K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2016, 13:12   #1
Laila83
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Laila83 er ny på vejen
ptsd,socialangst/angst/stress

hej jeg har ptsd/angst/social angst og stress diagnose og det er kronisk
jeg kan ikke hold til at arbejde og er bange for jeg skal i arbejdprøvning
jeg er li kommet tilbage til sygedagpenge var på abrsel og inden barsel var jeg også på sygedagpenge. det er sådan inden jeg skulle til barsel fik jeg af vide når jeg er tilbage så skal der holdes et rehabiliterings team-møde.

hvordan er chancen til ft/flex. hvordan skal jeg visse dem jeg ikke kan arbejde og er blevet stoppet før på arbejds-market grundet mit tilstand.
tak
Laila83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 14:29   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
uden arbejdes prøvning, får du intet.

pension for folk under 40 er meget svært at få, du skal næsten være død,

fleks er også svært at få, din arbejdes evne skal være varigt og meget nedsat, hvad siger din læge? har du papir på at du ikke kan arbejde.
du skal regen med, at du skal have lægepapir på du er kronisk syg og at din arbejdes evne er meget nedsat, men uden arbejdes prøve, kommer du ingen vejne
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2016, 18:24   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du kommer ikke videre før du har vist at du ikke kan tåle at arbejde, og hvad der sker ved det.
Det skal bevises, det er ikke nok at få nogen til at skrive at du ikke kan tåle det.
Jo længere man forsøger at gå udenom arbejds prøvning, jo længer trækker man selv sagen ud.
Som min psykiater sagde, vi ved jo godt at du går ned under arbejds prøvningen, men kommunen ved det først når de ser det.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 12:02   #4
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Du kommer ikke videre før du har vist at du ikke kan tåle at arbejde, og hvad der sker ved det.
Det skal bevises, det er ikke nok at få nogen til at skrive at du ikke kan tåle det.
Jo længere man forsøger at gå udenom arbejds prøvning, jo længer trækker man selv sagen ud.
Som min psykiater sagde, vi ved jo godt at du går ned under arbejds prøvningen, men kommunen ved det først når de ser det.

Det er rigtigt, man skal ud i overdrevet, og som resultat af min arbejdsprøvning indlægges i 4½ måned.

Hvis du er under 40, og som jeg læser det... lige er blevet mor, vil det indgå i kommunen vurdering. De vil sikkert afvente og se om den socialestres (at blive mor/familie) vil aftage overtid inden de for alvor tester den reelle arbejdsevne. Et rehabilliteringteam ser ikke kun på førtidspension, fleksjob, men også på et resoourceforløb. Ha det i mente.
Du kan ikke gøre noget for at vise dem at du er dårlig. Du kan kun samarbejde, gøre som de ber dig om, være ærlig. Skriv ned hver dag, forlad dig ikke på din hukommelse.

Jeg er ked af det, men det er et langt sejt forløb.

Jeg ønsker det bedste for dig.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 14:24   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 5dia Se meddelelser
Det er rigtigt, man skal ud i overdrevet, og som resultat af min arbejdsprøvning indlægges i 4½ måned.
Og i mit tilfælde, efterfølgende, 7 måneders indlæggelse og elektrochok !
Men pensionen gik også igennem.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension