K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2014, 12:22   #1
Toberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Toberg er ny på vejen
PTSD Hvornår er man helbredt

Jeg har ptsd, og for nu noget medicin der gør jeg kan sove og ikke er så bange mere.
Mit spørgsmål er nu er jeg helbredt, for jeg har jo ikke symptomerne for ptsd mere, så længe jeg tager medicinen.
Det er en arbejdsskade og de hændelser jeg er blevet ramt af, vil efter alt sandsynlighed ske igen og igen. Så vil symptomerne blive meget være hvis medicin ikke længere kan holde de nye belastninger væk.

Hvornår er man rask, er det når medicinen virker eller er det når man virker uden medicin.
Toberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 14:25   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Når du er uden medicin, en psykolog med speciale i krise og ulykker kan hjælpe dig meget bedre en medicin som "bare" lukker ned .
men det er ikke ok at du udsættes for de samme hændelser igen og igen , for så vedligeholdes skaderne, ud over det så skal du igennem din ptsd, der er et liv på den anden side.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 14:47   #3
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toberg Se meddelelser
J
Hvornår er man rask, er det når medicinen virker eller er det når man virker uden medicin.
Jeg er ikke enig, jeg har selv PTSD. Min psykiater har fortalt at man aldrig bliver rask fra PTSD'en

Det er rigtig som du skriver at medicinen hjælper på angsten, så man kan have en tålelig hverdag. Men stressen kan man mærke når man udsættes for situationer der minder om PTSD'ens udløsende faktor.

Det er rigtig at en god psykolog kan hjælpe en til at blive bedre til at takle angstanfaldene, og give redskaber der til.

PTSD giver en grundlæggende personlighedændring og en meget nedsat stresstærskel, og den kan en psykolog ikke ændre på.

Jeg har arbejdet i psykiatrien, og jeg kan kun sige, lad for gud være med at vende tilbage til den type job som har givet dig PTSD, det vil kun gå en vej og det er ned af bakke. Be' om hjælp til at blive omplaceret.

For mit ved kommende, jeg har forsøgt alt for længe at modarbejde min sygdom, og overhøre advarsler, med det resultat at jeg nu sidder som svært PTSD ramt og nok ender på pension.

Vær glad for din medicin, og tænk dig godt om. De bedste ønsker for dig frem over, jeg ved du kæmper.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 15:40   #4
Toberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Toberg er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Jeg har en alder hvor et job skifte nok kan blive meget svært.
Jeg er dog også meget bange for om jeg ikke kan klare mig økonomisk uden mit job.
Jeg er derfor bange for at jeg måske kan blive presset til at starte op igen, når medicinen har taget symptomerne. Både kommune og min arbejdsplads vil jo meget gerne have mig i gang igen. Jeg vil også gerne i gang men er bange for at få et nyt knæk, for hvor mange gange kan man holde til det, inden man er total knækket.
Jeg for seoquel nu, og det gør mig træt og føler mig totalt handlings larmet. Jeg går til psykolog, og skal starte et behandlings forløb op med kognitiv gruppe behandling på psykiatrisk hospital
Toberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 17:06   #5
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Hvor længe har du gået sygemeldt?
Hvem har ordineret Seroquel?

Økonomien er altid et spørgsmål, så ret den til mens du kan.
http://paasygedagpenge.dk/

Du skal ikke lade dig presse til noget, du skal være ærlig omkring dine ressourcer, og gøre det der godt for dig.

Der er ingen som ved hvor mange knæk man kan klare, men du skal gøre op med dig selv om du vil løbe den risiko det er.

Din arbejdsgiver vil gerne have dig tilbage, det står der i loven at skal gøre alt for at du kommer, det er bare ikke altid det der den rigtige løsning.

Har du en bisidder fra fagforeningen med på din sag?

Du skal bede om information fra din sagsbehandler om hvilke muligheder du har. Tænk, omplacering inden for sektoren, revalidering osv.

Start ikke med flere timer end du magter, hvis de siger at du skal arbejds-prøves i eget job.

Be om at kommunen freder dig i mens du er i et forløb på psyk. Du kan ikke koncentrerer dig om mere end et kognitivt forløb.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 21:07   #6
Toberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Toberg er ny på vejen
Det psykiateren på Holbæk psykiatriske hospital der har ordineret. Han var svært begejstret for produktet. Synes jeg bliver meget træt, og humøret og energi er i bund.
Jeg har gået sygemeldt siden Februar. Arbejdet har endnu ikke lagt pres på mig, Kommunen er også meget afventende, de har fået en udtalelse fra psykologen.
Min arbejdsplads har ingen skåne poster, så jeg vil være meget betænkelig ved at starte op der igen.
Fagforeningen har jeg ikke kontaktet, det gør jeg når arbejdet kalder mig til en samtale. Håber den kan foregå et sted væk fra arbejdspladsen.
Toberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 21:33   #7
Toberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Toberg er ny på vejen
Når jeg nu tænker på hvor meget der betales i skat, for at vi som borger skal have et økonomisk sikkerhedsnet må jeg sige at http://paasygedagpenge.dk/
er chokerende læsning.
Hvad gør alle de sygemeldte der ikke kan forsørge sig selv. Synes ikke jeg har hørt så mange skræk historier om det
Toberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2014, 10:46   #8
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Forstår ikke hvorfor der udskrives antipsykotika som seroquel, det er ikke lakridsbojser med direkte og indirekte helbredsproblemer (fx overvægt- >hjertekarsygdomme).

Vil man sløve folk ned med histamin effekter, hvorfor så ikke bruge et antihistamin?
Jeg er ikke læge (men er på seroquel m.m), men valdoxan, kunne være et alternativ til søvn og depression.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension