K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2011, 23:46   #81
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
@Suncil: Meget enig i analyse:


Ny skatteminister Peter C. opgiver skat på multinationale selskaber på mellem 7 og 14 mia. kr - det passer godt med hans ultraliberale politiske ståsted - men V kan risikere at miste vælgere på skattefrihed på multinationale selskaber - så for at genvinde segment af tabte vælgere ved denne skattepolitik udlover Peter C. bagatelgrænse på 10.000 kr. m.h.t. indtjening på sort arbejde - tænker jeg.

http://blog.politiken.dk/sovndal/201...atteal-slippe/


Nogen siger, at regeringens nye venstreministre: Peter Christensen, Troels Lund Poulsen og Søren Pind er Lars Løkkes fadbamsevenner - derfor har Selvsving fra den 11. marts en scene, hvor Lars Løkke lægger sin søn i seng, og søn spørger om fadbamsevennerne - og synger sang om fadbamses venner: "I en lille båd, der synker, sidder far og klynker..."

http://www.dr.dk/P1/Selvsving/Udsend...3/11094303.htm


Og videre om CHF:

"Det er ikke bare efterønnen, som finansministerens dream-team fejlberegnede.

Nu viser det sig, at manden med nøglen til Finansministeriet, og alle ressourcerne og hele embedsmandsapparatet, atter viser en inkompetence, som skriger til himlen," siger Benjamin K. i kommentar i Politiken:

Det var fejlberegning på 43,6 mia. kr. på budget 2010, som finansministeren mente retfærdiggjorde:

- at Danmark skulle spare på dagpenge og kontanthjælp,

- og spare på dagtilbud og ældretilbud og handicaptilbud og på skoler og uddannelser

- og videre var plan at skræmme om nødvendige besparelser på efterløn og fleksjob og førtidspension...

http://blog.politiken.dk/mogensen/20...ghed-er-truet/

Sidst redigeret af Katharina; 26-03-2011 kl. 23:52.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2011, 16:41   #82
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Her er mere om Claus Hjorths og hans DREAM-teams iøjnefaldende fejlberegninger:


DREAM-teams Budgetprognose 2010, med fejlskøn på hele 43,6 mia. kr. blev lagt til grund for krav om omfattende velfærdsbesparelser i 2010 og 2011, og søges videre lagt til grund for videre besparelser - dog nu uden at kunne henvise til gyldigt belæg i DREAM-team skøn.
-------
Bankpakker med beregnet overskud på 4 Mia. til at give folkeskolen et løft
- giver et gabende underskud.
-------
"I 2040 vil vi stå med en befolkning på 5,25 Mio.

Danmarks statistik siger nej vi vil være 5,96 Mio.
-------
I 2020 vil der være 121.000 på efterløn.

Det rigtige regnestykke siger 70.000
-------
Afskaffelse af efterlønnen vil give 18 Mia.

Det rigtige resultat, med alle mellemregninger, kan blive at staten får en større udgift.

Så det milde resultat vil sikkert være et stort NUL.
-----
Hvis vi efter det kommende valg får en tiltrængt ny regering, kan vi tænke over hvor Claus Hjorth skal sendes i aktivering - måske skal han på kursus for at finde sin indre fugl.

Måske er han bare en MUDDERKLIRE..." siger A. Jensen i kommentar i Politiken den 25. marts:

http://blog.politiken.dk/mogensen/20...ghed-er-truet/

Sidst redigeret af Katharina; 28-03-2011 kl. 16:55.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 12:58   #83
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Claus Hjorth og hans DREAM-team skønnede 43,6 mia. kr. forkert m.h.t. budget 2010, som skulle legitimere milliardbesparelser på velfærd med henvisning til et EU-krav - i 2010/2011 og videre i de kommende år:

Et tocifret milliardbeløb er ikke bare en uskyldig regneskævert, men »et markant fejlskøn«, siger Danmarks økonomiske overvismand, Hans Jørgen Whitta-Jacobsen i Politiken den 24. marts:

http://politiken.dk/politik/ECE12331...let-spareplan/

Dette fejlskøn m.h.t. besparelser synes videre at have legitimeret en menneskeligt forrået debat på velfærdsområde i stat, regioner og kommuner.

Men der er snart valg:

Måske Løkke og Hjorth så kan se frem til at få glæde af "et af de mange aktiveringsprojekter, som Hjorth i sit hjertes godhed har sat i verden. Det kunne f. eks. være en bro af spaghetti eller en planche med "Hvilket træ vil du være?". Så kunne Hjorth jo prøve at forklare, hvilken nytteværdi vi får for de 16 mia., han bruger på aktiveringscirkuset," siger Peter D. i kommentar i Politiken den 25. marts:

http://blog.politiken.dk/mogensen/20...ghed-er-truet/

Sidst redigeret af Katharina; 29-03-2011 kl. 13:49.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 19:19   #84
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Bankernes indskud er spist op: Skatteyderne hænger på nye milliardtab

Finanssektorens betaling til oprydning efter finanskrisen er stort set brugt op. Nu må skatteyderne betale:

"Finanssektorens indskud på 25 milliarder kroner, der skulle dække krateret efter bankkrakkene, er stort set brugt op, og der er kun skatteyderne til at rydde op," beskriver artikler i Dagbladet Børsen og Politiken i dag:

http://politiken.dk/erhverv/ECE12391...e-milliardtab/

"Bestyrelsesformand i det statslige selskab, Henning Kruse Petersen, ser i den sammenhæng dystert på fremtiden:"

"Henning Kruse Petersen lægger ikke skjul på, at regningen til skatteyderne kan vokse til enorme beløb:"

»Man kommer hurtigt til at tale om milliarder af kroner, og det er staten, som nu kommer til at afholde de ekstra udgifter, der måtte komme på den eksisterende portefølje af krakkede banker«, siger han.

"Alene det samlede tab efter Roskilde Bank har rundet ti milliarder kroner. Banken krakkede før Bankpakke 1, og derfor hænger staten alene på den regning."

http://politiken.dk/erhverv/ECE12391...e-milliardtab/
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 23:28   #85
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
ingen regnefejl men kold beregning

Kære venner i denne tråd - dejligt at se, at I stadig orker at holde det gode niveau i denne og andre samfundsrelevante tråde.
Jeg passer min nye uddannelse, bræger op hvor jeg kan øve en smule indflydelse, og kigger herind når jeg finder tid.
Har savnet at debattere med jer, så lige et par upolerede men velmente kommentarer :


Citat:
Oprindeligt indsendt af Katharina Se meddelelser
@Suncil: Meget enig i analyse:

Ny skatteminister Peter C. opgiver skat på multinationale selskaber på mellem 7 og 14 mia. kr - det passer godt med hans ultraliberale politiske ståsted - men V kan risikere at miste vælgere på skattefrihed på multinationale selskaber - så for at genvinde segment af tabte vælgere ved denne skattepolitik udlover Peter C. bagatelgrænse på 10.000 kr. m.h.t. indtjening på sort arbejde - tænker jeg.

Lige mine tanker!

Nogen siger, at regeringens nye venstreministre: Peter Christensen, Troels Lund Poulsen og Søren Pind er Lars Løkkes fadbamsevenner -
http://www.dr.dk/P1/Selvsving/Udsend...3/11094303.htm

ENIG - det er krigskammerater, der nu er linet op til valgkamp - hvilken ministerpost de formelt beklæder er næsten ligegyldigt - de skulle bare frem i frontlinjen.

Og videre om CHF:

Det var fejlberegning på 43,6 mia. kr. på budget 2010, som finansministeren mente retfærdiggjorde:

- at Danmark skulle spare på dagpenge og kontanthjælp,

- og spare på dagtilbud og ældretilbud og handicaptilbud og på skoler og uddannelser

- og videre var plan at skræmme om nødvendige besparelser på efterløn og fleksjob og førtidspension...

http://blog.politiken.dk/mogensen/20...ghed-er-truet/

Det eneste der skrider fremad, med samme fart som mine rynker, er tempoet, hvormed skællene falder fra mine øjne, og kynismen træder ind i mit sind.

Jeg er ikke ÉT SEKUND i tvivl om, at der IKKE er tale om 'et fejlskøn', men derimod et nøje kalkuleret tiltag fra regeringens side!

FORDI - det - ALLE politiske konsekvenser iberegnet - er mindre 'omkostningstungt' at undskyld og bortforklare en 'regnefejl', end det er at forsvare endnu et slagtesnit på de svageste befolkningsgrupper.

Der findes et gammelt nordjysk ordsprog:

"Det er nemmere at bede om tilgivelse end at få en tilladelse!"
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 00:29   #86
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Kære venner i denne tråd - dejligt at se, at I stadig orker at holde det gode niveau i denne og andre samfundsrelevante tråde.

@L.S: Og dejligt at høre fra dig!

Jeg passer min nye uddannelse, bræger op hvor jeg kan øve en smule indflydelse, og kigger herind når jeg finder tid.

Godt at høre!

Har savnet at debattere med jer, så lige et par upolerede men velmente kommentarer

Tak!


Det eneste der skrider fremad, med samme fart som mine rynker, er tempoet, hvormed skællene falder fra mine øjne, og kynismen træder ind i mit sind.

Jeg er ikke ÉT SEKUND i tvivl om, at der IKKE er tale om 'et fejlskøn', men derimod et nøje kalkuleret tiltag fra regeringens side!

Enig!

FORDI - det - ALLE politiske konsekvenser iberegnet - er mindre 'omkostningstungt' at undskyld og bortforklare en 'regnefejl', end det er at forsvare endnu et slagtesnit på de svageste befolkningsgrupper.

Der findes et gammelt nordjysk ordsprog:

"Det er nemmere at bede om tilgivelse end at få en tilladelse!"

Godt citat - passer på Hjorts og Løkkes - kalkulerede fejlskøn - som kun blev opdaget ved et tilfælde af en vågen og ærlig økonomisk overvismand!
Vi hører K ihærdigt kræver skattelettelser på 35 mia. kr. - og at LA videre kræver skattelettelser på 70 mia. kr. - og nu åbner V også op for skattelettelser i næste vlagperiode - jf. interview i Altinget.dk med den ny skatteminister Peter Christensen - det ønsker Villy Søvndal, at Lars Løkke mere præcist skal melde ud om:

http://www.dr.dk/nav/tekstttv/

Herved bliver Vs løfter om - ved evt. afskaffelse af efterløn - at åbne for enkel adgang til seniorførtidspension - meget usandsynlig!

»Regeringen har villet misbruge EU (konvergenskrav -> genopretningspakke -> velfærdsbesparelser red.) som tæskestok til at legitimere kraftige nedskæringer i den offentlige sektor« vurderer Morten Bødskov (S).

- Som videre skal muliggøre omfattende skattelettelser på høje indkomster, tænker jeg - efter Peter C.'s udmelding i Altinget.dk. i dag.

http://politiken.dk/politik/ECE12331...let-spareplan/

http://www.altinget.dk/artikel/peter...kattelettelser

Sidst redigeret af Katharina; 31-03-2011 kl. 01:54. Årsag: Fornyet link!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 01:16   #87
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Tak Katharina.

Jeg kommer altså ikke til let-spareplan gennem Politiken-linket - eller kan jeg bare ikke se artiklen i vrimlen på siden?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 02:05   #88
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej L.S.

Jeg lægger lige fornyet link her om CHF's budgetfejlskøn 2010 som legitimering af storstilet spareplan og om Peter C.'s tanker videre om skattelettelser efter valg:

http://politiken.dk/politik/ECE12331...let-spareplan/

http://www.altinget.dk/artikel/peter...kattelettelser
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 03:05   #89
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jo mere man læser om den rævekage jo mere råddent synes jeg det lugter

Et er at have politiske mål som skattelettelser og prøve at gennemføre dem... noget andet er altså at gennemføre dem på løgn og bedrag...

først giver man skattelettelser til de rige... så mangler man penge og skærer for de fattigste...

Så skal efterlønnen væk for at betale en regning der allerede skulle være betalt med besparelser... og nu kommer det frem at pengene i virkeligheden skal åbne for nye skattelettelser til de rigeste...

Og imens skærer kommunerne til benet samt svindler og bedrager folk for deres rettigheder... fordi de ingen penge har...

Vi er vist ved at nærme os et af de største vælgerbedrag set i danmarkshistorien...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 12:06   #90
Raadvild
Føler sig hjemme på K10
 
Raadvilds avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 26
Styrke: 15
Raadvild er ny på vejen
Jeg har nu pløjet mig igennem samtlige indlæg i denne tråd og kan kun erklære mig mere end enig i den elendig jeg her kan læse om,......men ...

Det mest skræmmende for mig er at "de" har flertal ! Det kan i den grad undre mig at den 'folkelige' oplysning ligger på så lavt et niveau at regering med støtteparti har kunnet holde sig ved magten så længe.

Det synes jeg er langt værre end at nogle mennesker er plattenslagere og løgnagtige, .....for det ved vi jo - at den slags findes - alle vegne. Men vi har fremmet det - ved stemmeboksene. Pyh......

Bedste hilsner :-)
Raadvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen slår ihjel Sosad Din historie 33 06-02-2015 14:02
Mette Frederiksen slår fast: Jeg har ansvaret Webmaster K10 Nyheder 0 16-03-2013 01:40
Økonomer: Usikkert om reformer virker Webmaster K10 Nyheder 0 11-04-2012 16:40
Bettina Post slår hovedet på sømmet Ragdoll Politik og Samfund 9 23-08-2010 18:44
Slår pengene til hos ledige? zuza Politik og Samfund 0 21-12-2007 02:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension