K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2011, 12:42   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det bliver enormt spændende med de nye reformer (herunder også skattereformen!), for der er helt klart noget galt med systemet og der er IMO en del knapper der skal skrues gevaldigt på, selvom jeg ikke tror kabalen vil gå op af den grund....

Med den gamle regering VKO, lod de jo bare stå til og lod os sejle i egen sø, fjernede lidt børnecheck her og truede med at fastfryse overførselsindkomsterne dér, men man vidste lige som mere hvad man havde. Ikke at det var en god regering. Slet ikke.

Men den nye regering vil jo gerne rydde op efter VKO og få renset ud i rækkerne, og dét synes jeg giver en snert af utyghed. Derfor ligger reformerne mig meget på sinde. Håbet om mere lighed, mindre fattigdom (folk der må gå fra hus og hjem pga ubetalte regninger som er eksploderet), håbet om flere glade mennesker med gode trygge liv, er jo noget der ligger højt på min ønskeliste. Det at der er plads til alle. Skæve eksistenser, bumsen på bænken, den unge der driver den lidt af pga forvirring om eget ståsted, de syge, misbrugerne mf. Alle burde kunne være her, samfundet burde kunne rumme dem.

Og når jeg så læser sådan noget her :

''Landets absolut mest velhavende familier får hvert år 300 millioner kroner i børnecheck, selv om de har en indtægt på mindst det dobbelte af den gennemsnitlige dansker.

Dermed sender staten i gennemsnit 17.000 kroner til hver af de 20.000 rigeste forældre med en indkomst efter skat på over 400.000 kroner''

Så er det jeg ikke forstår, hvorfor nogle folk forsat træder ned af med fortsæt for at kvase de svageste. De rigeste skraber jo også til sig. Ikke at de ikke har ret til det, for systemet er jo indrettet til at de kan/må. Men er der råd til den slags NU i disse sparetider, og hvorfor rette sparekniven mod de svageste i stedet for de rigeste? For dem gør det jo ikke ondt og flere beretter jo selv, at de gerne vil undvære den.

Nu må jeg indrømme at jeg har et enormt anstrengt forhold til Bubber, men for engang skyld har han en udmærket pointe:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1680817.ece

Og her er udgaven fra politiken:

http://epn.dk/privat/article2646859.ece?partner=pol

Sidst redigeret af Ninja; 26-12-2011 kl. 13:53.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 07:57   #22
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
God Jul

Hej
PHP-kode:
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH  
Hej

   
 Jeg synes det er rigtig godt at gå efter kræver mentaliteten da der sidder mennesker på konstant hjælp og stortrives med det
Jeg kan da umuligt være den eneste der på diverse kurser har mødt sunde og raske mennesker der har det fint med at være på offentlig forsørgelse fordi det er lettere end at arbejdeDet har vi som samfund ikke råd tilLigesom der findes pensionister der til enhver tid vil søge de tilskud de har ret tiluanset om de kan finde pengene selv eller ej.
 
  
 
   
  
 
 


FP for mere end 25 år siden (hjerneskadet)
Har Slidgigt/Ledgigt 

Jeg har lige lagt 20 m2 fliser hos min søn

Det tog 5 måneder
hver gang jeg var der,så jeg "sund og rask" ud!

Når jeg går i Brugsenser jeg "sund og rask" ud

Heldigvis er der ingen der skal se mig når jeg kommer hjem
nogen gange er jeg så træt at jeg skal have hjælp til at få overtøjet af

Ind i mellem går jeg på kursus
,hvor jeg ser "sund og rask" ud
At min kone så skal hjælpe mig ud af bilen
når jeg kommer hjemdet er der heldigvis ingen der skal se

Har jeg ind i mellem mulighed 
for at søge tilskudså tager jeg det med
Min kone arbejder alt 
for megetog kan jeg aflaste en smule den vej rundtgør jeg det

Har skrevet på det her inlæg siden kl
04.30
Skrive er rigtig svært

Er nu total træt

Men rigtig Godt nytår til ALLE

Hilsen
NPH 


Lige netop min pointe
hvorfor føler du dig truffet???


Jeg ser rask ud hele tidenmange ting tager bare længere tidOg jo bliver da ramt af fordommemen har intet behov for at forklare mig for fremmede for jeg VED jo det er fuldt ud berretiget jeg er endt hvor jeg er endt
Føler mig ikke truet!

Men ser at du, som mange andre , møder mennesker med usynlige handicaps,og derfor tror at vi har nogle der hellere vil have sociale ydelser. som at forsørge sig selv

Har i mine mange år som FP mødt mange på kontanthjælp og på anden overførsels indkomst, men endnu aldrig nogen der stortrives

Det jeg møder er til gengæld mennesker, der kæmper hårdt for at få livet til at fungere, og som på ingen måde har krævementalitet. men blot forsøger at leve anstændigt

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 13:13   #23
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Men søde NPH. Jeg er jo selv pensionist pga min psyke.


og skriver truffet, ikke truet.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 08:33   #24
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hej


Jeg føler mig hverken truffet eller truet.

Men mener bare at der er lidt trist at du en FP, udråber nogle mennesker på kontanthjælp til at stortrives, og så lige lægger en påstand om at de er sunde og raske oveni

Og derudover får de så lige en krævermentalitet stukket i skoene

Kontanthjælp er en ret i vort samfund, men en ret med pligter

Jeg vil da gerne vide hvordan man finder dem med "krævementalitet"
Hvem skal være dommere, og dømme uden dom ?

Har mødt en del unge mennesker på kontanthjælp, og ved at lære dem lidt at kende ser jeg i manges tilfælde, en lang og trist historie

Et ungt menneske som har oplevet svigt på svigt lige fra den tidligste barndom, og stadig oplever svigt fra det samfund der burde hjælpe dem i gang

Så er der også enkelte som har søgt arbejde i årevis, men har været uheldige ikke at få noget

Som nævnt andre steder i denne tråd, mennesker der er på kontanthjælp eller FP er det af nød og fordi det ikke er andre muligheder

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 11:35   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mon ikke det hele kan koges kraftigt ned.

Er man sund og rask fysisk og psykisk, så er der ingen der gider at være på kontanthjælp mere end aller højest nødvendigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen på P1 NU om ny ftp. reform. Enteneller Politik og Samfund 33 20-02-2012 10:53
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension