K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 21:25   #31
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Ja, det ville jeg nok også, hvis jeg magtede det, men det gør jeg ikke. Men jeg synes det er urimeligt. Men når både sagsbehandler, jobcenter og min fagforening siger noget andet, så orker jeg desværre ikke at gøre noget...
Giver Webmaster helt ret.. Det passer ganske enkelt ikke. Hmm. Det er en klokkeklar misfortolkning af reglerne.

Men hvis du ikke orker at klage, så vil jeg selv gå videre med den.

Har du videresendt nogen af de link jeg har lagt på tråden, eller har du kun talt med HK pr tlf ??? Hvis de har misforstået din status i systemet, får du meget nemt et forkert svar.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:35   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vil være en rigtig god ting hvis der blev fundet ud af om man har krav på det ene eller det andet...

Dette vil jo gå ud over mange hvis de alle fortolker reglerne på den måde som Tm1978`s kommune..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 21:42   #33
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det vil være en rigtig god ting hvis der blev fundet ud af om man har krav på det ene eller det andet...

Dette vil jo gå ud over mange hvis de alle fortolker reglerne på den måde som Tm1978`s kommune..
Helt enig.. Den kan ikke blive hængende i luften.. Men kikker på det ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 07:47   #34
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Ja, jeg har vedhæftet det fra jobsenteret og det fra sagsbehandleren og skrevet til dem:

Hej.

Jeg har lige haft snakket med én af jeres medarbejdere, som mente jeg lige skulle skrive en mail til jer.

Sagen er den, at jeg pr. 6. juni i år er blevet ansat i 10 timer om ugen på XXX.
Jeg har været på ledighedslydelse de sidste 3 år.
Nu vil jeg så gerne have ferie. Jeg får af vide af min sagsbehandler at jeg har ret til 3 ugers ferie med ledighedsydelse, da jeg er blevet ansat i et fleksjob. Hvis jeg skal holde mere ferie, er det for egen regning.
Mit spg. er så, om det kan være rigtigt, at jeg skal "straffes" og mister 2 ugers ferie, fordi jeg er blevet ansat i et fleksjob.
Jeg har spurgt min jobkonsulent også og han har sendt mig det her på mail.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 12:09   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Ja, jeg har vedhæftet det fra jobsenteret og det fra sagsbehandleren og skrevet til dem:

Hej.

Jeg har lige haft snakket med én af jeres medarbejdere, som mente jeg lige skulle skrive en mail til jer.

Sagen er den, at jeg pr. 6. juni i år er blevet ansat i 10 timer om ugen på XXX.
Jeg har været på ledighedslydelse de sidste 3 år.
Nu vil jeg så gerne have ferie. Jeg får af vide af min sagsbehandler at jeg har ret til 3 ugers ferie med ledighedsydelse, da jeg er blevet ansat i et fleksjob. Hvis jeg skal holde mere ferie, er det for egen regning.
Mit spg. er så, om det kan være rigtigt, at jeg skal "straffes" og mister 2 ugers ferie, fordi jeg er blevet ansat i et fleksjob.
Jeg har spurgt min jobkonsulent også og han har sendt mig det her på mail.
Håber det er i orden, at jeg lige kommer med lidt input.

Den første fejl, som mange sikkert laver er, at det fremgår ikke tydeligt, at det er en klage, og de stiler den til jobcenteret.
Når du stiler den til jobcenteret, så er jeg ret sikker på, at de leverer den til din sb.
Og så er du ikke kommet længere.

Prøv denne i stedet (udfyld selv med de faktuelle oplysninger), den er skrevet meget hurtigt, så jeg håber, at nogen kan fylde lidt mere på:

"Til jobcenterchefen

Klage over fejlagtige oplysninger vedr. ferie for fleksjobber.


For 3 år siden blev jeg godkendt til fleksjob og har i den mellemliggende periode været på ledighedsydelse.

Nu er jeg kommet i fleksjob, og har fået oplyst af min sagsbehandler, at jeg kun er berettiget til 3 ugers ferie.

Af loven (skriv gerne hvilken lov og §, måske web kan disse) fremgår det, at jeg er berettiget til 5 ugers ferie når jeg har været godkendt til fleksjob i X år/måneder.

tm1978 + cpr.nr.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 13:42   #36
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Var du på visitationstidspunktet berettiget til ledighedsydelse og ikke kontanthjælp, er der ingen tvivl om, at du er berettiget til 25 dage. Klag endelig - så du kan få klarhed.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:17   #37
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Tråden er blevet lang nu, så en samling af trådstarters situation er måske godt nu ;-)

1. Har været på ledighedsydelse ( IKKE KONTANTHJÆLP ) de sidste 3 år.

"Har altså optjent ret til 25 dages ferie til ferieåret 2013/2014 med ledighedsydelse"

2. Starter fleksjob 6 juni 2013.

"Altså i ferieåret 2013/2014"

Påstanden fra jobcenteret er at da hun er startet i job mellem 1 maj og 31 juli i ferieåret, så er hun kun berettiget til 15 dage. Altså så mister hun 10 dage af de før optjente feriedage blot fordi hun får fleksjob ????

Citat: 15 dage, hvis du bliver godkendt til eller ansat i fleksjob mellem d. 1. maj og d. 31. juli. LINK

Frem for at se på "godkendt til" og istedet ser på "ansat I" vurderer jobcenteret, at det er okay at skrotte 10 dages OPTJENT ret til ferie med ledighedsydelse i ferieåret 13/14.

En klokkeklar misfortolkning af loven. Hmm

Kan se at diskutionen også køre på "stop fleksreformen" på facebook

https://www.facebook.com/groups/STOP...al_comments=35
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:37   #38
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Supergodt kravet til at modtage ledighedsydelse var opfyldt for 3 år siden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:48   #39
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Supergodt kravet til at modtage ledighedsydelse var opfyldt for 3 år siden.
Ja den er klokkeklar ;-) De er nogen "snydepelse" er de
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2013, 01:40   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det ser ud til at der er flere som får samme besked som Tm1978....det kan de jo tjene stort på...eller spare på...

Lidt ærgerligt at der ikke bliver klaget over denne....så man kunne få en afgørelse på den....

Det vil der sikkert være en del som kunne få stor glæde af...

Det lyder jo også mærkeligt hvis det skulle passe at man kun kan få 15 dage bare fordi man får et job....men hvis man er ledig fleksjobber...ja så får man samtlige 25 dages ferie....

Det giver ikke rigtig mening...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt Flexjob ? Hjælp ETSL Spørgsmål ang fleksjob 2 01-09-2011 17:56
Hjælp mig ny i flexjob LeneNK Spørgsmål ang fleksjob 11 02-08-2010 21:25
Hjælp ang. flexjob ? SoLost Spørgsmål ang fleksjob 8 19-07-2010 22:30
Hjælp ang flexjob madina Spørgsmål ang fleksjob 6 09-07-2010 17:17
Hjælp til flexjob. hyber Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 07-02-2009 01:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension