K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2008, 11:39   #11
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg bed mærke i denne:

De siger at jeg får aldrig førtidspension!!

Den ville jeg bede om at få på skrift.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 11:42   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Maj-Britt rigtigt

den fik jeg vist ikke lige med og den er ret vigtigt.

Og Hellevind du kan også prøve at skrive en klage som du vil skrive den og sætte den ind her, så kan andre se om der er nogen input eller ting de kan se som du mangler ...

og husk alle møder optag dem og have bisidder med, dertil frabed dig alt telefonisk kontakt alt skal foregå på skrift fra du får den klage afsted og til der forligger et resultat
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 15:57   #13
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

Hvad er det lige jeg skal klage over? At min sag skrider så langsomt frem eller hvad?

Jeg har i forvejen stort set alt kontakt til min sagsbehandler på mail eller brev, da jeg ikke kan koncentrere mig til at snakke i telefon.

Skal jeg skrive en mail til hende og sige at jeg gerne vil have på skrift at jeg ikke får pension? Hvad skal jeg bruge det til?

Sorry... har en virkelig møgdag i dag og er lige ved at give det hele op.... orker ikke mere!!!

Hvor finder man sådan en god bisidder henne?

Hilsen Helene
________________________________________

Hejsa

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg ville hvis jeg var dig sende en klage over sagsbehandlingen til borgmesteren så er du startet et sted …
Den skrivelse du har her på siden beskriver det hele meget godt, så den ville være fint sammen med klagen ....
Bliver de så ikke bare sure på mig og gør livet endnu mere håbløst?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Dernæst burde du som det første søge aktindsigt hvis ikke du har fået det, som jeg læser det du skriver så er du pt på sygedagpenge, og derfor burde der være en klar plan for hvad det er du er i gang med og hvad det skal munde ud i, når du skriver at de mener du skal tilbage til det ordinære marked så burde det ligger meget klart i din sag hvordan du kommer det og det er vigtigt du lige får kigget dine papir igennem.
Altså jeg har alle mine papire selv, medmindre kommunen selvfølgelig har fået noget jeg ikke har fået??

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu ved jeg ikke hvor meget du har fået at vide under forløbet men ifølge sygedagpengeloven skal du have at vide hvordan de agter at få dig tilbage til det ordinære marked og hvad det er de mener at du kan klare jeg kan kun anbefale dig lige at læse sygedagpengeloven .

Og i sær skal du lægge mærke til denne her



§ 8. Kommunen skal i løbende sygedagpengesager, hvor kommunen ikke har modtaget en raskmelding, tilrettelægge og gennemføre et individuelt og fleksibelt opfølgningsforløb under hensyn til sygdommens karakter og sygemeldtes behov og forudsætninger. Kommunen skal inddrage den sygemeldte i opfølgningen.

Er disse ting opfyldt i din sag ?

Hele sygedagpengeloven finder du her https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K6 og man kan komme ind på div lovgivninger via nyttige link… .
Jeg synes jeg har læst i den lovgivning hele tiden, men har virkelig svært ved at gennemskue det hele, hvad jeg har ret til og hvad kommunen skal gøre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg vil mene at det er vigtigt for dig at du får gjort kommunen opmærksom på at du ikke vil finde dig i mere.
Og da slet ikke at du skal tilbage og betale for en psykolog en gang til, hvad er det med din egen betalte psykolog skal mundet ud i ? Er der noget i den om at du skal fortsætte til psykolog? Og hvorfor?

Jeg har undersøgt det med psykolog og for alt hvad jeg kan se så kan de forlange at man skal betale selv, men man kan søge om at få dem til at betale ved dårlig økonomi, og det kunne måske være værd at prøve det.

Men jeg ville hvis jeg var dig tage noget om den psykolog med i min klage, for det er lidt underligt at din sagsbehandler mener at det er så vigtigt at du får psykolog hjælp og du så selv skal betale for den, når så der er et kursus er der øjensynligt ikke noget til hindre for at du stopper til psykolog og at du så får at vide at du skal starte til psykolog igen når kurset er færdig det passer ikke rigtigt sammen, enten er det vigtigt at du får psykolog hjælp ellers er det ikke…

Er det vigtigt og akut burde man ikke kunne sige at så holder du lige en pause…
Det virker helt åndsvagt det du beskriver og det lyder ikke lige som om der er en plan men mere som om at du bliver kastet rundt på må og få, indtil kommunen kan finde ud af hvad de skal stille op med dig...
Med hensyn til psykologen, så mener kommunen jo jeg kan komme på det ordinære arbejdsmarked efter at have gået til psykolog i et længerevarende forløb. Men jeg mener ikke at det hjælper noget og min egen læge synes det er hat og briller og er så skide sur på kommunen, men kan intet gøre.

Forresten så har jeg søgt om at få det betalt, men fik afslag og fik og vide at vi bla. bare kunne sælge vores den ene bil, undvære parebol, internet, to telefoner osv. Jeg har klaget over det, men har endnu ikke fået svar. Det er omkring 11 uger siden jeg klagede, så der må da snart komme et svar.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
PS jeg ville hvis jeg var dig lige give fagforeningen en chance mere, skriv ikke til vedkommen men ring til dem og forklar dem det hele og sig at du altså godt lige kan bruge noget hjælp, det kan jo være at der nogen kommunikations problemer på fagforeningen og at din besked om psykolog ikke er opfattet.....
Hmm... kan godt være jeg skal prøve igen. Jeg føler bare lidt at alle er ved at være træt af mig og min kompliserede langtrukne sag.

Jeg orker faktisk ikke mere... og har nogen gange bare lyst til at springe ud af det hele, men prøver også og sige til mig selv, at det har jeg slet ikke muligheden for. Og at jeg bor i DK og sådan noget burde ikke finde sted i Danmark.....

Hilsen Helene

Sidst redigeret af Webmaster; 08-09-2008 kl. 17:59. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 18:22   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Bisidder, altså, jeg har jo tilild til SF, ring til dem i din kommune.

Muligt din sagsbehandler bliver sur på dig, hvis du klager til borgmester, men det er hendes problem, ikke dit.

Ja, du skal klage over at din sag tager så lang tid, at din sagsbehandler udtaler at du aldrig får FP, det er sq ikke noget hun afgør. Klag over afslag på hjælp til psykolog, det kan næppe rage kommunen at du har internet og parabol og hvor mange telefoner, bilerne er jeg lidt mere usikker på? men de har næppe noget at sige på sygedagpenge, kun kontanthjælp.

Du skriver: Jeg føler bare lidt at alle er ved at være træt af mig og min kompliserede langtrukne sag.

Igen, deres problem, ikke dit.

Aktindsigten skal du bruge til at tjekke om ALT er med, om de skriver noget om dig, som du ikke har fået.

Du skal slet ikke give op, du skal blive GAL. Op på hesten igen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 18:33   #15
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Maj-Britt

Puhh.... jeg er bare så bange for at det er mig der er helt gal på den!!

Ville det ikke være fornuftig og få trumfet den arbejdsprøvning igennem inden jeg klager over div.? Jeg mener... arbejdsprøvning skal jeg ved i før der er nogen der kan gøre noget, ikke? Eller har jeg misforstået noget?

Det der med at blive gal, det er nok noget jeg skal arbejde videre på.... jeg er ikke ligefrem af den særlige frembrusende type.

Du skriver hele tiden at jeg skal kontakte SF.... hmmm jeg aner ikke ret meget om politik, men hvad skal de lige kunne gøre? Og skal man ikke være medlem af partiet osv. hvis det er?

Hilsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2008, 18:37   #16
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Der sidder helt sikkert en fra SF i dit byråd, en fornuftig person, kontakt vedkommende og hør om han / hun kan hjælpe dig med en bisidder. Jo, det kunne da godt være en god ide at være medlem af partiet, jeg giver 60 kr. i kvartalet.

Altså, der står ingen steder at du SKAL i arbejdsprøvning for at få en FP, jeg kender da to, der har fået FP uden den arbejdsprøvning.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 10:11   #17
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Bumblebee, jeg kan også kun sige godt om Forskningsklinikken for funktionelle lidelser i Århus, det var dem der hjalp mig, og ringede kommunen op, skrev en speciallægeerklæring, og ca. 2-3 måneder efter havde jeg min pension. Jeg blev der behandlet meget seriøst og lyttet til. Den overlæge jeg havde tilknytning til handlede ikke efter TERM, som Århus får skyld for, jeg tror det er det du hentyder til.
Ja nu skrev jeg det, håber ikke jeg får på pukkelen, som jeg fik på en anden debatforum, men ellers fred være med det, det var godt for mig, fik mange redskaber med hjem, som jeg kan arbejde med, og har også hørt, at det er lidt på den samme måde smerteklinkkerne arbejder på.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2008, 12:04   #18
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

I skrivelsen fra ankenævnet skriver de at jeg ikke kan få pension fordi der er bahandlingsmuligheder der ikke er udtømte og at der bør iværksættes arbejdsprøvning.

De lægger ligeledes vægt på min unge alder og siger at afklaringen skal være ekstra omfattende når jeg er så ung.

Ligeledes skriver de at jeg skal have haft min sygdom i en årrække for at kunne få pension...

Men hvad er en årrække?? Og tror de det er nemmere at være syg, blot fordi jeg er ung eller hvad? Faktisk tror jeg det er noget hårdede... det er når man er ung man skal stifte familie osv osv... det er sgu da pisse hårdt.

Kommunen har faktisk sendt mig i kognetiv terapi hos en psykolog... men indtil videre har det ikke hjulpet noget. Det værste ved det er da at jeg selv skal betale for at gå der, selvom det er kommunen der tvinger mig

Hilsen Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 14:01   #19
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Alle sammen

Det er længe siden jeg har skrevet her sidst, men overskudet har virkelig ikke været der.

I torsdags var vi så til møde med kommunen. Jeg var 100 % sikker på da vi tog hjemmefra at vi skulle derned for at aftale hvornår jeg skulle begynde i arbejdsprøvning, så de kunne få klarlagt hvad jeg kunne og ikke kunne. Men jeg skulle hurtig blive klogere...

Jeg havde fået ny sagsbehandler og jeg skulle i hvert fald ikke i arbejdsprøvning og hun ville ikke forlænge mine sygedagpenge som stopper her i slutningen af september. Hun sagde at arbejdsprøvningen ikke ville vise andet end det jeg havde skrevet (har lavet sådan en selvevaluering), så det kunne de ikke bruge til noget. Jeg spurgte til pension, men det kunne der ikke blive tale om, jeg var for ung og havde den forkerte diagnose. Hvis jeg skulle have noget jeg skulle jeg få en anden diagnose... og det er lige hendes ord!!

Men man får da ikke bare lige en anden diagnose?? Hvis man har brækket et ben får man da heller ikke en diagnose på at man har brækket sin arm?

Og så siger hun at det jeg fortæller om mine smerter og mit liv det stemmer ikke overens med de objektive fund? Men det tror da fanden når man ikke kan tage en blodprøve som der kan fortælle at jeg har fibromyalgi...

Åhhh hvad skal jeg gøre??? Jeg kan stort set ingen ting,men jeg kan stadig ingen hjælp få? Vi skal nu til og leve for min kun min mands indtægt og han kan ikke bare tage et job mere, for jeg kan ikke klare at passe vores lille søn alene!!

Hvad skal man gøre?? Jeg for det hele på skrift i løbet af denne her uge og så klager vi selvfølgelig.

Hilsen en meget frustreret Helene
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 14:29   #20
afrodite
Elsker at være her på K10
 
afrodites avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2007
Indlæg: 79
Styrke: 18
afrodite er ny på vejen
Hej Helenevind,

Det er da noget møg med at kommunen nu har påtænkt sig at stoppe dine sygedagpenge..

Jeg ved ikke rigtig hvad du skal gøre..Jeg kæmper selv en del omkring min sag pt..

Men kan ud fra din tråd læse, at Hejdien har skrevet til dig bl.a.følgende:

Citat start. "og under alle omstændigheder så skal du i samme øjeblik dine sygedagpenge er ved at udløbe søge om førtidspension
på forliggende grundlag (så kan de ikke stoppe dine sygedapenge før den er afgjort )
og du har mulighed for at få andre til at kigge på det i form af en anke "...
Citat slut.

Måske det var en idé?

Under alle omstændigheder synes jeg også du skal klage over beslutningen mht. stop af sygedagpenge..

mh
afrodite



__________________
afrodite er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere bøvl, Inger Webmaster K10 Nyheder 0 31-03-2011 02:20
ny herinde og bøvl med sygedagpengestop maggie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-03-2011 00:22
bøvl med kommune sygedagpenge emeena Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-01-2011 13:09
200 forslag til mindre administrativt bøvl buster Politik og Samfund 1 02-01-2011 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension