K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2010, 09:38   #11
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej og Tillykke endnu en gang ;-)

Jeg kan godt følge dig, det er en barsk og hård start på en pensions tilværelse....

Jeg har selv et par familie medlemmer der ikke tror på mig eller mine udtallelser fra læger/kommune

Heldigvis har jeg opbakning i resten af min familie/Sviger der bakker mig 100% op.

Det du skal er at være glad for den opbakning du får, og så tage afstand fra dem der (ikke) tror på dig...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 09:59   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fortæller ikke nogen at jeg er førtidspensionist. Det er kun min Mor, børnenes Far og et par enkelte familiemedlemmer og et par venner der ved det.
Synes ikke rigtigt det rager nogen.

Og HVIS jeg endelig bliver spurgt direkte, så siger jeg ikke hvorfor. Det må folk selv gætte sig til, for jeg gider ikke stå til regnskab for nogen.

Og jeg har da heller ikke hørt noget skidt, udelukkende tilkendegivelser og støtte. Hvilket nok kommer af man selv styre hvem der skal vide hvad.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 10:02   #13
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Først tillykke med at du kan få ro, det kan være svært at få ro på når nu man har ventet på der fp.

Jeg kender det fra egen krop som du beskriver, og hold da op hvorblev jeg ked af det og vred. Det handler om uvidenhed og misundelse,. Husk på der er et ordsprog der siger at"man ikke er forpligtet ud over sine evner".

Du kan vælge 2 ting den ene er at lade det ligge det vil gå i glemmebogen når de finder noget nyt at brokke/sladre om.

Du kan også vælge at konfrontere dem tag kopier af din diagnose og de følger der er af den, giv den til "idioterne" fortæl dem enten ansigt til ansigt, at du bliver rigtig ked af det eller skriv det til dem, evt. kan du give dem brevet og bede dem læse det mens du er der.

Det virker på mange mennesker at man sige hvad man føler evt. Jeg bliver rigtig meget ked af det når du...........

Det virker meget bedre end at skælde ud selv om det man har allermest lyst er at råbe dem ind i hovet "Hva fa.. bilder du dig ind at fordømme mig og.....

Ønsker dig held og lykke med det og føler med dig

Kram Charlotte
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 11:21   #14
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa mange tak for de varme ord,
har konfronteret det med dem og min familie havde slet ikke tænk sådan over det og det måtte jeg meget undskylde og det skulle ikke ske igen og jeg skulle sige til hvis de gik over stregen så de kunne forholde sig til dette.

min svigerfar for der er kun 1 han brokkede sig gevaldig over det og sagde det kunne da ikke være rigtigt at 2 kunne få pension altså min kæreste og jeg og han ikke havde noget at leve af og det bare ikke kunne være rigtigt osv.

vi sagde til ham at vi havde hørt dette fra vores vennepar og det bekræftede han da også for det kunne bare ikke være rigtigt at han ikke havde noget at lave af og vi havde 18000 kr og han ingeting havde så kunne vi jo godt give ham nogle penge osv.

Nu er jeg ikke ked af det men godt rasende men det er deres problem ikke mit nu vil jeg bare leve og havde det så godt jeg nu engang kan have det når man nu er på FP :-)
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 11:32   #15
simba
Elsker at være her på K10
 
simbas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: århus
Alder: 57
Indlæg: 81
Styrke: 15
simba er ny på vejen
Hej Nille60.

Godt du tog det op med de pågældende, så de fik at vide, at det faktisk sårede dig.

At din svigerfar er misundelig må jo være hans problem, at komme sig over. Det er jo ikke jeres skyld, at han ikke synes, han har noget at leve af.
Det giver ham ihvertfald ikke ret til at tale dårligt om jer.

Simba
__________________
Førtidspensionist pr 1/6-2010
simba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 13:51   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej Nille

Først..igen tillykke og mærk nu den følelse det giver....du er fri for kommunens ånden i nakken! Mærk også efter når vi alle, fra vores hjertes dyb siger"Tillykke" hva det gør.....

Nille jeg er rigtig glad for du tog tyren ved hornene og i har fået bilagt den del med familie og venner, man bliver så dejlig lettet af den der rene luft

Ang. svigerfar - ville jeg ikke spilde 2 tanker på ham!
Han er et jaloux - snæversynet menneske der ikke fortjener din energi, hverken som arrigskab eller som sørgmodighed!

Ham skal du bare glemme alt om! Til han selv bliver god igen - som man siger til børnene som man sender på værelset!

Nyd nu dit/jeres liv og få det bedste ud af det i nu kan - sammen
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 15:40   #17
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Tak for kaffe, sikke en svigerfar... så er det jo godt at det ikke er ham du skal leve sammen med.

... kan da lige se det fra svigerfars side... I ku´ad godt lige gí en pension, nu da I har 2... jae vé os há en.....

Ham kan du roligt vende ryggen, det lyder da som noget fordrukket sludder!

Nyd tilværelsen, og gør den så god som den kan blive!
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 20:01   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det er altid kedeligt når familien ikke er hvad men har forventninger om,mit

råd er at kan man ikke nå hinanden ,gemmen ornlig samtale ,så må man

revuder sine forventnnger.

Nyd du din pension,og har sviger klaret sig for ingen ting ,så tro mig det kan han godt forsætte med det.Misundelse er bare så gremt...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 21:01   #19
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Citat:
nyd du din pension,og har sviger klaret sig for ingen ting ,så tro mig det kan han godt forsætte med det.
fabelagtigt :d
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 09:14   #20
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
jeg vil først ønske dig tillykke med din pension.

også lige en bemærkning fra mig af.

i dagens danmark syntes jeg efterhånden at samfundet er skruet sådan sammen at man bliver målt på sit arbejde og ikke sin person

at blive førtidspensionist er ikke altid sjovt, for man kan til tider godt føle sig placert på et sidespor.
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det bare mig? DahlDK Accept fra vores omgivelser 20 24-11-2013 01:41
Jeg må bare af med det. mukke Dit og Dat 36 01-06-2012 11:24
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
Er det bare mig? Gunell Politik og Samfund 7 06-11-2009 13:54
Bare SÅ lykkelig ;) Andersen23 Jeg har fået job. 35 20-04-2009 08:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension