K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2008, 18:16   #11
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
brev til sf

Enhedslisten får muligvis min stemme ved næste valg da de er de eneste der har reageret på http://politiken.dk/erhverv/article610415.ece
Ingen reaktioner fra de andre politikere de har så travlt med at redde / hytte sit eget skind og sige ja jo og amen,,
De fleste er enige om, at der er brug for at forbedre velfærden. Spørgsmålet er: Hvilken bedre velfærd - hvordan?
gør i det ved at være passive i mens man tramper på de syge der ligger ned

jeg har selv været hjerte syg fra jeg var 8 år og har fået 8 pacemakerer siden og jeg er i dag 31 år .
i 1999 i en arbejds ulykke brækkede jeg 5 torn tappe / nakke - halshvivler og fik en skalpe læsion hvor jeg blev syet med 40 sting
i år 2000 blev jeg overfaldet af en bisk hun som bed sig fast i min højre hånd har efter dette møde mistet en del følelse i tommel pege lange finger
i 2002 passager i en bil der forulykker og falder ud at bilen i en fart på over 100 kmt hvr jeg slog ryggen..
den dag i dag tåler jeg ikke støj og skarpt lys, og jeg har kæmpet mod systemet i 9 år før jeg endelig blev tilkendt flexjob men de hænger jo ikke på træerne de jobs.
så jeg kender alt til at være det svage led og har tit tænkt på ja man burde squ have været død men i stedet for så finder vi os i de pinsler regeringen / i kaster os rundt og ud i
og tro mig jeg er ikke alene med de føelser..
du skal då være velkommen til at kigge ind på www.k10.dk for at danne dig et indtryk
for i som intet fejler har squ ikke den store medfølelse for den syge selv om i siger det jeg vil gerne se handling og ikke ord

i alle de valg jeg har deltaget i har jeg hørt på den ene predike efter den anden
og blevet lovet guld og grønne skove
og hvad sker det INTET

jeg er dybt skuffet
troede virkelig på at i fra sf og s bakkede op om de syge men som man dog tager fejl

med venlig hilsen ole oliver
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 19:06   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
- Mange, der tidligere fik førtidspensionering, er nu rykket over til fleksjob-gruppen.
Citat

aha...det betyder at vi fleksere faktisk ville have fået pension før i tiden...men hvorfor er det så nærmest umuligt at få det nu for en fleksjobber der søger om det....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 20:54   #13
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Simpelt tilbud


Et Fleksjob er ikke en rettighed, men en bevilling til et simpelt tilbud fra kommunen. Hvis det var en rettighed, så var alle flekser i job.

Ordningen Fleksjob og ledighedsydelse kan altid fratages en borger efter et konkret skøn af ens sagsbehandler, de skal bare stille spørgsmål til, om man nu også står til rådighed for job.

Rettigheden er svær at få øje på, når ens Jobkonsulent vil bestemme skåne hensynet til ansættelse samtalen og fagforeningen skal bestemmer ens lønsats. Og kommunen skal godkende aftalen mellem den ledige og arbejdsgiveren.

Måske derfor at mange fleksjobbere føler at deres ressourcer bliver udnyttet. Og tit ser sig selv som billig arbejdskraft, samt skal laver alt det, andre ikke har lyst til.

Surt opstød herfra. (dårlig dag i dag)
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 21:09   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Måske burde man skrive en email til Villy Søvndal, og gøre ham opmærksom på, at 170.000 syge i danmark stille og roligt glider over til Enhedslisten fordi de bliver glemt i den offentlige debat... måske vil det sætte lidt skub i ham?

Jeg synes at kunne spore flere og flere er begyndt at tvivle på SF når de er i kambollage med systemet... mig selv inklusive der hænger på en 50/50 vippe lige for tiden... jo flere tilkedegivelser jeg ser på hop mod EL, jo mere sikker bliver jeg på at stemme på dem...
Jeg har mailet Villiy i dag, satser da på et svar inden week-enden.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 23:59   #15
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja så er det Vores tur til at blive miskrediteret ( som om vi ikke bliver det i forvejen!)

Jeg ender snart på den lukkede, over al den mistro, der er hos denne regering, spare spare, og holde mennesker nede.

Jeg har sendt utallige ( ca. 200 ) uopfordrede ansøgninger, angående en fleksjobmulighed, har fået nada.

og nu skal det hedde sig, at Vi er kommet for let til vores fleksgodkendelse, Vor herre bevar os, jeg kender sq ingen, der ikke har været hele møllen igennem, med diverse undersøgelser, og arbejdsprøvninger!!

Nå det var lige et mega surt opstød, men alligevel rystende læsning, fra ankestyrelsen..Hvad sker der mon nu??

Glædelig jul alligevel, til jer alle fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 00:50   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry

På Beskæftigelsesministeriet kan man dagligt læse diverse presseklip.

Sjovt nok handler de om massefyringer OVERALT, og SAMTIDIG handler presseklippene fra Dagbladet Børsen om fleksjob, kontanthjælp og førtidspensionister, som med djævlens vold og magt SKAL ind på arbejdsmarkedet.

Men HVAD de skal arbejde med, svarer man ikke på.

Og HVOR der findes arbejde, er mig da også en gåde.

Da der kun er mangel på læger og sygeplejersker, så er det vel begrænset, hvor mange syge og handicappede, der kan arbejde i disse erhverv, ikke?

Her er dagens presseklip... og så kan I jo ryste på hovedet, når man tænker på, at Hjorten gør ALT, hvad DI, DA o.lign. vil have, for det plejer han.

Sjovt nok er det samme - DI og DA - som IKKE ansætter disse mennesker med nedsat arbejdsevne.

Citat:
Leder: For mange er passivt forsørgede

Børsen, 10. december 2008, side 2 af

Næsten hver tredje person i den erhvervsaktive alder mellem 15 og 66 år lever i dag af overførselsindkomster fra staten, påpeger Børsen i dagens leder. Det er et kæmpe problem, fordi der er brug for flere hænder på det danske arbejdsmarked, mener avisen.

Lederskribenten undrer sig over, at for eksempel antallet af førtidspensionister, der får tilkendt pension på baggrund af psykiske lidelser, er steget markant på få år.
Børsen kritiserer politikerne for ikke at gøre noget ved problemet.
Ja, undrer sig over psykiske lidelser. Det er jo intet under, når samtlige kommer til psykolog eller psykiater, mens de fysiske skavanker ignoreres, så fleksjob/førtidspension tilkendes på noget psykisk.

Nå, men videre til næste presseklip:

Det er overraskende nok OGSÅ fra Børsen:

Citat:
Stort potentiale i førtidspensionister

Børsen, 10. december 2008, side 20 af Ritzau

Arbejdsmarkedskommissionen ser et stort potentiale i landets 270.000 førtidspensionister. Efter at dagpenge- og efterlønsreformerne er forlist, er førtidspensionisterne nemlig en mulig gruppe af folk, der vil kunne tilføre flere hænder til det danske arbejdsmarked.
2008 ser ud til at blive rekordår for tildeling af førtidspensioner.
Nu er vi da snart totalt ude i hampen.

Og så naturligvis det med fleksjob, som ligger ovenfor, fra Politiken.

Men så er der disse her:

Citat:
Sauer-Danfoss nedlægger 210 arbejdspladser


Citat:
Reklamebureauer tyr til fyringer


Citat:
260 fyret fra Motorola i Aalborg


Citat:
Ufaglærte fyres i stort tal


Citat:
Massefyringer lige rundt om hjørnet


http://www.bm.dk/sw1504.asp
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 02:14   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
se i anden tråd hvor jeg har prøvet at spørge ind til undersøgelsen, i ankestyrelsen, og hvordan/hvorfor man ikke mener, at der er ordentlig dokumentation for tilkendelse af fleksjob.

Undersøgelsen viser noget sludder, der er efter min mening alt for meget dokumentation!
For mange arbejdsprøvninger, for at presse folk op i timer, de slet ikke kan varetage, når det kommer til stykket.
Folk der måske burde have pension istedet.
Jeg har ihvertfald svært ved, at se at folk har for meget arbejdsevne, når de tilkendes fleksjob.
Pis og papir med, at folk ikke skal have overskud til hjemmet, børn, og social omgang. hvad bilder de sig ind!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 02:48   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
- Mange, der tidligere fik førtidspensionering, er nu rykket over til fleksjob-gruppen.
Citat

aha...det betyder at vi fleksere faktisk ville have fået pension før i tiden...men hvorfor er det så nærmest umuligt at få det nu for en fleksjobber der søger om det....
Før 2003 så man på de ting borgerne IKKE KUNNE, på de nye regler ser man KUN på det borgerne KAN. Det er dér forskellen ligger, for ALLE kan et eller andet, det er næsten umuligt ikke at kunne noget...og så længe du kan bare det mindste, jamen så er det ikke førtidspension du skal have, men fleksjob.
Da min Mor fik konstateret slidgigt i ryggen i 80'erne, jamen så fremviste hun et røntgenbillede og så var førtidspension bevilget, den gang lagde man sig heller ikke slavisk på §§'erne.
En god bekendt fik også førtidspension på de gamle regler, den støg også lige igennem, og der var hverken noget med lægekonsulenter, arbejdsprøvninger og den slags - har du ondt, er det varigt, jamen så er det førtidspension. Ingen diskussion! Og i øvrigt held og lykke fremover.

Jeg er da ikke et øjeblik i tvivl om, at over halvdelen af dem der i dag er på fleks, reelt er kandidater til førtidspension. Men det er jo som bekendt billigere at parkere dem på fleks, som jo på én eller anden måde er kontanthjælpens forlængede arm
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 02:57   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kimse Se meddelelser
Et Fleksjob er ikke en rettighed, men en bevilling til et simpelt tilbud fra kommunen. Hvis det var en rettighed, så var alle flekser i job.

Ordningen Fleksjob og ledighedsydelse kan altid fratages en borger efter et konkret skøn af ens sagsbehandler, de skal bare stille spørgsmål til, om man nu også står til rådighed for job.

Rettigheden er svær at få øje på, når ens Jobkonsulent vil bestemme skåne hensynet til ansættelse samtalen og fagforeningen skal bestemmer ens lønsats. Og kommunen skal godkende aftalen mellem den ledige og arbejdsgiveren.

Måske derfor at mange fleksjobbere føler at deres ressourcer bliver udnyttet. Og tit ser sig selv som billig arbejdskraft, samt skal laver alt det, andre ikke har lyst til.

Surt opstød herfra. (dårlig dag i dag)
Jamen sure opstød skal der også være plads til...

Og helt korrekt...det er ikke en rettighed....

Fleksjob ordningen er nok en dårlig måde som politikere havde håbet ville sparer dem for en masse førtidspensioner...

Men sådan gik det ikke...kan vi se...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2008, 18:12   #20
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
mail fra helle Thorning-Schmidt

ja så fik jeg sørme en mail fra s i dag ang mit brev som jeg sendte til både sf og s.

phu ha det er langt her kommer det


Kære Ole

Tak for din mail.

Jeg har sendt den videre til vores arbejdesmarkedsordfører, Thomas Adelskov, da jeg synes han også skal se den.

Med venlig hilsen

Helle


og hun ønskede mig ikke en gang god jul og godt nytår
helt ærligt
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Truet med min ledighedsydelse Tullee Spørgsmål ang fleksjob 19 06-04-2010 10:06
’Demokratiet er altid truet’ buster Politik og Samfund 2 03-03-2010 12:12
Ud af fleksjob igen... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 11 14-01-2010 21:00
Ud af et fleksjob igen.... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 10 10-11-2009 18:55
truet til praktik uanset hvad. næsten blind Spørgsmål ang fleksjob 5 10-08-2008 17:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension