K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2013, 11:32   #31
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Rehabiliteringsmøde

Håber det bedste for dig, mød velforberedt, hvis du selv skal fremlægge din sag, det skulle jeg.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 13:22   #32
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej igen k10 som lovet kan jeg nu sige at vi har fået at vide Idag, at min bror er indstillet til fp i følge rehabiliterings teamet, og at sagen nu ligger hos hans sagsbehandler som skal sende det indtil pensions nævnet og derefter ville der gå 3 mdr til at vi får vide om han får sin pension eller ej. Så nu venter der yderlige 3 mdr før vi ved om han får hans pension, det er så 4. År sagen har været i gang.
Men som sagt så er han indstillet til fp i følge rehabiliterings team, vi har intet på skrift endnu, det er efter psykiateren har talt med sagsbehandleren .
Vi håber sagen får et positivt resultat efter 4 års kamp
Go dag til alle i kære mennesker
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 13:35   #33
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kikkede lige på en artikel om din sygedom.

Forløb

Crohn's sygdom er kronisk, men det betyder ikke, at der altid vil være symptomer. Der er lavet undersøgelser, der viser, at til enhver tid vil ca. halvdelen af personer med Crohn's sygdom være uden gener fra sygdommen.

Der kommer imidlertid perioder med opblussen, uden at man kan finde nogen udløsende årsag. Nogle personer med Crohn's sygdom har symptomer på deres sygdom flere gange hvert år, mens andre kan have årelange frie perioder. Der er også personer, der altid har symptomer fra sygdommen.


sådan læste jeg en læge artikel om sygedommen, og det er nok det kommunens læger også læser, så jeg tror du vil få meget svært ved, at få pension.

men jeg er ikke læge, det er div, sagsbehandler desværre heller ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 14:31   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superman Se meddelelser
Hej igen k10 som lovet kan jeg nu sige at vi har fået at vide Idag, at min bror er indstillet til fp i følge rehabiliterings teamet, og at sagen nu ligger hos hans sagsbehandler som skal sende det indtil pensions nævnet og derefter ville der gå 3 mdr til at vi får vide om han får sin pension eller ej. Så nu venter der yderlige 3 mdr før vi ved om han får hans pension, det er så 4. År sagen har været i gang.
Men som sagt så er han indstillet til fp i følge rehabiliterings team, vi har intet på skrift endnu, det er efter psykiateren har talt med sagsbehandleren .
Vi håber sagen får et positivt resultat efter 4 års kamp
Go dag til alle i kære mennesker
Nu kan det sagtens gå meget hurtigere....

Dem der har fået pension her efter der er kommet nye regler....ja de har forholdvist hurtigt fået besked fra kommunen efter de er blevet indstillet af rehabiliteringsteamet...

Håber på det bedste for din bror...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 14:35   #35
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Mange tak vi håber også det vil gå hurtigt men tror jeg ikke, nu er det snart ferie, så det skal ikke undre mig at det tager lang tid.
Har lige et spørgsmål???
Fordi han er positivt indstillet til fp, er det ens betyde med at han får den eller kan / vil kommunen afvise rehabiliterings teamet indstilling ??
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 14:38   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De kan godt afvise indstillingen...men jeg har ikke set at de har gjort det endnu...ud fra alle de indstillinger jeg har set...

Så jeg tror ikke at i skal være nervøse....pensionsnævnet plejer næsten altid at følge rehabiliteringsteamets indstilling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 00:28   #37
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Hej reki
Mange tak for dit svar. Det er godt at vide eller oplysende information på hvilke grundlag andre har fået førtidspension.

Vil også gerne kende til grundlaget til Sessas pension og også gerne Mias bror, på hvilke grundlag han er blevet indstillet til førtidspension. Tillykke Mia - alias supermand - med indstillingen hvis man kan skrive sådan, da det jo ikke er helt afgjort endnu, men tyder på det ku blive til en pension til din bror. Vil du fortælle lidt om hans forløb frem til indstillingen, der er kommet som du skriver, her efter fire års kamp.

Jeg har selv været til rehabiliteringsmøde og fik udelukket pension. (Har haft et sygdomsforløb igennem 20 år).
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 17:36   #38
Sessa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
Sessa er ny på vejen
Pensionsbevilling i sigte

Som tidligere beskrevet var jeg til et yderst sagligt møde med rehabiliteringsteamet den 16. maj 2013, hvor min sagsbehandler fremlagde min sag for et yderst velforberedt team.

Jeg blev af teamet indstillet til pension og for en uge siden fik jeg besked fra min sagsbehandler om, at min sag var på dagsordenen i dag.

I eftermiddags ringede min sagsbehandler så og fortalte, at jeg var tilkendt førtidspension fra den 1. juli 2013. Hun var tydeligt meget glad på mine vegne.

Teamet har i sin indstilling lagt vægt på, at der er neural smerteproblematik, betændelsestilstand i underben, slidgigt i knæ, hænder, fingre og nakke samt dårlige ankler. I det hele taget nedslidt bevægeapparat!

Jeg har ikke helt fattet, at "kampen" nu er overstået, men glæder mig over, at min familie har holdt mig ud gennem årene, hvor jeg bare er blevet mere og mere dårlig. Og på 3. år nu tærer vi på vore reserver, som er ved at være opbrugte, fordi vi er ramt af gensidig forsørgelse.

Held og lykke og mange tanker til jer, der stadig skal "kæmpe" mod vort "syge" system.
Sessa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 17:40   #39
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Tillykke hvor er det dejligt med så gode nyheder
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 13:49   #40
superman
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2013
Indlæg: 38
Styrke: 11
superman er ny på vejen
Hej igen k10, vi har idag læst ansøgning igennem til fp,som sagsbehandleren har udarbejdet, der er et enigt rehabiliterings team ang. fp, for min bror.
der søges på paragraf 18, ved så ikke om det er godt eller skidt, men så stod der også på papirne at pga hans alder er under 40, så er der kontrol om 5 år, dvs vi har forstået det således at der søges fp på 5 års tid, er det korrekt??
vi havde forstået det således at det er endten fp eller ikke.???
håber nogen vil dele deres erfaring med os.
god weekend til alle
superman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i rehabiliterings teamets afgørelse moster0208 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 11 13-09-2013 12:19
Møde med rehabiliterings team Relm87 Alt det andet 9 16-07-2013 22:26
min sag skal prøves i Rehabiliterings team wonsyld Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2013 12:47
Rehabiliterings team FibroMcs Alt det andet 8 25-02-2013 17:41
rehabiliterings ydelse? Cecilie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 10-01-2013 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension