K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 21:28   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frugammeljas Se meddelelser
ja, der måtte jo være andre, det er vel generelt at man bliver helt ødelagt i dette system, jeg har så også fået forhøjet blodtryk og hjertegalop, får det dårligt af pillerne, åndenød og kløe overalt.
Hvis du tager piller der giver dig klø og åndenød,så skal du tale med din læge om bivirkningerne.

Jeg fik selv vand i lungerne af 2 slags blodtryks piller,før jeg fik nogle jeg kunne tåle.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 23:09   #12
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frugammeljas Se meddelelser
ja, der måtte jo være andre, det er vel generelt at man bliver helt ødelagt i dette system, jeg har så også fået forhøjet blodtryk og hjertegalop, får det dårligt af pillerne, åndenød og kløe overalt.
hov hov er du ved at skrive om min historie.. griner .. nej jeg ved præsis hvad du beskriver.. mit blev så slemt at jeg fik FP uden arbejdsprøvning.. kunne til sidst ikke tage ud at handle alene halvdelen af kroppen skulle genoptrænes. da jeg var lammet i højer side og var fyldt med smerter. så jeg ikke kunne klæde mig selv på.

så de så det formålsløs at tvinge mig videre i systemet..

i perioden opdagede vi så også at mit blodtryk galoperede der ud af. under en indlæggelse af anden grund' konstant blødning i 2 år'.. hvor de overvågede mig og ikke ture at sende mig hjem. før det var under kontrol..

kom til læge og fik piller for blodtrykket.. hjalp rigtig godt men fik piller som skulle tages 3 gange om dagen. og kunne ikke få det stabiliseret.

så fortalte en ven at jeg da bare skulle have en anden type.. så det bad jeg om. så nu har jeg en pille som bliver taget morgen. og mit liv er blevet væsentligt,, væsentligt,, væsentligt,, bedre.

men har stadig mine op og nedture psykisk. men arbejder meget med det. da angsten har været meget slemt. så nu er jeg nået til at kunne handle alene ind i de gode perioder. men er meget opmærksom på hvilken tidspunkt det skal ligge inde for, og størrelsen på varehusene..

og så har jeg nogle meget støttende børn som hjælper meget. men det største problem de har med alt det her. er at jeg har fået en utrolig dårlig hukommelse.

så af den grund har jeg så nogle veninder som kommer og tager mig med til spil og shoppingtur. for ellers ville jeg ikke komme ud hvor der er mange mennesker.. de ringer også og minder mig om at vi har aftaler. så jeg ikke brænder dem af. og det er sket en del gange ind til at vi blev opmærksom på det problem..

så jo når man havner som jeg, er det vigtigt at man ikke lukker alle uden for så ville jeg aldrig kunne overleve det her..

og må sige at jeg er stadig har e perioder hvor jeg ikke kommer uden for døre i et par dagen. også kan postkassen være postkasse.. jeg er fløjtende lige glad..

de dagen bruger jeg det meste at døgnets timer på at sove.. men de er blevet mindre og det skal de også--
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 23:14   #13
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvis du tager piller der giver dig klø og åndenød,så skal du tale med din læge om bivirkningerne.

Jeg fik selv vand i lungerne af 2 slags blodtryks piller,før jeg fik nogle jeg kunne tåle.
ja du har ret.. der er så mange typer piller inde for forhøjet blodtryk.. kender til en som har prøvet 7 præbenrater inden de fandt frem til nogen hun kunne tåle med alle de andre piller hun tog ved siden af..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 23:29   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
så af den grund har jeg så nogle veninder som kommer og tager mig med til spil og shoppingtur. for ellers ville jeg ikke komme ud hvor der er mange mennesker.. de ringer også og minder mig om at vi har aftaler. så jeg ikke brænder dem af. og det er sket en del gange ind til at vi blev opmærksom på det problem..
Hvor fantastisk dejligt for dig at have sådanne veninder.
Er det nogen, du vil låne ud?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 10:04   #15
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
må sige det sådan at det er nogen jeg har mødt. efter jeg blev syg den ene kom til ved et kursus vis jobcenteret. den anden var en net- ven som har fuldt mig fra starten da jeg har brugt hende til at læsse af på.

hun har fået mig plaseret inden i hendes store vennekræs.
men det jeg har gjort er at spille med åbne kort. omkring hvad jeg kan og ikke kan nu. og det er taget godt i mod. så nu får jeg de små pres jeg har brug for, og kan sige stop når det bliver for meget..

tager jeg med i byen som er sket en gang, så kan jeg tage hjem når det passer mig uden diskosion.. og er rigtig glad for det. ellers har der været cafe ture en del gang med flere af dem. men på to mands hold. og kun fordi at mit liv var sådan før i tiden..
men alligevel svært når angsten har overtaget..

men der er mange der ude som vil hjælpe og støtte en hvis vi giver lov. og for mig er det måden at komme delvis tilbage på..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 10:43   #16
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Sort humor fra "Vandkanten" :-)))

Jeg er da "GLAD" for, at min korttidshukommelse er skadet efter 5 propper = Jeg ikke tænker over det dagligt

Info til alle, der venter breve fra det off. = De sendes som regel ud = Borgeren har dem sidst på fredagen ell. lørdagen = Alt er lukket, man kan nå, at dampe lidt af til om mandagen = Man kan komme i forbindelse med det off.

Vil gerne påpege overfor alle, der læser dette jeg skriver =

Det er så vigtigt = At gå ud, uanset vejr & vind = Få andre impulser = Tankerne omkring ens Livssituation får en pause = Ellers er det, at det PSYKISKE, kommer galloperende & Sparker en' i nakken!

Jeg fik mine propper for 4 år siden, det satte kronen på "Værket" = Lotus. Self. har jeg været igennem møder mm. = Meeen, når jeg har mødt forberedt, med papirer mm. =ÆGTEMAND= Har jeg ikke været bange. Jeg er næsten altid begyndt at græde på møderne, Meeen jeg er jo også kun et menneske!

=Kan se nu i bakspejlet, jeg er jo hverken hel eller ½ færdig= Mangler jo AFGØRELSEN OM JEG FÅR PENSIONEN (=Det er 1½ år siden, min læge sendte ansøgningen om FørtidsPension afsted).
Jo mere = JEG HAR VÆRET FORBEREDT + ARBEJDET MED MIG SELV = JO BEDRE HAR JEG HAFT DET i min hverdag! Selvfølgelig har der været sure & dumme dage, men det ville der jo også være, hvis jeg var ude på det ORDINÆRE arbejdsmarkede.

=Jeg mener, det hjælper ikke, at sætte sig hen i sofahjørnet og vente, men Leve i nuet' = Nyde livet, alt imens man venter.

I værste fald ender det med, at man ikke får pensionen, men et fleksjob, med et minimum af timer. Man godt få timetal ned under 15 timer = Hvis lægepapirerne taler for det.
Alt andet lige, er det bedre end ingenting = Man har en indkomst, det er vel i bund & grund ESSENS AF DET HELE!

Kram
Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 13:37   #17
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Ja HVOPRFOR får man altid brevet fredag eftermiddag eller lørdag ?
Det har jeg også altid tænkt på, Lotus.

Og nej du er IKKE den eneste.

Jeg havde ikke depression da jeg startede, den diagnose har jeg lige fået, efter alt det her med kommunen startede.
Fra start, havde jeg "kun" ondt i ryggen.

Nu er jeg også ræd for at åbne postkassen eller tage telefonen.
Og får også svede-ture, diarre, opkast eller ryste-ture.
Men mest er jeg bare træt, uden at kunne sove og græder meget.

Og jeg tvinger også mig selv, til at gå ud.
Det er for min datters skyld, så hun ikke skal lide under at hendes mor lider.
Så vi kommer i teater, zoo, på bakken o.s.v. HVERT år, uanset hvad.
Så må jeg tude mig i søvn, bagefter.
For det sidste man har lyst til, at at være social og ude blandt andre, men det er jo heller ikke sundt at ligge under sin dyne og isolere sig, selv om det faktisk er det eneste man egentlig har lyst til.

STOOOOOOOOOOOOORT til DIG!
__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 21:10   #18
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
=MM73

Sad du ved siden af mig = Ville jeg give dig = Du trænger. Har ikke været inde & læse noget fra dig = før jeg skriver nu, = har sprunget min middagssøvn over = Ved godt det gir' bagslag, meen det kan smut det skidt

Det jeg mener med at gå ud, er ikke så meget det sociale, jeg tænker på i 1. omg., = Flot du kan p.gr. af din datter.
Blot det at stikke "Næsetuden" udenfor døren = Ud at få lidt frisk vind i håret, lade blæsten kærtegne din kind = Hvis du kan koncentrere dig bare en lille smule til at starte med. 1.min., 3.min. eller det du magter.
Lyt efter fuglene = Synger de: Der er Forår på vej & lad solen varme din næsetip!

=Jeg ved ikke lige hvor du er i din sygdom-depression mm., er du i samtale med læge, psykiater ???

Har du en mand, kærste ell. sammenlever, der kan støtte-hjælpe dig?
= Lad ham tage posten, og er der breve fra kommunen = lad ham læse først = Det er okay!

Jeg vil mene, at en af dine grunde til du har mest lyst til din seng & ikke har nogen "kræfter" = Dine tanker !køre rundt i centrifuge fart = 1600 omd.
Jeg håber af hele mit hjerte, du har en Psykriater ell. læge du kan tale med, ellers skal du lave en aftale med en, kan du ikke gå selv = Snup din mand eller anden med.

Du kan også gøre det, til at bryde tanker med = Music Cure Cd fra apoteket, ind i din diskmann & start med at lytte til 1 nr. eller det du magter. Konsentrer dig om at lytte = Start op i små portioner, hvis det er det du orker, tag det i de portioner du kan.
Er også godt at falde i søvn til = Ligge & slappe af med, når du falde til ro for natten.

Det forunderlige med Music Cure Cd'erne er = Det er naturlyde, men de er så givende & gode for krop & sjæl!


Håber du kan bruge lidt af det jeg har skrevet.



Knuzzi Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:40   #19
Raadvild
Føler sig hjemme på K10
 
Raadvilds avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 26
Styrke: 15
Raadvild er ny på vejen
Jow...

....det er vist - ganske vist - 'man' bli'r ikke bedre af kommunens vridemaskine - hvor alt går ud på at fordreje / forvanske / omskrive ...ja, selv det mest ligefremme letforståelige sprog til noget de kan bruge mod dig.

Men, men - du må ikke gi' op - personligt håber jeg på et bedre liv når alt dette engang er overstået - det må vist blive drivkraften

Fat mod - der mange gode mennesker og gode råd at hente hér.
Raadvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 19:19   #20
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Kunne vi i fælleskab lave....

Har siddet at tænkt på, kunne vi i fællesskab lave en nogenlunde liste for, = Hvad man som borger, skal igennem før ens læge kan hjælpe en, med at søge Førtidspension.
Vil lige sige, det er min egen praktiserende læge, der har udfyldt mine papirer, samt afsendt dem til kommunen.
Vi var over ved lægen ca. 1½-2 timer, hvor vi ifællesskab snakkede omkring de forskellige ting. = Pkt. for pkt.

Med listen tænker jeg på:
Arbejdsprøvning.
Praktik.
Udredning rent lægeligt inkl. undersøgelser.
Evt. fysioterapi.
Psykolog.
Psykiater.
Revalidering
+?? +??

= Har nævnt i flæng, hvad jeg kan huske ud fra kladden, til min nye ressourceprofil, samt hvad jeg har læst herinde på K10.

Ved ikke om, vi på den måde, kunne skære i ventetiden mhb. sammenarbejdet med det off.

=I stedet for, at mange går hjemme og venter på = Hvad bliver deres næste udspild = Det offentlige + Hvad finder de nu på!

Det er jo en af årsagerne til tror jeg, at flere & flere bliver dårligere, som jeg helt klart, syntes skinner igennem herinde på K10.

Hvis vi så nogenlunde i fællesskab herinde på K10, kunne lave listen, skrive den ud derhjemme og bruge den som TJEKLISTE = Begynde at tage måsen på dem oppe på kommunen

=Sagt på en anden måde, selv tage INITIATIVET + HOLDE DEM OP PÅ DET, det kunne da være en løsning til, selv, at prøve på, at forkorte ventetiden!

=Når det ene kursus, praktik ell. hvad det nu handler om = Man selv siger nu VIL JEG TIL - UDREDES HOS - NU SKAL JEG PRØVE

Det kunne vist nok gøres på den måde = Vi lavede en gruppe, der hedder Tjekliste, hvor vi hver især kan skrive på hvad vi har prøvet....

= Arbejdspraktik.
= Kursus.
= Udredning.

osv. = lad den løbe som tråd omme i gruppen = Kunne det være en løsning = Og hvem vil starte op???

Blot et muligt forslag til, at hjælpe dem, der har det rigtig skidt, ikke er sygemeldt mm., men har det rigtigt dårligt!



Lotus

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Træt Ida Alt det andet 22 23-08-2010 15:22
Er træt af systemet CBM88 Din historie 0 11-02-2010 15:48
Er så træt og ked af det. lone t Dit og Dat 5 26-11-2009 12:51
Er bare sk... træt malleaa Dit og Dat 12 17-02-2008 15:05
Jeg er træt af min jobkonsulent.. gh72 Dit og Dat 14 30-03-2007 10:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension