K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2013, 08:59   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er muligt, at disse ressourceprofiler er ændret i sin oprindelige form, hvilket gælder for de ansøgninger, der ligger efter 1.1.2013.

Det er også korrekt, at §17, på foreliggende grundlag, ikke indhendtes yderligere, men de skal bruge alt der er på tidspunktet.

Her kan det være vigtigt, at man sammen med ansøgningen nævner de bilag, lægedokumeter, afprøvninger, mv., for at sikre sig at de indgår.

Alle dokumenter skal efter ansøgning, SAMLES og vurderes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 11:37   #42
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Det er nævnt i den 3 sider lange svar på partshøring og jeg har fået kopi af mine papirer, så jeg kan se hvad vurderingsgrundlaget er udført på.

Nu er der ikke andet end vente på deres afgørelse igen, vente, vente det er jo de syges lod.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2013, 23:08   #43
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
[QUOTE=reki;267113]Det er nævnt i den 3 sider lange svar på partshøring og jeg har fået kopi af mine papirer, så jeg kan se hvad vurderingsgrundlaget er udført på.
Hej Reki
Først og fremmest, har jeg læst og fulgt din tråd. Jeg føler med dig, og er selv i en lignene situation.Har dog ikke fået afslag (endnu), men er sendt i en ny arbejdsprøvning som jeg stadig venter på.
Med hvilken begrundelse har de givet dig et afslag på fleksjob?
Som jeg har læst og forstået de nye regler, er det netop til de med den dårligste arbejdsevne, dvs. at du med dit timeantaltal, netop går ind under der.

Sidst redigeret af Fru Vinther; 03-04-2013 kl. 23:10.
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 08:05   #44
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Hej Fru Vinther

De sendte mig et journalkopi af deres afgørelse og der stod overhovedet intet om hvordan de var kommet frem til den afgørelse.

HK ringede til dem for mig og det viste sig at deres grundlag er, at jeg kun kunne arbejde i 8 timer ugentlig.


De kunne jo have stoppet min arbejdsprøvning før tid, og så kunne man jo have overvejet en anden arbejdsprøvning, de har jo arbejdsprøvet mig inden for dette fag som jeg er sygemeldt inden for.

De henviser til, at jeg kan finde mig et arbejde inden for kontor faget, jeg er uddannet inden for kontor faget med speciale i offentlig forvaltning.

Mit læge har ved første statusattest foreslået et ophold på REVA, det har de heller ikke ønsket.

HK foreslog en rundbordssamtale hurtigt i mit sygeforløb, heller ikke det ville de.

Så i dag bliver min parthøring afleveret og så må jeg jo se hvad de finder på.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 09:58   #45
Fru Vinther
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Fru Vinther er ny på vejen
Hej Reki

Jeg syntes det lyder MEGET underligt det du der skriver....Giv ENDELIG ikke op, håber at du både anker og klager og at du i sidste ende vil få medhold!
Sender dig alt held og lykke....
Fru Vinther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2013, 10:06   #46
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Hej Fru Vinther

Fra nu af er det HK der tager over og jeg har også en mand der har været oppe og tale for min sag.

Håber også alt det bedste for dig.

MVH
Reki

Afleveret partshøring i dag. Får en besked per mail, jeg har fået ny sagsbehandler (nr. 4).

Nu vil de også have en psykolog statusattest. Det er over 2 år siden jeg gik der og var ikke sygemeldt den gang. Det var min læge der synes jeg skulle snakke med en psykolog på grund af, at jeg fik konstateret 2 kræftsygdomme på 2 år. Det er dog ikke de sygdomme der gør jeg er sygemeldt, men massiv slidgigt.

Jeg troede ikke de brugte så gamle papirer.


MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 10:38   #47
Gizmo's mor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2013
Lokation: på landet.
Indlæg: 3
Styrke: 0
Gizmo's mor er ny på vejen
Hej fruP.
Du skriver : Selv oplevede jeg, at ikke bare en men to sagsbehandler blev ved med at gentage den samme løgn i forsøg på at tvinge mig til en raskmelding. Først da jeg sendte de rette paragraffer og en klage/forespørgelse til Jobcenterchefen, så kom der pludselig andre boller på suppen.

Jeg bliver truet på samme måde. Hele 5 gange sidst jeg var til opfølgningssamtale!
Kunne jeg få dig til at fortælle mig, hvad det er for paragraffer der skal til, som jeg kan 'smide' i hovedt på hende næste gang...
Hvordan skriver man en klage? Er det en bestemt formular eller bare en man skriver i hånden? Beklager min uvidenhed.......
Gizmo's mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 11:19   #48
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Ovenstående er vist ikke til mig.

MVH
Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 09:24   #49
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De skal bruge ALLE RELEVANTE dokumenter, uanset hvor gamle de er.

Men hvis situationen, og begrundelse, idag er anderledes, end dengang, og du er afsluttet, er det besynderlig, men
De er vilde med, at finde halmstå, for at trække sagerne ud.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 09:30   #50
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Arbejdsprøvning/fleksjob

Hej Popiae

Det er jo 2 år siden jeg afsluttede det psykologforløb. Psykologen synes ikke der var grund til flere samtaler efter 6. besøg.

Den gang jeg blev sygemeldt synes sagsbehandleren heller ikke der var grund til at få de papirer.
Nu er det pludselig vigtigt. Som du siger så kan de jo trække alt i langdrag og jeg kan ikke gøre andet end vente på deres dom.


MVH

Reki

Sidst redigeret af reki; 06-04-2013 kl. 09:33.
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob mor4 Spørgsmål ang fleksjob 6 11-08-2008 13:28
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension