K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 12:03   #51
Raadvild
Føler sig hjemme på K10
 
Raadvilds avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 26
Styrke: 15
Raadvild er ny på vejen
Enig kontra ikke enig ...

Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Det kommer vel an på øjnene som ser?? Man kan jo sagtens have rent mel i posen, men stadig komme ud for, at en borger ikke er enig i sagsbehandlingen og så lægger navn ud. Du kan se det med f.eks. læger også, én er rigtig glad for en læge, en anden synes, den samme er en idiot, hvem har så ret?

Hvem skal vurdere, hvornår det er rimeligt at lægge navne ud? For hvis det er op til den enkelte borger, så er jeg ganske sikker på, at det ikke altid bliver fair. Så kan det godt være, kommunerne heller ikke altid er fair, men behøver vi synke ned på det niveau også??

Jeg synes, det er langt under lavmålet anonymt at lægge navne ud, man kan jo sagtens skrive om sin sag og sin egen holdning til sagen uden at nævne navne. Kan ikke se hvad det gavner.
Det jeg taler om er ikke om man er enig eller uenig - rimelig eller ikke rimelig - men begår 'de' reelt lovbrud .........så er det bare frem i gabestokken !

På den anden side taler at som lovgivningen er indrettet således at der næsten er tale om begrebet 'uindskrænket magt' ......og vi ved der sidder mennesker som ikke laver andet end bekrige de ramte mennesker.

OG apropos lovligt eller ej :
Claus Hjort og flere er faktisk skyldige i lovbrud - det er blot lykkedes dem at slippe afsted med det - pga det højt besungne demokrati. Mangler du flere eksempler så kig på ankestyrelsen hjemmeside. Eller domstolenes ........kommuner og dermed sagsbehandlere er jævnt pænt i modvind - men det er svært for mennesker som er på laveste blus at kæmpe den kamp.

Således hilser jeg nettets muligheder for civil kamp velkommen.

PSPSPS...

I mine øjne gavner det på den måde at det nu er muligt for den enkelte at vide - bare lidt - om hvem man er oppe i mod - det er guerillaens mulighed - mod Goliath. :-)

Sidst redigeret af Raadvild; 12-04-2011 kl. 12:07. Årsag: tilføjelse
Raadvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 12:23   #52
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Raadvild Se meddelelser
Det jeg taler om er ikke om man er enig eller uenig - rimelig eller ikke rimelig - men begår 'de' reelt lovbrud .........så er det bare frem i gabestokken !

På den anden side taler at som lovgivningen er indrettet således at der næsten er tale om begrebet 'uindskrænket magt' ......og vi ved der sidder mennesker som ikke laver andet end bekrige de ramte mennesker.

OG apropos lovligt eller ej :
Claus Hjort og flere er faktisk skyldige i lovbrud - det er blot lykkedes dem at slippe afsted med det - pga det højt besungne demokrati. Mangler du flere eksempler så kig på ankestyrelsen hjemmeside. Eller domstolenes ........kommuner og dermed sagsbehandlere er jævnt pænt i modvind - men det er svært for mennesker som er på laveste blus at kæmpe den kamp.

Således hilser jeg nettets muligheder for civil kamp velkommen.

PSPSPS...

I mine øjne gavner det på den måde at det nu er muligt for den enkelte at vide - bare lidt - om hvem man er oppe i mod - det er guerillaens mulighed - mod Goliath. :-)

Jeg synes stadig, det er ret svært at tage seriøst, at man sidder anonym - dækket bag et tilfældigt brugernavn - og mener, at fordi man har retten på sin side, er det ok at postulere, at bestemte personer er dårlige mennesker ud fra rent subjektive oplevelser.

Faktisk vil jeg kalde det kujonagtigt.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 12:41   #53
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Lotte...
Du svarede jo slet ikke på mit spørgsmål... hvorfor du ikke klagede til patientklagenævnet.. Har du fået den behandling og har du det hele på bånd.. og har du de lægepapirer der siger det som du skriver.. ja så ville det jo ha været en sag som gled let igennem....

Jepsen, vi har ytringsfrihed her i DK ... og der er derfor at jeg bla skriver til dig at jeg ikke mener at denne tråd hører hjemme i dette forum!!!
Men ytringsfriheden giver ingen ret til at hænge andre med navn, titel og arbejdsplads ud på nettet...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 12:44   #54
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Jeg synes stadig, det er ret svært at tage seriøst, at man sidder anonym - dækket bag et tilfældigt brugernavn - og mener, at fordi man har retten på sin side, er det ok at postulere, at bestemte personer er dårlige mennesker ud fra rent subjektive oplevelser.

Faktisk vil jeg kalde det kujonagtigt.
He he ... så lige i din profil at du er tidligere sagsbehandler ... måske der hænger lidt ved

Men jeg synes nu du skal se i øjnene at ikke alle sagsbehandlere er så samvittighedsfulde i deres arbejde som jeg tror du har været da du var det...

Det gøres ikke for at hænge nogen ud... men for at beskytte andre mod de overgreb man evt. har oplevet... husk at for en sagsbehandler er vi bare en sag ud af mange... men det er trods alt vores liv vi selv kæmper for og i vores verden er vi ikke bare en sag... om vi er kujoner eller ej betyder nok ikke så meget i vores verden når vi kæmper for overlevelse...

....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:12   #55
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
He he ... så lige i din profil at du er tidligere sagsbehandler ... måske der hænger lidt ved

Men jeg synes nu du skal se i øjnene at ikke alle sagsbehandlere er så samvittighedsfulde i deres arbejde som jeg tror du har været da du var det...

Det gøres ikke for at hænge nogen ud... men for at beskytte andre mod de overgreb man evt. har oplevet... husk at for en sagsbehandler er vi bare en sag ud af mange... men det er trods alt vores liv vi selv kæmper for og i vores verden er vi ikke bare en sag... om vi er kujoner eller ej betyder nok ikke så meget i vores verden når vi kæmper for overlevelse...

....

Tak for så åbenlyst at fremhæve min pointe.

Blot man selv føler, man kæmper for den retfærdige sag, er alt åbenbart tilladt.
Det har vi set i så rigelige mængder, f.eks. Rote Armee Fraktion, autonome, Irak krigen, Israel/Palæstina-konflikten.

Men det bliver ikke mindre dumt af den grund. Og jeg tager ikke stilling til, om det er ok at nævne folk ved navne, jeg prøver bare at sige, at det er utroligt useriøst at fortælle andre, at X er dum, når man ikke selv tør nævne sit navn.

Og desuden mister det troværdighed at gemme sig bag et nick - i anonymiteten kan man påstå hvad som helst.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:18   #56
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hans, du må altså have forståelse for at de fleste herinde står rigtigt skidt i forhold til det system vi har idag.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:21   #57
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Er I klar over at web kan få siden lukket pga det I har gang i??
det er kun en dommer derk an og hvis det skulle ske.så kan man kun håbe der ikke er log info for folk. .

hele problemet i det her er jo ingen kan med sikkerhed sige at det virkeligt er sådan det hænger sammen siger ikke nogen lyver eller sådan noget.og igen jeg kan da også haft min total dumme sagdbehandler.har også haft hvor folk enda ville slp en ihjel hvis du kunne komme afstedm ed det.jeg havde aldrig problemer med hende bare forde en ahr prob er ikke = alle har og/eller får.og nu er den her tråd da hvis komme noget ud af system.har heldigvis vundet min kampe med sagbehandler det var person og heldigvis ikke selve system men en person der ville kæmpe med næp og klør

min personlige mening tråd skulle låse omgående

men ja hvis man er anonym er det let at kalde en for dit og dat let at ligge ting på nettet men med ens navn osv så er det svære
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:22   #58
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Blot man selv føler, man kæmper for den retfærdige sag, er alt åbenbart tilladt.
Det har vi set i så rigelige mængder, f.eks. Rote Armee Fraktion, autonome, Irak krigen, Israel/Palæstina-konflikten.
Du vil vel ikke i fuld alvor sammenligne vores kamp mod systemet med de blodsdryppende begivenheder... jeg har da ikke endnu set opfordring til vold på k10... kun opfordring til at sagsbehandlerne overholder landets love... og retten til at advare mod dem der ikke gør det...

Synes du ikke lige du kører den lidt for langt nu... det er ikke seriøst fra din side at lave de sammenligninger...selv ikke som forhenværende sagsbehandler...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:30   #59
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Hans, du må altså have forståelse for at de fleste herinde står rigtigt skidt i forhold til det system vi har idag.
Jeg synes, systemet er kodeordet her. For ja, systemet ér hårdt at være oppe imod, det har vi vist alle forståelse for, men derfra og så til at straffe enkeltpersoner, der prøver at passe deres arbejde, der er langt synes jeg. Hvis bare én borger er utilfreds med en person, så kan vedkommende ganske anonymt lægge navnet herind, det synes jeg virkelig er forkert. Man kan jo sagtens beskrive sin sag uden at nævne navne.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 13:37   #60
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
thomas75, hvordan er det at straffe en offentlig ansat ved at skrive deres navn herinde? Og så ville jeg igen henvise til indlæg nr. 47.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension