K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2013, 09:02   #11
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Ventetid i BAN slut

Min klage over søgning om førtidspension via § 18 fra juni 2012 er blevet hjemvist til kommunen gældende fra den 11 juni 2012 - men så har kommunen 3 måneder til at gøre den om i.
Men de gav sig alligevel og min førtidspension gælder fra 1. oktober ( fik den anden gang der blev søgt § 18 gældende fra 1/1 2013.

Jeg kunne helt have undgået en ydmygende og udmattende arbejdsprøvning, hvis BAN havde svaret hurtigt.

Nu skal der søges børnepension 3 måneder tilbage og skat skal fjerne AM bidrag i de måneder.

Er glad for at jeg fik ret, og de kunne som jeg havde skrevet, undersøgt skulderlidelsen.

Er der nogle der har erfaringer med at kommunen vinder flere måneder eller trækker de altid på at de har 3 måneder til at gøre sagen færdig?

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på?
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 10:40   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ventetider, frister, ankefrister, lovbundne etc

Kære Chanie

Er ikke lette at holde rede på, men....

BAN og andre ankeindstanser har servicefrister , som ikke er lovbundne og kan fastsættets af embedsmænd alt efter, hvor travlt de har.

Lovbundne frister som eksempelvis aktindsigt på 10 kalenderdage, som IKKE er en tilfældig valgt frist, men derimod en juridisk frist, der er så vigtig at den kan få en ankefrist på 28 dage udskudt, hvis ikke aktindsigten er modtaget inden 10 kalenderdage.

Derfor rekommenderer Ombudsmander derfor at konvolutter med datostempel skal gemmes, som dokumentation for modtagelsen.

Politisk vedtagne sociale sagsbehandlingsfrister er ikke lovbundne, men skal behandles som de var lovbundne.

Når jeg kalder vores system menneskefjendsk, skyldes det at overholdelse af eksempelvis ankefrister på 28 dage hvor borgeren kommer for sent med bare få timer så mister man sin ankefrist, omgående.

Omvendt når frister bliver overtrådt af kommunerne findes der ALTID en lille note der tillader det offentlige at slippe uden om de regler som kræves overholdt af borgeren.

Derfor er mit begynderråd altid, at første gang man henvender sig til det offentlige skal man spørge ind til sin sagsbehandlingsfrist iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Ofte kender den første SB ikke denne men ser forkert ud i ansigtet. Så havner din sag på bordet af en mere erfaren SB eller socialrådgiver, når de opdager at borgeren har kendskab til reglerne. Såre simpelt.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 06-04-2013 kl. 10:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 11:00   #13
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Efter hvad phhmw skriver:

Så havner din sag på bordet af en mere erfaren SB eller socialrådgiver, når de opdager at borgeren har kendskab til reglerne. Såre simpelt.


OK, så er det nok derfor jeg igen skal skifte SB efter HK har skrevet min partshøring til min SB vedr. fleksjob eller førtidspension.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension