K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2016, 08:09   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Synes måske også du skal gøre dig op hvad du vil få ud af en klage.

Selvfølgelig er det er fejl som ikke må ske, men hvad skal der komme ud af klagen. Hvad vil du opnå og hvordan vil det hjælpe din sag.

Måske det er bedre at makulere papirerne og glemme klagen til der hvor der reelt hjælper din sag. Mange klager over småfejl, uden reelt betydning kan få altså en til at fremstå som en pestilens og kan gøre at de ikke tager ens klager helt så alvorlogt for "nu klager xxx igen...."

Jeg oplevede selv at der var en del af en andens lægekonsulent udtalelse med i min partsrepsæsentants agtindsigt.
Hun makulerede det og skrev venlig/bestemt mail til sagsbehandleren om at det var fundet, makuleret og at hun fremover forventede at de var mere omhyggelige med papirerne så vi ikke oplevede det igen.
Der kom en pæn undskyldning tilbage og sagsbehandleren var meget ked af det var sket.

Klager skulle vi ifølge partsrepræsentanten gemme til nogen som havde betydning for min sag
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 08:12   #12
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Lyder meget fornuftigt, vil følge dit råd og kontakte sagsbehandleren.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 12:44   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal i al fald ikke opfatte det som en klage.

Du er blot opsøgende og det er fint.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2016, 23:02   #14
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Det sker vist oftere end man tror, at der sker fejl ved anmodning om
aktindsigt m.v.

Jeg har f.eks. modtaget fejlagtige følsomme oplysninger fra både min
pensionskasse, bank og kommunen.

Jeg meddelte blot bank og pensionskasse, at jeg havde destrueret det
fejlagtigt fremsendte materiale.

Kommunen fik ikke besked fra mig, da det var indlysende at det ikke havde
nogen betydning. Der var tale om en anke i en pensionssag, hvor der var
vedlagt en video om hans sygdomme m.v. Borgeren, hvis ankesag jeg fik
kendskab til, gav jeg heller ikke besked. Jeg ville nemlig føle mig nok så
emsig eller nævenyttig, hvis jeg kontaktede vedkommende. Jeg skønnede
endvidere, at han givetvis ville have få et nervesammenbrud med PTSD
og kronisk depression til følge.

Med andre ord: Hver enkelt må jeg selv afgøre hvordan sådan en
sag skal gribes an, men jeg vil da opfordre til at udvise lidt forståelse
for den slags menneskelig fejl.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 08:50   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
men jeg vil da opfordre til at udvise lidt forståelse
for den slags menneskelig fejl.
Problemet er jo bare, at det sker alt for tit, og at det ofte handler om meget personlige oplysninger.

En af mine nære bekendte har for nylig fået et brev fra kommunen, med oplysning om, at de ved en fejl har fået sendt nogle af hans oplysninger til en anden borger.
I min bekendte's sagsmappe ligger der bl.a. oplysninger om misbrug, og den slags oplysninger er han bestemt ikke interesseret i, at få sendt rundt til "Gud og hver mand".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2016, 13:31   #16
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Du skal finde ud af, om hendes nedsatte/manglende arbejdsevne er beskrevet og dokumenteret i hendes sag. Dokumentation er fx lægeudtalelser. Hvis ikke, skal I starte med at få det på plads. Det er vigtigt, at man har god og nær kontant til sin praktiserende læge. Hvad siger lægen? Har lægen henvist hende til speciallæger? Hvad skriver de?

Har man begrænsninger i sin arbejdsevne og er alle andre muligheder i beskæftigelseslovgivningen, herunder revalidering, afprøvet eller vurderet formålsløse, kan kommunen tilbyde et ressourceforløb/flexjob/pension.

Hvis ikke man kan få kommunen til det (og man har dokumentationen på plads i sagen), kan man selv søge om det "på det foreliggende dokumentationsgrundlag."
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2018, 11:14   #17
Post
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2016
Indlæg: 84
Styrke: 9
Post er ny på vejen
Så er min datter endelig blevet afprøvet, og skal igang med de forberedende papirer til rehab. vil høre om der er nogle der ved om der er risiko for, at nævnet sender hende til yderlig afprøvning på KH, eller at de følger SB anbefaling , som er fleksjob.
Post er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2018, 11:36   #18
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
Så er min datter endelig blevet afprøvet, og skal igang med de forberedende papirer til rehab. vil høre om der er nogle der ved om der er risiko for, at nævnet sender hende til yderlig afprøvning på KH, eller at de følger SB anbefaling , som er fleksjob.
Det er der ikke nogen der kan vide, da det ville kræve et meget indgående kendskab til sagen og den kvalificerede viden

Men det er et godt tegn at sagsbehandler anbefaler fleksjob, for det ville sagsbehandler ikke gøre, hvis vedkommende ikke troede på det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2018, 12:44   #19
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Post Se meddelelser
Så er min datter endelig blevet afprøvet, og skal igang med de forberedende papirer til rehab. vil høre om der er nogle der ved om der er risiko for, at nævnet sender hende til yderlig afprøvning på KH, eller at de følger SB anbefaling , som er fleksjob.
Der er risiko for alt. Men hvis hun først kommer for rehabiliteringsteamet, kan de indstille til ressourceforløb, flexjob eller pension. Hvis sagsbehandler anbefaler flexjob, er det sandsynligt at det ender med enten flexjob eller ressourceforløb.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension