K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2010, 13:07   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej hmxenm.

Umiddelbart ud fra hvad du skriver, virker din SB ikke som en der har tjek på noget. Lige fra tilrettelæggelse af møder til kendskab til lovgivningen.

Hvad angår fastholdelse samtalen i dit nuværende job, er det jo ikke usædvanligt, at ledelsen har en inddirekte måde at sige nej tak til videre ansættelse m. skånehensyn ect. Desværre. Derfor er det eft. min mening også helt utilstedligt, at din SB ikke sørger for at de aktører (herunder specielt din fagforening) er til stede, såeledes at der konsltruktivt kan findes muligheder for fastholdelse. Selvom det bestemt ikke altid lykkes.

Har du nogen ide om selv, hvad kunne beksæftige dig med, som flekser i forhold til de hensyn, der må tages til din sygdom?

Og det er jo helt mærkværdigt, at SB ikke hjælpe dig med en arbejdsprøvning via arbejdsevnemetoden og hen mod et fleksjob på baggrund af en så alvorlig sygdom med kendte fremtidsprognoser.

Jeg mener, du bør få hjælp fra din fagforening og påpege overfor SB at du/fagforening søger eft. §27, stk. 1, nr. 4: "den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage på det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endelig afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,.." og indenfor for disse 26 uger skal du på revacenter for arbejdsprøvning samt have lægeudtalelserne på plads.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 14:20   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hmxenm Se meddelelser
Hej..

Håber der er nogen der kan svare mig på dette..
Jeg har sclerose og har jo derfor en kronisk varig lidelse og ifølge min kommune så kan man ikke få et flexjob hvis man har det..

Jeg fik beskeden om at finde et andet job som jeg kunne holde til eller tag en uddannelse på S.U. så jeg blev henvist til en studievejleder som har med en gymnasiel uddannelse at gøre.

Nu lider jeg af udtalt træthed som er mit største problem og har prøvet en delvist sygemelding på 20 timer hvilket jeg ikke kunne holde til..

Jeg har 4 børn hvor de 2 mindste er under 3 år sår det er mine børn der gør mig træt siger min sagsbehandler..

Det er min neurolog eller læge nu ikke enig med hende i..

Kan det virkelig være rigtigt jeg bare bliver overladt til mig selv??
Er du fortsat "kun" delvist sygemeldt eller hvor står du henne nu? Arbejder du stadigvæk nogengange, eller er du fuldtids-sygemeldt lige nu?


Jeg tror, det vil kræve en fuldtids sygemeldning, før jobcentret kan gå mere ind og se på, om du skal arbejdsprøves osv. med evt. henblik på fleksjob. (hvis en revaldiering er formålsløst). En evt. revalidering i 1. omgang kunne også være en mulighed - og senere et fleksjob. Alle muligheder skal være afprøvet, før et fleksjob kan komme på tale. De skal se på mulighederne, ikke afvise det.

Hvad med en § 56, har din arbejdsplads prøvet at få sådan en hjælp mon?

Som de andre siger, er det arbejdsevnen, jobcentret skal se på. Det er ikke selve diagnosen.

Ellers få din fagforening med indover, hvis du er i en....

Det var mine tanker.

Sidst redigeret af curls; 19-12-2010 kl. 14:22.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 19:08   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Da jeg i sin tid søgte om flex,blev jeg afvist flere gange ,til jeg stod med en fyresedel.
Jeg skulle så sige i akassen at jeg var ledig men ikke kunne klare alle job,og så kom der først gang i søgningen om flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 20:50   #14
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hmxenm Se meddelelser
Hej..

Håber der er nogen der kan svare mig på dette..
Jeg har sclerose og har jo derfor en kronisk varig lidelse og ifølge min kommune så kan man ikke få et flexjob hvis man har det..
Det var dog den argeste gang løgn og latin, jeg længe har hørt

Jeg deler din diagnose.
Var pædagog, fik diagnosen, knoklede videre på bedste beskub (bl.a. med en §56 samt personlig assistance på sidelinjen) i 1½ år før jeg knækkede. Langtidssygemelding og efterfølgende fyring, hvorefter jeg ansøgte om fleks og kom i udredning.

Jeg var i arbejdsprøvning i en reception, da jeg gerne ville lave noget mindre anstrengende at være pædagog. Man er bare på hele tiden! Og det magtede jeg ikke mere.

Fik mine 6 ugers efteruddannelse på Niels Brock, hvor jeg tilegnede mig færdigheder der kunne lede hen mod et kontorjob/reception el.lign. Imens kørte fleksudredningen videre med udarbejdelse af ressourceprofil og diverse samtaler.
Jeg blev tilkendt fleks ca. ½ år efter, maskineriet var sat igang. Så på ledighedsydelse og begynde at kigge efter job - hvor jeg fik rigtig god og kompetent hjælp af sagsbehandler hos JSV. Det var også derfra, min ansøgning blev matchet med et jobopslag og jeg var så heldig at lande et super job på en stor statslig arbejdsplads (en styrelse under et ministerium).

Her sidder jeg nu, 1 år senere, i 15 timers fleksjob om ugen og tilegner mig ny viden - og udfylder en funktion som sekretariatsmedarbejder og delvist chefsekretær. Så sig ikke, at det ikke kan lade sig gøre, for dét kan det

Rigtig meget held og lykke til dig. Og ja: kontakt scleroseforeningen, hvis du ikke allerede har været der. De er skidesøde og yder en yderst kompetent hjælp og vejledning.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2010, 21:42   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.802
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har tilsyneladende truffet en beslutning..

Kære Hmxenm.

Du nævner.: " Hvad jeg selv ønsker ja det er at blive på arbejdsmarkedet i det omfang jeg kan klare.."

Sådan ser billedet ud nu og derfra gives rådgivningen, herfra mig.

Som du allerede har erfaret kan det selvfølgelig godt lade sig gøre at scleroseborgere kan modtage flexjob.

Men du skal være dig bevidst om at din sag allerede er på vej til at blive en negativ social sag. Du skal være dig bevidst om at i den kommende tid er det dit fremtidige forsørgelsesgrundlag du skal kæmpe for.

Derfor skal du ikke være alene om denne fremtidige kamp. Det vil kræve ressourcer som er store og forvirrende.
Det er en kendsgerning at der er blevet TALT meget uden skriftlig dokumentation.........den vigtige rundbordssamtaler blev tilfældigvis et møde hvor dine interesser ikke blev tilgodeset. Utilgiveligt

Slagelse kommune er ikke uvidende om vigtigheden i rundbordssamtalen
http://www.slagelse.dk/NR/rdonlyres/...ordssamtal.pdf
hvor der bla. nævnes "Endvidere blev indbydelser sendt til læger i Slagelse kommune samt relevante faglige organisationer og a-kasser."

At din fagforening og læge ikke var til stede er utilgiveligt.

Rundbordssamtalen
http://www.lo.dk/kontakt/Bestilpubli...ssamtaler.ashx

Da din diagnose er sclerose, kun du og din læge kender typen, skal du og omgivelser selvfølgelig lytte til denne læges vurderinger samt anbefalinger.
Men det blev desværre forpurret. Utilgiveligt.

Flexjob brochure igen:
Læs og forstå forløbet.
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Glem ikke at al fremtidig korrespondance foregår på SKRIFT

Hvorfor? Fordi at om 2 uger har du allerede din sagbehandler nr 2 og nr 3 kommer om ca 8 uger. Etc

Derfor bliver det DIT ansvar at sørge for at alle de oplysninger der ligger i din kommunale sagsmappe er korrekte.......mundlige aftaler glemmes meget hurtigt.

Fremtiden byder så på andre små kampe.
Vederlagsfri fysioterapi eller www.ofeldt.dk
Hjælpemidler
§100
listen er lang med tilbud for at få DIN hverdag til at fungerer iht lovgivningen.

Gen- og Vedligeholdstræning
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Indtil nu har det vist ikke lige været den mest professionelle rådgivning du har modtaget. Det skal du reagerer på!

Lyt til Andepigen

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 20-12-2010 kl. 00:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 14:39   #16
hmxenm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Danmark
Alder: 42
Indlæg: 8
Styrke: 0
hmxenm er ny på vejen
Flexjob

Så har jeg snakket med min sagsbehandler og han er stadig ikke til at blive klog på..
Men nu har han så fundet ud af at jeg skal i praktik på min arbejdsplads med det formål at komme op på 37 timer..
Og det ved jeg jo godt ikke sker for har jo prøvet en deltidssygemelding på 20 timer..
Forstår virkelig ikke noget som helst af det hele men jeg har jo ikke noget valg eller har jeg??
Ifølge min sagsbehandler er valget at tag en uddannelse på SU..
Som han sagde han havde selv gået 18000 ned i løn for at tag en uddannelse så det var bare at knibe ballerne sammen..
Men gad vide om han så også var syg oveni..
Jeg ringer og snakker med sclerose foreningen mandag og høre om de kan hjælpe..
Er der nogen der har andre forslag til hvordan man får ens sagsbehandler til bare at overveje flexjob..
hmxenm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 17:15   #17
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hmxenm Se meddelelser
Er der nogen der har andre forslag til hvordan man får ens sagsbehandler til bare at overveje flexjob..
Fuld sygemelding!
Det er klart, at de vil forsøge at presse dig tilbage op i timer. Når du nu kan noget vil de klart se, om ikke du kan det hele

Og ja, snak med Scleroseforeningen. Du kan se træffetiderne for socialrådgiveren i dit område på hjemmesiden: http://www.scleroseforeningen.dk/da/...adgiveren.aspx
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 20:09   #18
hmxenm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Danmark
Alder: 42
Indlæg: 8
Styrke: 0
hmxenm er ny på vejen
Flex

Jeg har været fuldtids sygemeldt siden oktober..
Ja jeg ringer og snakker med sclerose foreningen for synes godt nok ikke der er meget hjælp i min fagforening..
Men inden jeg skal starte i praktik skal vi holde møde er der noget jeg skal være særlig obs på der med hensyn til det her praktik forløb??
hmxenm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 21:37   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hmxenm Se meddelelser
er der noget jeg skal være særlig obs på der med hensyn til det her praktik forløb??
Skriv en udførlig dagbog, både over arb.tid og fritid.
Dagbogen er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 22:30   #20
hmxenm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2010
Lokation: Danmark
Alder: 42
Indlæg: 8
Styrke: 0
hmxenm er ny på vejen
Ressourceprofil

Tak for det vil helt sikkert lave en dagbog over forløbet..

Har lige et til spørgsmål hvornår skal man have lavet en ressourceprofil??
Er det kun hvis der er tale om flex/fortidspension??
hmxenm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension