, når jeg på et tidspunkt skal til møde med min nye sb, for hun mener slet slet ikke, at jeg ville kunne klare at komme ud i ny arb.prøvning eller hva de nu kunne finde på, ihvertfald ikke pt, til det er jeg for skrøbelig psykisk.

Men kan man godt sygemelde sig?? Hun sagde, at kommunen bare kunne kontakte hende når det var, så skulle hun nok fortælle dem et par ting eller to, og at hun ville sygemelde mig..som sagt hun var gal.

Jeg har intet hørt fra kommunen, jeg regnede med, at de ville sende et brev til mig om, at de havde modtaget min anke og at de har videresendt den til BAN....er det ikke normal procedure eller?
Jeg er nemlig ret overbevist om, at de bare videresender den til BAN, ville blive meget overrasket, hvis de af sig selv gav mig medhold.

Men var bare lige en lille update herfra :-) Ha det godt allesammen..
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 00:48   #64
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Mener de har 4 uger at revurdere i?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 19:03   #65
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Ok Popiae, jeg giver det lige lidt tid så, og hvis jeg stadig intet har hørt, så må jeg jo lige kontakte dem :-)
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 11:47   #66
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Alle,

har ikke været så meget på, da jeg virkelig har det dårligt... Men jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med.

Som ventet gav kommunen mig ikke medhold i den anke jeg sendte dem omkring stop af ledighedsydelse og de ikke mener jeg hverken er berettiget til fleks eller fp, og den ligger nu hos BAN.

Sidst jeg hørte fra BAN skrev de, at jeg ikke var blevet tildelt en sagsbehandler derinde endnu og siden har jeg intet hørt. Er detn normalt?

Derudover, så har jeg idag modtaget et brev fra jobcenteret vedr "Indkaldelse til jobsamtale". Det er ikke fra den sagsbehandler som jeg havde fået at vide, jeg var blevet tildelt (den første sb jeg havde i kommunen). Jeg panikker over det, og de VED, at jeg ikke kan overskue at snakke med en jeg ikke kender. Jeg forstår det ikke.
Jeg aner ikke hva matchgruppe jeg står i (er jo nu på kontanthjælp), ved bare, at det enten er matchgruppe 2 eller 3 for jeg skal ikke ind og opdatere på jobnet osv.

Men jeg havde bare forstået det sådan, at så længe min sag ligger hos BAN, så må kommunen ikke gå ind og begynde på alt muligt, såsom arbejdsprøvning osv. Er dette korrekt forstået?
Jeg forstår nemlig ikke hvorfor jeg så lige pludselig skal til "jobsamtale"...der står i brevet "Ved jobsamtalen skal vi tale om din jobsøgning, dine evt uddannelsesplaner og hvilke muligheder du har for hurtigt at komme i job..."

Jeg har det SÅ dårligt lige nu, og er bare det værste tidspunkt de kontakter mig på, da der også lige har været dødsfald i familien...jeg er for at sige det på godt dansk, helt ude at skide for tiden

Håber i kan give mig nogle gode råd om hvordan jeg skal forholde mig til det her.

Jeg skal til min læge idag, som jeg går til hver måned da min læge er meget bekymret for mig, og vil selvfølgelig også snakke med hende om det. Hun har hele tiden sagt, at begyndte de på noget ville hun sygemelde mig, for jeg er slet slet ikke i stand til nogen arb.prøvning, praktik osv osv.

Sidder og stortuder lige nu, kan bare slet ikke overskue dette her mere.

Håber i kan være behjælpelige...
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 15:33   #67
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
tjaa det lyder da noget underligt, men som om kommunen har "raskmeldt dig"

Prøv at skriv en mail til den sb som skrev brevet til dig og hør hvilken macht gruppe du er placeret i ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 15:44   #68
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Det skulle da ikke undre mig, at de har lavet ged i den. Men jeg er bestemt ikke raskmeldt, og i deres afgørelse skrev de også, at de ikke anede hvordan de skulle få mig tilbage på arbejdsmarkedet pga de problemer jeg har med psyken og ryggen.

Det virker som et standardbrev der er blevet sendt ud, og hende der har sendt det står bare som "ansvarlig" (i højre hjørne) ikke som sb eller noget. Og der er ingen mail adresse eller et direkte tlfnr, der er bare det almindelig listet i højre hjørne på deres brevpapir.
Der står heller ikke hvem jeg skal til samtale med, står bare en dato og tid

Men har været hos min læge og hun ville ringe til dem...jeg er nemlig ikke god til telefonisk kontakt, jeg får det meget meget dårligt ved det.

Men synes også det virker lidt mærkeligt det hele, med mindre det bare er et standardbrev der er blevet sendt ud, og det "bare" er en af de sædvanlige samtaler der skal afholdes hver 3. måned.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 23:20   #69
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er meget spændt på hvordan din sag vil forløbe i Ban.

Måske du skal ringe igen og evt rykke for hurtigere sagsbehandling, netop pga af ovenstående samt økonomi?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 23:42   #70
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bare rolig - det er normal procedure (lettere sagt end gjort).

Fordi du nu modtager kontanthjælp, så vil du ca hver 3 måned få brev fra jobcentret om at møde med henblik på job mm. Det er et standart brev, fordi man som udgangspunkt skal stå til rådighed for arbejdsmarked - deres systemer kan ikke flekse.

Du fortæller bare på mødet at du har en sag hos BAN, samt at du er syg, og, at de gerne må rette henvendelse til din læge.
Så skulle den ikke være længere. Om 3 mdr kommer der så det samme brev igen - og sådan fortsætter det.

Selv da jeg søgte førtidspension, måtte jeg fægte med jobcentret med det ene sværd og pensionssagen med det andet, fordi de adskilte de to sager.
Til sidst fik jeg det ordnet sådan, at jeg bare kunne ringe til sagsbehandleren for kontanthjælpen og sige at brevet var kommet, OG, at jeg stadig havde en pensionssag kørende.
Virkelig fjollet, men nemt.

Såååå, det er såmænd bare et standart brev du har fået pga kontanthjælpen. Der burde ikke være nogen problemer, når du lige har fået fortalt dem din situation.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Opdateret forside på Ankestyrelsens hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-11-2011 14:40
Opdateret udgave af "At skrive en afgørelse" Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 14-09-2011 11:10
Svendborg: på 5. år endnu ingen afklaring, trods Nævns afgørelse buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 19:31
Kan jeg få opdateret min ressouce profil?? Litha Alt det andet 10 06-02-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension