K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2014, 12:05   #1
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
lyrica

Hej

Jeg har lige fået nyt medicin da det jeg i forvejen er på ikke virker optimalt !!

Der står på pakken at jeg skal tage en lyrica pille til natten 25 mg. jeg har surfet lidt rund på nettet og kan se at andre får "kæmpe" doser i forhold til 150-300 mg op til 3 x om dagen!!

Er der sket en fejl eller er det en opstartsdosis ??

Jeg ringede selv til smerteklinikken i torsdags og sygeplejersken sagde at hun ville tale med overlægen omkring mit medicin og da jeg hentede noget andet på apoteket lå lyricaen til mig; så jeg har ikke tal tmed lægen omkring det. Skal jeg måske vente til mandag, og tale med lægen inden jeg tager det ???....

Er virkelig forvirret OG vildt bange for bivirkningerne
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 12:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror det er fordi mange ikke tåler det, at du skal opstarte i små dosis, jeg har prøvet tror enda min dosering var mindre, jeg blev meget svimmel og måtte hurtig opgive dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2014, 18:55   #3
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Hej

Jeg har lige fået nyt medicin da det jeg i forvejen er på ikke virker optimalt !!

Der står på pakken at jeg skal tage en lyrica pille til natten 25 mg. jeg har surfet lidt rund på nettet og kan se at andre får "kæmpe" doser i forhold til 150-300 mg op til 3 x om dagen!!

Er der sket en fejl eller er det en opstartsdosis ??

Jeg ringede selv til smerteklinikken i torsdags og sygeplejersken sagde at hun ville tale med overlægen omkring mit medicin og da jeg hentede noget andet på apoteket lå lyricaen til mig; så jeg har ikke tal tmed lægen omkring det. Skal jeg måske vente til mandag, og tale med lægen inden jeg tager det ???....

Er virkelig forvirret OG vildt bange for bivirkningerne
Ja det er sikkert helt rigtig at du skal starte med 25 mg. Du vil opleve opstarts-bivirkninger - "skide fuld og på rulleskøjter", men de fortar' sig, bare så du ikke bliver bange eller nervøs. Jeg får 300 mg x 2/døgn. og dem var jeg 5 måneder om at nå. Det er vigtigt at man føler sig tryg ved at optrapningen ikke går for stærkt. Der er også stor forskel på hvad man får Lyrica for.

Det er også smart at du skal starte op til nat, da du så ikke vil opleve bivirkningerne så meget, og at du kan øge til en relativ høj dosis og se om du har virkning af præparatet inden du skal til at dage dag dosis.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 15:14   #4
Nemesis2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Nemesis2 er ny på vejen
Jeg har prøvet lyrica tilbage i 2009 ..

Jeg fik det i forbindelse med angst - jeg fik 50 mg som start og slog voldsomt ud!

Jeg fik mavekramper, opkast og udslæt på brystet af det.. Tog det sammenlagt i 2½ uge og så var det det.. Pas på med det - det kan have mange bivirkninger..
Nemesis2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 09:30   #5
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Jeg tager Lyrica mod generaliseret angst. Jeg tager 300 mg om aftenen.
Den makismale terapeutiske dosisis er på 600 mg.
Det er almindeligt at starte stille op da der, som de andre nævner kan forekomme bivirkninger.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 16:27   #6
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
hej, det er eget simpelt, man starter med den laveste dosis der har den ønskede effekt. max er så 600mg i døgnet.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension