K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2011, 10:23   #21
Raadvild
Føler sig hjemme på K10
 
Raadvilds avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 26
Styrke: 15
Raadvild er ny på vejen
Næ, du er ikke alene med flere diagnoser .....en ulykke kommer sjældent alene :-)

Bedste hilsner fra en med :

Tinnitus, nedsat hørelse, angst, depression, slidgigt i lænden, discusprolaps og udbrændthed/ stress ... ;-)

...og fortsætter kommunen med sin behandling -kan jeg ikke udelukke mere :-)
Raadvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 10:47   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har det som de fleste andre, en del diagnoser, men det er enlig ikke noget jeg på DEN måde tænker over.

Det passer så ikke helt, min ADHD fylder en del, men ikke ved at begrænse mig, men mere... ha ha jeg er skør jeg har parpir på det dagligdags brug... og så bruger jeg det gerne i forhold til selvbehandling, eller det er forkert skrevet, i forhold til at forsøge at forbedre de fejl og mangler jeg har... og så bruger jeg det når noget går galt, hovsa det var da vist en af mine ADHD ting der spillede ind der.

En forklaring på mange ting er det naturligvis også, men det er ikke noget jeg går og tænker på, på DEN måde.

Forleden havde min søn fødselsdag, gave har vi ikke råd til, meeen lidt sjov skal vi da have, og vad gør konen?? jo hun maler da et billed til ham på bordet, eller når der regner, så tager jeg gummistøvler på og går da ud og hopper i vandpytter sammen med ungerne og meget andet tosset, jeg jeg er altså kold overe hvad naboen tænker, sådan er jeg i fuld offentlighed. På den måde udnytter jeg min ADHD, forstået, jeg må gerne gøre en masse underlige ting, hvor normale virkelig tænker deres (tit får jeg af vide at sådan kan man ikke opføre sig, hvor jeg så svarer: "det kan du da se man kan")... jeg er ADHD´er og det betyder altså at jeg er lidt underlig.

Mine dårlige knæ og mit "elskede" bækken hemmer så de der sjove udfoldelser, som jeg virkelig hygger mig med, men mine knæ har jeg døjet med i snart 14 år, så skånehensynene er en vane, og bækkenløsningen giver så godt som de samme skånehensyn (ud over at det er ved at være 6 år gammelt) så det er ikke noget jeg må tænke over, det er bare sådan, jeg har for længst lært at mærke hvornår jeg skal stoppe, hvis jeg ikke skal dope mig selv med smertestillende, når jeg støder ind i at må vurdere om jeg vil udfolde mig, og have ondt, eller omvendt, jamen det er en vurdering jeg sjældent tænker over at jeg foretager, måske fordi sådan en lille ting som sex er nød til at udløse den vurdering... er det ok for mig, passer det ind i mie dage at jeg den næste uge har ekstra ondt??

Hvad lægerne så ud over de 2 ting stopper på mig, og har stoppet på mig, er jeg sådan set hamrende ligeglad med, de kan for min skyld kalde mig psykotisk depretions borderliner (eller hvad de nu kan finde på af sjove sammensætninger) om de vil, det kommer ikke til at ændre mig, det vil have en betydning i forhold til min sag, men som menneske og i forhold til hvordan min hverdag forløber så vil det ikke ændre en fløjtende fis (fordi jeg har det godt med den jeg er, som jeg er på godt og ondt) lige som ADHD diagnosen i sig selv ikke har ændret en pind, det har enlig kun givet mig en dårlig undskyldning for at få lov til at være tosset... det har kun gjort det legalt, og ellers givet mig en forklaring på hvorfor jeg er små tosset.

Derfor hører man mig også kun sjældent nævne nogle af de mange andre ting end lige ADHD´en de dårlige knæ og bækkenløsningen (jo til tider at jeg er hybermobil) det er de 3 ting der former min hverdag, resten er ubetydelige, jeg tænker ikke over det og bruger det ikke til en fløjtende fis, giver ingen forklaring og ændrer ikke noget.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 18:18   #23
ButterflyGirl
På vej til at lære K10
 
ButterflyGirls avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Lokation: Slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 16
ButterflyGirl er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
hmmm, er det evt. chondromalaci?
Ja det lyder da egentlig meget rigtigt..
ButterflyGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor så mange flere på kontanthjælp? Indiansummer Politik og Samfund 21 10-09-2012 12:02
Flere søger om handicapbil - og flere får afslag beha Din historie 0 04-07-2011 10:51
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Flere og flere klager over kommunen Webmaster K10 Nyheder 0 12-08-2009 07:00
Diagnoser... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 32 09-08-2008 01:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension