K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2013, 19:19   #1
Aastrup
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Aastrup er ny på vejen
Er der nogen der kender lidt til denne problemstilling

Hej
Jeg er i dag 34 år, for omkring 12 år siden fik jeg diagnosen ængstelig evasiv personlighedstruktur og har siden hen gået i behandling for dette, men uden at det havde nogen effekt.
For ca. 2 år siden fik jeg så endnu en diagnose, tvangspræet ps.
Hvilket de mener er med til at have gjort det svært at hjælpe mig med den anden diagnose.
For at gøre en lang historie kort så mente distrikt psykiatrien først at jeg skulle have pension for så derefter at sige nej til dette, men at de kunne tilbyde mig samtaler til hjælp.
Inden jeg kom igang med disse samtale som jeg så meget frem til, trak de også dette tilbage. Den "søde" sagsbehandler jeg havde sagde til mig, " vi kan ikke hjælpe en der ikke vil hjælpes".
Det var et kæmpe chok for mig, jeg mener jeg sad jo der klar til at få hjælp til selvhjælp.
Efter dette blev jeg udskrevet..

Min ene læge er meget uforstående over for denne behandling og henviste mig til en psykiater som jeg går hos. Jeg får nu Venlafaxin og Abilify, men føler stadig at jeg har det meget svært.
Jeg vil rigtig gerne arbejde, men kan ikke se mig selv i en 37 timers stilling, da jeg bliver utrolig træt både mentalt og fysisk.

Er der nogen der kender lidt til denne problemstilling og hvor kan jeg søge hjælp?
Tror I jeg ville få noget ud af at søge om fleksjob?

På forhånd tak!
Mvh Aastrup
Aastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 00:13   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg er ikke sikker - hvad er det du gerne vil have hjælp til?

vil du gerne have forslag til en to-do-liste, ser den fra mig sådan ud i aften:

1) hold op med at prøve på, at regne ud hvad eventuel kontakt med systemet, kan risikere at munde ud i. (pension/fleksjob/grøftekantsblomstervander, etc etc)

2), acceptér, at du har nogle begrænsninger, og at intet-kommer-af-intet - så de meldinger du har fået stukket ud, omkring din samarbejdsvilje, eller manglen på samme, er hængt op på en tolkning af din opførsel, sand eller usand, men sådan er den oplevet af dem på den anden side af bordet.

3), husk, at medicinen generelt kan være sløvende, så man altid skal opveje - SAMMEN MED PROFESSIONEL BEHANDLER, F.EKS PSYKIATEREN! -
fordele og ulemper ved at tage den.

4) når du allerede går hos en psykiater og er medicineret derfra, er det nærliggende at tage om nældens rod, og starte med at tale med ham/hende, om de meldinger du har fået, og om /hvordan du kan gøre noget ved dine mulige samarbejdproblemer.

For kan du ikke i en vis grad samarbejde med systememets repræsentanter, kan du få lov at blive hængende EVIGT i lige præcis den situation du er i nu, evt. nedsat til kontanthjælp på sigt, hvis du ikke allerede er dernede.

Det er derfor en rigtig god ide, at samarbejde, når du gerne vil noget andet end din nuværende situation, og for at få afklaret OM du evt. kan blive fleksjobvisiteret, skal du igennem udredninger, samtaler og arbejdsprøvninger - hvor man netop skal finde ud af OM, og hvor meget, du muligvis kan arbejde.

Så det hele starter hos dig selv.
Hvad kan DU gøre, for at ændre på det nuværende, og hvad kan vi herfra gøre for at støtte dig i dén proces?

Hvad har evt. været prøvet i retning af arbejdsudredning før?

Hvordan er din nuværende dagligdag?

Har du nogle af dine 'samarbejdsproblemer' nærmere udpenslet på skrift?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kender denne medicin? Azathioprin Arrow Indiansummer Alt det andet 0 25-06-2013 07:15
nogen der kender til denne situation fortune Alt det andet 3 28-07-2012 11:28
kender nogen denne læge? musen63 Alt det andet 2 06-10-2010 18:31
Nogen der kender denne psyk? Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-04-2010 22:49
Nogen der kender denne Psykiater? lisapigen Dit og Dat 1 17-01-2009 01:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension