K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 10:48   #11
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
FP efter lovgivning 2003

ja,der er rigtig efter den nye lovginning fra 2003, ang. førtidspension,er der ingen hjælp ,at hente ang. mere økonomisk hjælp.man kan søge en enkelt ydelse til briller og så måske alligevel få afslag.

så vi er ikke berettiget til :

boligydelse,helbredstillæg ( medicinkort ) personlige tillæg,varmetillæg,nedsat medie licens.

samt vi kan få 15 % i boligsikring og intet mere,det er hvad jeg kan få,til hjælp til huslejen.jeg har en lille 2 værls. på 61 kvadrat meter,ren husleje 3.753 kr,boligsikring til mig ca.1.400 kr,- regner med den bliver sat ned,næste år,pga. FP stiger.

jeg søger heller intet på kommunen mere,efter jeg er blevet førtidspensionist .så ja,der skal spares ,især skal der være til medicin,samt jeg skal leve sundt,med grønsager pga. sygdom og det er for resten af livet.men jeg har forsikringer,internet,TLF mm. så billigt som muligt. er mere end lykkelig for,at jeg er kommet ud af kontanthjælpen og ikke skal spørge systemet om hjælp til noget mere.

Sidst redigeret af anetta; 12-12-2009 kl. 10:53.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 11:05   #12
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Hvem er bedre stillet?

Der er ingen tvivl om, at de gamle FP'ere, som ikke får højeste førtidspension, fordi de har en restarbejdsevne tilbage og derfor kan sammenlignes med dem, der er på fleksjob, har trange kår.

Og en ting er helt sikkert, pensionslovenes krav for personligt tillæg er heller ikke nemme at opfylde, bortset fra varme- og petroleumstillæg.

Og for dem, der er gift/samlevende næsten en umulighed.

Men en FP'er på højeste førtidspension har en arbejdsevne, som dem på den nye FP, nemlig ubetydelig.

En FP'er på højeste førtidspension på gammel ordning får som udgangspunkt 11.336,00 kr. brutto pr. måned som enlig med mulighed for personligt tillæg og helbredstillæg - formuegrænsen for helbredstillæg er 61.800,00 kr.

En FP'er på ny ordning får som udgangspunkt 15.704,00 kr. brutto pr. måned som enlig med mulighed for enkeltydelser efter aktivloven - formuegrænsen for enkeltydelser er 10.000,00 kr., og ellers er betingelserne de samme som for personligt tillæg.

Jeg som enlig forsørger til et barn og FP'er på ny ordning får kun en brøkpension på 27/40 og slet ikke noget oveni mine 10.600,00 kr. brutto pr. måned end boligsstøtte, ordinært og ekstra børnetilskud og børnechecken.

Derudover modtager jeg børnebidrag efter normalbidraget for mit barn fra sin far.

Jeg synes, det er lige meget, om man nu er FP'er på ny eller gammel ordning, for jeg synes, vi har det lige svært.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 12-12-2009 kl. 11:21.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 11:07   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ved bare vi får extra børne penge hver 3 måned så men det burte sgu være ens for alle hvad man kan få.det er hvad vi får Børnetilskud Børnefamilieydelse 5.809,00 og Børnetilskud 5.994,00 = 11.836,85 det er foe 2 børn et på 5 og et på 10
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 13:43   #14
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Regeringen elsker pakker så måske det er på tide med en førtidspensionist pakke, der laver ét fast beløb til alle pensionister der er værdigt og til at leve for. Uafhængigt af formue, parforhold og alt andet.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 13:53   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hjerneskaden Se meddelelser
Regeringen elsker pakker så måske det er på tide med en førtidspensionist pakke, der laver ét fast beløb til alle pensionister der er værdigt og til at leve for. Uafhængigt af formue, parforhold og alt andet.
ja for kan ikke passe man bliver straffet hvis man bor sammen med en man elsker er gift osv .så ja det burte de lave

fandt det her link lyder da spændene http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Nyt...?sc_lang=da-DK

Sidst redigeret af superkok; 26-12-2009 kl. 13:59.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 14:10   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Har nu været førtidspensionist i 2 år og det er så på den nye ordning...

Når jeg sammenligner med en bekendt på den gamle ordning er der ingen tvivl om at hun kommer økonomisk bedst ud af det med alle sine tilskud...

Men jeg ville ikke bytte alligevel... nyder i fulde drag at få en pension udbetalt hver måned og ellers ikke have nogen kontakt med sagsbehandlere og kommuner og alt det som jeg kom til at hade igennem mit forløb...får sku stadig sure opstød når jeg hører ordet sagsbehandler.
Bland jer udenom i kommunefolk... tak...

Det er ikke et beløb man lever i luksus af men med en stram styring af økonomien synes jeg man kan have et udmærket liv... er medlem af Danmark så får dækket mine medicinudgifter fuldt ud...

Så er glad for den nye ordning og foretrækker den fremfor at have været på den gamle

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 17:10   #17
Perlestøv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2009
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Perlestøv er ny på vejen
Chok chok chok

Hej
Jeg er HELT I CHOK nu,,,,, jeg er på gammel ordning, mellemste førtidspension,,, OG jeg kan intet få i tilskud til noget som helst!! intet!! jeg er sammenlevende med en, og han er kontanthjælps modtager og har været det over 6 år nu, han er syg i led mm, men førtidspension vil de ikk give ham.

Der er åbenbart noget der hedder kontantshjælps loft!! så kan JEG kan ikke få min boligstøtte udbetalt,,,fordi jeg bor sammen med en der er på kontant hjælp,så rammes jeg af kontanthjælps loftet,,kan det være rimeligt og er det LOVLIGT??,,jeg får 8400 kr udbetalt i måneden,før boligstøtten.
Jeg plejer at tænke sådan her: vær du glad for du har din førtidspension og tænk ikke på det med kontantshjælps loft..tænk på alle dem der dagligt kæmper en kamp med kommunen,,,,,,

Efter kampen med kommunen dengang om min pension for længe siden,,har jeg ikke siden jeg fik pensionen kunne psykisk klare at snakke med kommunen om noget som helst,,ikke godt.
Jeg har lige i dag fundet denne k10 side :-))))
Held og lykke alle sammen:-)
P.S Er der nogen der ved hvad de nye SKATTE REGLER betyder før os førtidspensionister :-)?
Knus fra Pia
Perlestøv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2009, 18:57   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja der er kontanthjælps loft så msiter du desvære dine boligsikring min kæreste er også gammel ordning .men vi har så 2 børn så er der extra børne penge at hetne så det bolig sikring hyn mistede fik vi bare på en anden måde.men en ting jegh ar lært det ang fp og hvadm an kan må osv kommer sgu meget and på hvilken sagsbehanlder man har trist men sandt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspension gamle/nye regler dusen44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 42 10-09-2015 12:27
Den gamle ordning. Nullemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 06-12-2010 14:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension