K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2009, 12:31   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er HELT KLARE retningslinjer om, hvad en lægekonsulent MÅ og IKKE må!!!!


• ”Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension eller andre sociale ydelser.”



• ”Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat i kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser."



• ”Det er vigtigt at pointere, at læger ikke har det fornødne socialfaglige kendskab til arbejdsmarkedet og støttemuligheder efter den sociale lovgivning m.v. til at vurdere, om en borger har ret til førtidspension.”


• ”Nogle borgere oplever også, at lægekonsulenten har afgjort deres førtidspensionssag, hvilket klart strider mod retningslinjerne.”


Du kan læse mere hér:





http://www.patientforeningen-danmark...eb7.html?ID=36

Og ankestyrelsen har også en del guf liggende som alle kan blive klogere på:

http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Laege...2007_13_23.pdf

Sidst redigeret af Ninja; 20-08-2009 kl. 12:37.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 12:32   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan også være sagsbehandleren, der har "glemt" at vise lægekonsulenten de vigtige og afgørende lægepapirer.

Derfor nytter det ikke kun at klage over lægekonsulenten.

Der skal klages over, at der er "rod" i papirgangen, OG at det i din sag ser "anderledes" ud end det, dine læger har beskrevet.

Så det er muligt, det er sagsbehandlerens skyld. Og der står INGEN steder i loven, at lægekonsulenten SKAL inddrages. Det er op til sagsbehandleren.

Så en klage over lægekonsulenten kan være overflødig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 14:01   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg vil mene at man er nød til at tage det fra en ende af og jeg ville klart holde mig til "kun" at klage over lægekonsulent i første omgang så de ikke får for mange ting ind i deres små hoveder på engang for det kan de slet ikke rumme sådanne små mennesker

Hvis det så viser sig at lægekonsulenten ikke har fået alle papir så må de jo forklare det og så må man tage den derfra .. prøvede lige at skrive et udkast med de rigtige link i osv , så kan du tage og klippe og klistre i den og se om du kan få noget brugbart ud af den , hvis jeg var dig så ville jeg sende en kopi til alle som der foreslås her i tråden men også til min sagsbehandler ...


Citat:
Til Borgmesteren

Jeg har ved aktindsigt set at kommunens lægekonsulent udtaler at man kan ikke vide om min tilstand er stationær.

Dette kan undre mig en del da det er i direkte i modstrid med hvad mine egne læger og speciallæger udtaler, og jeg vil hermed bede dig som øverste ansvarlige for lægekonsulent om at tage affære ..

Jeg kan ikke ud fra det lægekonsulent har skrevet se hvordan vedkommen kommer frem til dette resultat eller hvad vedkommen bygger det på, derimod kan jeg se at det kan få uoverskuelige konsekvenser for mig og min fremtid.

Jeg tillader mig at gøre opmærksom på Skrivelse med orientering om lægers rolle i sager om førtidspension (https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809) hvori det tydeligt fremgår at.


Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv. Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

I samtlige papir der er indhentet omkring mit helbred fremgår det meget klart og tydeligt fra div læger og speciallæger at min tilstand er stationær, livsvarig og at der ingen behandlingsmuligheder er.

På trods af dette kommer kommunes lægekonsulent frem til noget andet, en videre fremgår det ikke af de papir jeg har set hvordan lægekonsulenten er kommet frem til at det ikke passer hvad mine undersøgende læger skriver i deres erklæringer.

Derfor skal jeg på det kraftigste anmode om at man fra din side gør tiltag til at få lægekonsulent til at overholde gængse regler og orinteringsskrivelser, ligeledes vil det glæde mig usigeligt hvis man fra kommunes side kan pege på behandlingsmuligheder som mine egne læger har overset.

Jeg ser frem til at der bliver rettet op på min sag og at lægekonsulenten overholder gængse regler, love osv ..

Og jeg ser frem til at få din respons på denne klage samt oplysninger om hvad du agter at gøre i forhod til min klage ..
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 14:01   #14
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej

I udtalelserne fra lægekonsulenten, står der hvilke papirer hun har læst og vurderet ud fra.

Lægekonsulenten har også sagt at jeg skal undersøges af yderligere en psykiater og jeg skal have lave ergoundersøgelse i mit eget hjem som og se om jeg laver for meget herhjemme og det så er årsagen til at jeg ikke kan holde til og arbejde. Må hun så godt anbefale det? Eller sige at jeg skal det?

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 14:05   #15
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej Hejdien

Du er et knag :-) Tak....

Lægekonsulenten mener at smertetackling kan helbrede... det er hendes begrundelse. Men min smerteklinik gør kraftigt opmærksom på at det ikke kan gøre smerterne mindre, men kun øge min livskvalitet.

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 14:29   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helenevind Se meddelelser
Hej

I udtalelserne fra lægekonsulenten, står der hvilke papirer hun har læst og vurderet ud fra.

Lægekonsulenten har også sagt at jeg skal undersøges af yderligere en psykiater og jeg skal have lave ergoundersøgelse i mit eget hjem som og se om jeg laver for meget herhjemme og det så er årsagen til at jeg ikke kan holde til og arbejde. Må hun så godt anbefale det? Eller sige at jeg skal det?

HIlsen Helene
Hun kan godt anbefale det , jeg ville så få min læge til at skrive noget til det eller selv gøre det ,du ved noget i stil med at du ikke mener at du laver for meget derhjemme og så lige skrive en form for dagbog over en uge , eller også simpelthen bare tage den ergoteraput ud og få det overstået det lyder jo åndsvagt ..

For hvem kan vurdere hvad man skal lave derhjemme , man skal vel for hulen have en hverdag til at fungere og det tror jeg såmænd en ergoteraput vil være enig i..

Så hvem ved måske det er til din fordel at få en ergoteraput hjem for det kan jo være at de kan se noget hjælp til dig på hjemmefronten som du ikke selv har observeret
Så den ville jeg klart tage i mod hvis jeg var dig ..

Hvad ang psykiater ja der ville jeg lige høre ind til det , hvorfor skal du til psykiater igen hvad mener de at der kan opnås med det .. igen kig i loven her står der ..

Citat:
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv. Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
'
ergo vil de have en ny psykiater undersøgelse (formoder at der allerede ligger en ) så skal der være en begrundelse hvorfor skal der være en ny hvad er det der mangler i den gamle .. ?

Det er jo ikke godt nok bare at sende dig til en ny , der skal være en grund til det og den må man formode at kommunen kan give dig (dette forudsætter selvfølgelig at du har været ved psykiater)



Citat:
Oprindeligt indsendt af Helenevind Se meddelelser
Hej Hejdien

Du er et knag :-) Tak....

Lægekonsulenten mener at smertetackling kan helbrede... det er hendes begrundelse. Men min smerteklinik gør kraftigt opmærksom på at det ikke kan gøre smerterne mindre, men kun øge min livskvalitet.

HIlsen Helene
Hvis det forholder sig sådan så skal du gøre opmærksom på det ved lige at lave om i skrivelsen og fjerne alt om at der ikke er dokumentation for dit og dat .. og skriv så i stedet for at lægekonsulent har påpeget at smertetakling kan være en mulighed men at det allerede fra smerteklinks side er fastslået at dette kun vil være en mulighed for at opnå bedre livskvalitet (hvad der jo ikke er foragte ) men IKKE arbejdsevne ..
  Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 14:46   #17
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Har ændret lidt i skrivelsen :-) Er ved at lave den færdig nu.

Kommunen mener jeg skal have ny psykiaterundersøgelse fordi dem fra 2005+2007 er for gamle. Og fordi de vil have og vide hvor meget af min sygdom der er psykisk og hvor meget fysisk....

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 15:11   #18
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej igen

Hejdien... tror du du har kræfter til at skrive en lille klage til Lægeetisk nævn for mig? Jeg har fået skrevet den anden klage færdig og har afsendt den. Men mangler og få lavet en til det nævn, men orker ikke mere

Håber du vil hjælpe mig...

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 15:26   #19
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej.

Jeg har lige et tillægs spørgsmål :

Er det lovligt at kommunen køber en lægekonsulent vurdering hos et online firma, Lægekonsulenten.dk ????

Kan man sige lægekonsulenten.dk er inhabil når sagsbehandleren også er ansat der ???? eller er sagsbehandleren ????

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 22:22   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helene kunne du ikke prøve at sende mig den klage du har skrevet så prøver jeg at lave et udkast til lægeetisk råd ud fra den , for mangler jo nogle oplysninger men dem kan jeg nok få via din klage .. så hvis du sender mig en kopi så skal jeg prøve at se om jeg kan få noget sammen ..

min mail er [email protected]
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring med klage over lægekonsulent? Birka Spørgsmål ang fleksjob 21 12-07-2013 18:36
Lægekonsulent Dancer Alt det andet 7 06-02-2013 13:58
lægekonsulent faro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 18-02-2012 07:27
klage over lægekonsulent jettelundfrede Lægekonsulenternes Rolle 0 29-08-2008 16:18
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension