K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2014, 18:23   #11
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Jeg ved ikke hvordan det skal udfyldes for at være korrekt, men jeg er i tvivl om det er korrekt at det står at jeg skal op på fuld tid med henblik på ordinær beskæftigelse, når kommunens lægekonsulent ikke mener at jeg får fuld erhvervsevne igen, og varigt vil have behov får skånehensyn.

På den blanket jeg har vedr. praktik, står der nærmest ikke andet.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 18:32   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du ikke skånehensyn ud over nedsat tid ?

Hvis du har så skal de da stå på din aftale..

Prøv evt at kontakte jobkonsulenten for at få det hele på plads....det lyder som om at den bare er sjusket udfyldt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 21:02   #13
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Jeg har så lidt kendskab til det men det lyder da mærkeligt at det ikke er nedskrevet at du har skånehensyn . Og hvis lægekonsulten og de lægelige papir siger du ikke kan bestride et ordinært arbejde ja så forstår jeg ikke at jobkonsultem har skrevet det . Det lyder som en fejl i mine øre ..
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 10:17   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis man er sat i praktik, efter §42, som er ordinært arbejde, har de formodentlig IKKE anerkaedt, at man skal afklares til fleks eller førtidspension.

Dvs at man formodentlig skal afprøves yderligere.

Man bør, hvis det anerkendes at man ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, står under §32(mener jeg)korte vejlednings og afklaringsforløb.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 15:57   #15
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Det er en rimelig ny udtalelse fra lægekonsulenten, så jeg må jo høre min sagsbehandler om jeg skal under en anden paragraf.
Min sagsbehandler er helt ny på området, startede i dec, så jeg er bekymret for at jeg ikke får den rigtig sagsbehandling.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 11:26   #16
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Har idag har telefonmøde med min sagsbehandler, og det ser sort ud.
Da jeg ikke vurderes stationær, men det skønnes at jeg har varig nedsat erhvervsevne, mener hun ikke at der forlængelsesmuligheder.

Blev anbefalet at ringe til kontanthjælpskontoret, for at finde ud af hvordan jeg er stillet.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 14:02   #17
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Er der nogen der ved om der er forskel på forlængelse af sygedagpenge, i forhold til om man har en sag kørende ved ask, der er anmeldt som en arbejdsbetinget lidelse, eller kan man kun få forlænget hvis det er anmeldt som en arb. skade?
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 15:30   #18
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hunting Se meddelelser
Er der nogen der ved om der er forskel på forlængelse af sygedagpenge, i forhold til om man har en sag kørende ved ask, der er anmeldt som en arbejdsbetinget lidelse, eller kan man kun få forlænget hvis det er anmeldt som en arb. skade?
Har du både arbejdsbetinget lidelse og arbejdsskade?

Hvis du har, er begge dele så ikke anmeldt?

Når afgørelsen er truffet stopper sygedagpengene, hvis det er det man er forlænget på.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 16:44   #19
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Jeg har kun en sag og den er anmeldt som en arbejdsbetinget lidelse, og det håber jeg, at mine sygedagpenge bliver forlænget på.
Men jeg har i en kommentar herinde læst at det kun er arbejdsskader der giver forlængelse og ikke arb. betingede lidelser.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2014, 18:15   #20
Hunting
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2013
Indlæg: 21
Styrke: 12
Hunting er ny på vejen
Så har jeg, med hjælp fra min fagforening, lang om længe fået min sagsbehandler til at forstå, at mine sygedagpenge skal forlænges pga min arbejdsskadesag.
Nu rejser det så et nyt spørgsmål, nemlig om jeg kommer under den nye reform efter d. 1/7 og om jeg når der engang falder en afgørelse i min arbejdsskadesag, så kan modtage den kontantlignende ydelse, der er uafhængig af formue og forsøgerpligt.
Hunting er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension