K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2015, 07:04   #1
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Flex og CVR nr

Halløj
Jeg har arbejdet i flexjob siden oktober 2001. Sidste oktober gik skolen konkurs og jeg skulle finde nyt job, efter de nye regler. Sammen med mit gamle flexjob har jeg sunget i kirken 2 timer om ugen, og det var ikke noget problem da det jo var den gamle ordning.
1.maj blev jeg ansat i flex i kirken, med en betragtelig lønnedgang.
Mit spørgsmål er så nu, må jeg supplere min indtægt via en selvstændig virksomhed? Måske et par timer om ugen?
Jeg er ansat 18 timer om ugen, men i denne uge har jeg f.eks kun 8. Stillingen er skruet sådan sammen at jeg nogle uger har 4 timer og andre 25..f.eks til jul.
Håber nogen kan svare mig😊
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 07:25   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan ikke have selvstændig virksomhed som fleks som hovederhverv, men mener godt at du kan have et cvr nr til en virksomhed du kører som bibeskæftigelse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 14-07-2015 kl. 07:28.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 07:39   #3
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Det var tænkt som bibeskæftigelse. jeg skal vel bare forvente at det modregnes i mit flekslønstilskud ikk?
Findes der nogen regel paragraf om det, og skal jeg meddele min sagsbehandler at jeg gør det?
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 07:40   #4
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Man skal nok lige passe på hvor meget man laver ud over 18 timer.
Grænsen for retten til fleks går i mange tilfælde ved de 18 timer.

Hvor meget man arbejder mere eller mindre eks i forbindelse med helligdage, er også et problem.
Som fleksjobber er et varierende timetal bestemt af for skåne behov og aldrig af arbejdsgivers behov.
Kommunen kan sagtens tænke at når du kan arbejde 25 timer om ugen op til jul, hvorfor kan du så ikke også de andre uger i året?

Pas på, du bevæger dig, med baggrund i det du har skrevet, væk fra fleks.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 07:51   #5
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Vi havde jo det her møde, da jobbet blev oprettet. og i min aftale skrev hun varierende timetal grundet de helligdage osv. Jeg har en fast og en flydende fridag hver uge, da jeg istedet arbejder om søndagen og på helligdage. Derudover har jeg 2 friweekender pr. kvartal, og det er de fuldt ud orienteret og indforstået med. Så det tror jeg bestemt ikke er noget problem. F.eks, så får jeg 4 timer til en gudstjeneste, men er jo kun i kirken i en time. De resterende 3 bruges til forberedelse. Det fik de også en udførlig forklaring om, og da jeg har været ansat hos kirken i snart 10 år, er uddannet sopran og kirkesanger, så er det begrænset hvor meget forberedelse jeg bruger. Hun virkede faktisk lidt ligeglad med hvordan jeg forbrugte de timer, det måtte jeg selv aftale med kirken. Det er jo overenskomsten på området der siger at vi skal have de 4 timer, om vi bruger dem, det er op til os selv.
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 10:02   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solveigp Se meddelelser
Det var tænkt som bibeskæftigelse. jeg skal vel bare forvente at det modregnes i mit flekslønstilskud ikk?
Findes der nogen regel paragraf om det, og skal jeg meddele min sagsbehandler at jeg gør det?
Ja der er masser af paragraffer omkring emnet.

1. Det er DIG der skal oplyse evt. bibeskæftigelse. INDEN du påbegynder.

2. Det er DIG der skal oplyse evt. anden indtægt (kroner)

3. Ja det modregnes i dit fleksløntilskud. Enten med 30 % (evt 55 %) eller endda 100 % hvis du i pågældende måned rammer dit lønloft (fuldtidslønnen) i fleksjobbet.

Bemærk at især den med lønloftet meget nemt kan blive aktuel, når du har varierende timer.. Jo flere timer i en måned, jo større er "risikoen" for at en ekstraindkomst bliver en "by i Rusland". Altså intet udbytte af det..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 10:22   #7
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Jeg får løn for samme antal timer hver uge uanset. Sådan er denne stilling jo skruet sammen.
jeg har spurgt min rådgiver, så du får lige hendes svar her.

Lige nu er der to forskellige fleksjob-ordninger. En ordning fra før 01.01.13 og en efter. Begge ordningerne er aktive og der er forskel på ekstra arbejde i forhold til de to ordninger, så måske derfor er der så stor tvivl om hvad der gælder.

I forhold til den ordning, du er på, som er den nye ordning efter 01.01.13 – må man gerne have et cvr.nr. ved siden af sit fleksjob. Du skal som du korrekt skriver oplyse om dette til jobcentret – til mig – så den ekstra indtægt kan blive modregnet i fleksjobtilskuddet fra kommunen som det første.

Dernæst er der lavet opstramninger for, hvornår man vurderer at folk er selvforsørgende, og dermed ikke omfattet af reglerne for fleksjob mere. Dette er ved den nye ordning helt ned til omkring 25 EFFEKTIVE arbejdstimer ugentligt. Det vil sige 25 arbejdstimer uden skånehensyn eller tilpasninger i forhold til den varige nedsatte arbejdsevne. Man kan for eksempel godt arbejde 30 timer ugentligt, men pga skånehensyn er det kun svarende til 20 effektive timer.

Men hvis man kan arbejde ved siden af sit fleksjob i et lønnet arbejde, tælles det selvfølgelig med i den samlede vurdering af ens arbejdsevne, og så må den samlede arbejdsevne ikke overstige omkring 25 timer ugentligt – så vil man miste berettigelsen til fortsat fleksjob.
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 13:27   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solveigp Se meddelelser
Jeg får løn for samme antal timer hver uge uanset. Sådan er denne stilling jo skruet sammen.
jeg har spurgt min rådgiver, så du får lige hendes svar her.

Lige nu er der to forskellige fleksjob-ordninger. En ordning fra før 01.01.13 og en efter. Begge ordningerne er aktive og der er forskel på ekstra arbejde i forhold til de to ordninger, så måske derfor er der så stor tvivl om hvad der gælder.

I forhold til den ordning, du er på, som er den nye ordning efter 01.01.13 – må man gerne have et cvr.nr. ved siden af sit fleksjob. Du skal som du korrekt skriver oplyse om dette til jobcentret – til mig – så den ekstra indtægt kan blive modregnet i fleksjobtilskuddet fra kommunen som det første.

Dernæst er der lavet opstramninger for, hvornår man vurderer at folk er selvforsørgende, og dermed ikke omfattet af reglerne for fleksjob mere. Dette er ved den nye ordning helt ned til omkring 25 EFFEKTIVE arbejdstimer ugentligt. Det vil sige 25 arbejdstimer uden skånehensyn eller tilpasninger i forhold til den varige nedsatte arbejdsevne. Man kan for eksempel godt arbejde 30 timer ugentligt, men pga skånehensyn er det kun svarende til 20 effektive timer.

Men hvis man kan arbejde ved siden af sit fleksjob i et lønnet arbejde, tælles det selvfølgelig med i den samlede vurdering af ens arbejdsevne, og så må den samlede arbejdsevne ikke overstige omkring 25 timer ugentligt – så vil man miste berettigelsen til fortsat fleksjob.
Denne er så lige usand Der er netop ikke lavet stramninger vedr. timer.. Ankestyrelsen måtte netop trække den påstand tilbage i feb. 14.

Altså er der intet der siger max. timer.. Det ER og BLIVER som altid en vurdering af arbejdsevnen. Og meget andet end effektive timer afgør dette.

Rettelsen kan bl.a. hentes her.. ( BEMÆRK at radioudsendelsen ikke længere findes) Men nederst i rettelsen findes en "note" hvor det fremgår, at de trækker afgørelsen tilbage

http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=171179

Sidst redigeret af mik16; 14-07-2015 kl. 13:35.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 14:27   #9
Solveigp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2015
Indlæg: 10
Styrke: 9
Solveigp er ny på vejen
Og der kan man så se hvor meget min rådgiver følger med😊
Solveigp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 14:45   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan se noten i følgende afgørelse https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Der er ikke lavet stramninger ang timer for at være selvforsørgende..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension