K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2011, 15:03   #11
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg kendte engang en mand, som havde tinnitus. Han gik hos en akupunktør og sagde, at det dæmpede generne.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 15:14   #12
solsikke
Elsker at være her på K10
 
solsikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Lokation: sjælland
Indlæg: 50
Styrke: 16
solsikke er ny på vejen
Hej.
Jeg lider af tinnitus og lydoverfølsomhed og nedsat hørelse på det ene øre. Jeg har stor glæde af en hovedpude med små integrerede højtalere - den ligner en ganske almindelig hovedpude, og findes i forskellige udgaver. Den kan helt enkelt tilkobles en almindelig cd-afspiller/ MP3 Afspillere eller en bedside masker. Jeg har lige fået et høreapparat som har speciale programmer til tinnitus, det har jeg stor glæde af, det fjerner næsten min tinnitus helt.
Hilsen Solsikke

Glemte lige en ting. Jeg har også stor glæde af kranio sakral terapi - håber du kan bruge nogle af tingene.
solsikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 15:48   #13
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej

Lider selv af tinitus i perioder. tror selv det er stressrelateret. for mig hjalp det meget at få høreapperat, jeg bruger det kun på venstre øre - og det holder tinitus væk

Jeg har gået sygemeldt 1 år p.g.a. udbrændthed og stress og i den periode har jeg ikke haf tinitus.

Nu skal jeg i arbejdsprøvning - så er spændt på om det starter igen.

men det jeg ville frem til er - prøv med et høreapperat-
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2011, 19:54   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Cleo,

Ved min psykolog mødte jeg deres bogholder på et mindfullness kursus, hun havde tinitus og søgte lindring heraf. Det var et 3 mdrs. kursus og jeg tror det gjorde hende godt.

Mindfullness handler om at være i nuet. Den første "session" gik med at vi fik en skål med en rosin. Man havde hver sin og denne skulle vi i ro og mag sidde og kigge på, hvordan den var formet, lugtede, så ud osv. Det var vildt der efter var der er alt muligt andet. Så har du overskud til et mindfullness kursus kan jeg anbefale det.

Jeg har jo så kronisk stress, min krop er konstant i gear 5, jeg sover heldigvis godt om natten, men efter jeg er stået op går der max 1 time, så må jeg ligge mig på sofaen, da jeg er forpint af smerter, efter at være "på".

Samtidig har jeg lidt af angst så de smerte rammende momenter har fået mig til at "skride" fra det hele for så at komme tilbage igen og lære.

Jeg har gået til mindfull ness, meditation, afspænding og sinds ro, men endelig har jeg fundet ind til min egen ro. Det aller aller bedste for mig er at ligge på sofaen med begge hænder på min mave, har der været tryk på reagere min krop med at knage og brage, men ellers så nyder den bare at jeg er der. Jeg gør det flere gange om dagen, specielt når jeg er angst og det er jeg tit i form af smerter. Prøv det, find din egen vej, måske er det via musik, måske via meditation ? Essensen er at kroppen prøver at fortælle dig noget via den barriere den har, noget er forkert og det skal du lytte til og acceptere ikke mindst.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 19:25   #15
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke bidrage med noget.
Jeg har også fået vrøvl med ørene efter jeg tog noget psykofarmaka.
Lydoverfølsomhed og en tinnitus på det ene øre, som til tider driver mig ned i et hul. Nogle gange for langt.....
Jeg har kontakt med audiologisk afdeling og har også fået en masker. Men det er ikke rigtig noget for mig eller også ved jeg ikke hvordan den skal bruges. Håber på at få fat i en psokolog med speciale i høregener.

Jeg fortæller sjællent om det til nogen, for folk forstår det ikke. Selv dem der skal hjælpe mig i psykiatrien skøjter hen over det når jeg nævner det. Men jeg må vel bare blive ved med at nævne at det har en stor negativ indvirkning på min tilværelse ligesom alle de andre gener jeg har fra kroppen.

Jeg håber engang at kunne komme til at leve bedre med den. Men jeg tvivler meget. Det skrives at folk med geerende tinnitus tager et år om at venne sig til den. Jeg har nu haft det i 1½ år og er stadig lige generet af den.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2011, 20:03   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nervestimulation kan måske afhjælpe tinnitus

http://www.musikeren.dk/nyheder/nyhe...elpe_tinnitus/

for information.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 00:02   #17
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Der er flere ting som man kan gøre at at dæmpe sin tinnitus. Blandt andet har tilskud af magnesium og zink vist sig at være effektivt i nogle videnskabelige forsøg:

http://www.dailymail.co.uk/health/ar....html?ITO=1490

og et andet forum link her:

http://www.rnid.org.uk/community/for...sium_and_zinc/

Der findes også en metode som hedder "tinnitus retraining therapy" (TRT) som har vist sig at kunne dæmpe tinnitus i mange tilfælde. Dog tager behandlingen lang tid, op imod 18 måneder:

http://www.buzzle.com/articles/tinni...abitation.html

Desuden er man også begyndt at få øjnene op for andre metoder som dog ikke er godkendt endnu men som har vist sig lovende

Trans cranial magnetisk stimulation:
http://www.sciencedaily.com/releases...0928221928.htm

Vagus nerve stimulering:
http://www.sciencedaily.com/releases...0112132130.htm
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 00:52   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Uha det er jo uden bys links.det rækker ine evner ikke til

Citat:
Oprindeligt indsendt af solsikke Se meddelelser
Hej.
Jeg lider af tinnitus og lydoverfølsomhed og nedsat hørelse på det ene øre. Jeg har stor glæde af en hovedpude med små integrerede højtalere - den ligner en ganske almindelig hovedpude, og findes i forskellige udgaver. Den kan helt enkelt tilkobles en almindelig cd-afspiller/ MP3 Afspillere eller en bedside masker. Jeg har lige fået et høreapparat som har speciale programmer til tinnitus, det har jeg stor glæde af, det fjerner næsten min tinnitus helt.
Hilsen Solsikke
Min ørelæge har sagt at jeg ikke vil have gaven af et hørearprat,min hørelse på højer øre er svingende og nedaf gående.

Tinitusen er uforklarig,har fået skaning af øresneglen ,og de fund der var havde ikke noget med min tinitus at gøre,sagde han..

tror også at det er stress relateret,for er jeg smerte ramt bliver jeg hurtiger træt og så er den mere støjende..

Overvejer at prøve en pude med lyde/musik.
Jeg her prøvet med en lille radio med ørepropper det blev det meget være af i flere dage..så det ska nok ikke lyd dirakte i øret.
lige nu er det heldigvis bare den der hyletone der er komstant,det være når lyden veksler op og ned syntes jeg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 05:07   #19
Væsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
Væsen er ny på vejen
Tinnitus kan have mange forskellige årsager. Jeg tror bestemt ikke den er "uforklarlig" bare fordi lægerne undersøger 1-2 forskellige ting.

Det er ret nærliggende at tænke på nerveskader (neuropati). For mit eget vedkommende hænger tinnitus sammen med øvrige neuropatiske symptomer (prikken, stikken og isninger i hænder, fødder og ben). Jeg kan ikke tåle mælk og gluten (heller ikke store mængder sukker), og hvis jeg bryder diæten får jeg tinnitus og andre gener i nogle dage. Jeg har dog også haft mere fast tinnitus, men den er gået væk efter jeg har fået fjernet mine tandfyldninger (kviksølv) og fået udledt kviksølvet med et kviksølvfjernende stof. Tungmetaller er som bekendt ekstremt giftige mod nervecellerne. Det var dyrt at få skiftet tandfyldningerne. Jeg har også selv betalt for urinprøver i Tyskland (det kunne måske springes over), og har selv hentet medicin i Ukraine, da min læge ikke ville skrive recept, men han ville gerne høre om resultatet.
Man kan dog også bruge acetylcystein, som kan købes i Danmark (eller billigere fra England), men det tager længere tid.

Jeg kan kun sige at det var besværet værd.

I skal dog ikke regne med at jeres læge ved noget om problematikken eller "tror" på den. De fleste har kun hørt om akut kviksølvforgiftning, ikke kronisk.
Væsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2012, 07:16   #20
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Tinnetus!

Hej

Har bedsat hørelse og tinnetus på højre øre

Går jeg uden mit høreapperat nogle timer stiger støjen og lyder som en motorvej i myldretiden

Men prøv at gå en tur omkring ørelægen, hvis han ikke kan hjælpe, så tag en snak med egen læge om hvordan du får hjælp

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56
tinnitus og lydfølsomhed nielsen69 Alt det andet 9 22-08-2012 22:39
personlig livsførelse og ødelagt øre (nu tinnitus og lydfølsomhed) nielsen69 Alt det andet 5 12-12-2011 02:33
Kan det da blive ved ... ? Sommerfugl Alt det andet 21 14-01-2010 10:12
Meniere, tinnitus og balanceproblemer jonas Alt det andet 1 18-09-2009 08:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension