K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2010, 22:11   #11
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Jeg tvivler om man kan få en hund bevilliget

I en tid hvor en el-scooter er at betragte som alm. indbo, så tror jeg simpelthen at en hund vil være at betegne som det samme, - almendeligt forekommende i danmark, og forefindes i familier på samme alder og i sammenlignelige familiærer situationer. hunde er hvermands eje.

dsv
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 00:36   #12
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Øv, så må jeg klare det uden hjælp. Men tak for svarene. Det havde jo været rart om noget som dyr kunne komme ind under hjælpemidler. Men det er så for meget velfærd at forlange.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 00:37   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
ja hejdien.......

jeg vil hjælpe dig alt det jeg overhovedet kan, om du skulle få lejlighed til en dag og kunne have hund..

nu kunne dette måske gå hen og blive lidt af et mødested for hundevenner, og det tror jeg ikke at web vil sidde pris på, (da det jo er beregnet for os 2 benede)... samt vores fælles problemer med helbred, kommuner etc etc......

men skulle der alligevel gives plads dertil, vil jeg da gerne hjælpe dem jeg kan med i 1ste omgang og vælge hund...... da dette i sig selv, nok er det vigtigste punkt på programmet.....

nogle hunde er mere særegne end andre, nogle kræver uhyggelige mængder af motion. og sådan er der hele tiden noget der skal "afklares"..... av av av hvor jeg dog hader det ord....

så er der lige den resterende del af den hjemmeboende fam: de bliver nød til også og være skudt ind over projektet.... da der nok skal bruges lidt hjælp til diverse ting og sager...

så kommer vi til smertensbarnet.... INTERNATHUNDE.......Hmmm...... de er der jo desværre af en eller anden årsag...

og mange får en superdejlig hund med hjem..... MEN ... jeg mener og kan huske lidt gamle statistik-tal som sagde af 92% af "ægteskaberne" aldrig faldt rigtigt lykkeligt ud...

og 50% var return to sender.....og har de først været i 2-3 fam: så mener jeg personligt man "køber" sig et problem med hjem ( dette er jo blot min mening)....

jeg håber ikke dette lille indlæg skaber for meget debat, da dette ikke var meningen... med fortællingen om min egen hund...( men i guder hvor er han bare daaamn good)...

mvh eders ace dk... lad os ikke gå i hundene.
Nu ved jeg at web elsker hunde
Men vi kunne jo oprette en socialgruppe (jeg kunne ikke måtte kun lave fem stod der og dem havde jeg allerede , men en anden kunne ellers får jeg web til det) hvor dem med hunde der hjælper eller som kunne tænke sig en hund som hjælper (og opmuntre) kunne mødes ...

Det ville være en god ide syntes jeg ...

Jeg har selv været den lykkelige ejer af jordens bedste golden retriver hende er jeg bange for at jeg må indrømme at jeg stjal (og nej det er ikke nogen god ide ) hun stod i en have bundet med en kæde og havde fået så mange tæv at der manglede store totter hen over hendes ryg ...

Og jeg havde store problemer med dyrlægen da jeg kom med hende og nåede da også at blive meldt til politiet for mishandling men fik til sidst lov til at beholde hende ...

Og bedre og mere lærenem hun finder man ikke ...
jeg boede kun til leje på et værelse hos min bror dengang så for at hun skulle komme ud af det lille rum havde jeg hende med på arbejdet hver dag , en bus og togtur og tro mig hun var populær både i bus tog og på arbejdet , da jeg mødte min eksmand bed hun ALT i stykker han kom med, (blomster , planter bøger osv he he ) og da vi flyttede sammen og fik børn viste hun sig at være den mest vagsomme hun der kunne opdrives ...

Hun var noget af det mest blide man kunne komme i nærheden af , men en dag jeg havde været inde og handle og kom ud til barnevognen hvor hun stod budet ved siden af , stod der en centervagt og fortalte mig at hun bed ud efter alt hvad der kom inden for række vide af min barnevogn og jeg ikke måtte have hende med mere ... hun var bange for der var nogen der løb med ungen he he ..

Min eks svigerfar var hunde træner og gik på jagt med deres retriever han prøvede en dag for sjov at tage hende med ud og apportere og det klarede hun fra dag et til stor benovelse lige som hun hentede ungernes legetøj og tøj og sko ...

Tror jeg har en million billeder liggende et eller andet sted med hende på hendes yndlings plads , det var med min søn op af sig med guitaren og så undulaten på hovedet ...


Så i kan lige gætte hvor alle tude i lange baner da hun måtte flytte (heldigvis kun til mine eks svigerforældre) i en alder af 7 år fordi min søn blev konstateret multi allergisk (hans storebror tilgiver det aldrig ) og selv om hun var så gammel begyndte eksesvigerfar at træne hende til jagthund og hun fik 6 priser inden hun døde ... så det var sgi en klog hund jeg stjal der ...

Og ja ved gud jeg ville elske at have hund igen , i sær fordi jeg er blevet lige så afhængig af at gå ture som jeg er af smøger og naboer glor på mig som om jeg er idiot når jeg spørger om jeg må lufte deres hunde he he ..

Vi må kun have et dyr og det er her overskredet fordi jeg har to katte (ungernes ønske da min søn voksede ud af sin allergi ) fik selv en og web fandt en i gården som nogen var flyttet fra i nattens mulm og mørke og jeg var på ejendoms kontoret og snakke med meget store ord om hvad jeg syntes om dem der ikke sørgede for at tage deres katte med og et boligselskab der ikke sørgede for at fange dem ind på tidligere ejeres regning , men hun bor nu her ... en af de andre katte vi fandt bor ved min søn ... utroligt som folk kan behandler deres dyr ...

Vi må som skrevet have et dyr og mange har tre og fire , så tanken har da strejfet mig men hvad så hvis de pludselig beslutter sig for at slå ned på dem der har for mange dyr.. hvilke skal man så af med ,,, så nej den går ikke .. øv ...

Men kunne da være man skulle snakke med lægen om en erklæring på at det er helbredene at have en hund eller at den er hjælp i dagligdagen eller sådan noget .. kunne da være man lige skulle stikke en føler ud til boligselskabet om hvordan og hvorledes med sådan en erklæring

Nå det blev lige endnu en hunde roman ... lad os lave en socialgruppe, beder web om det i morgen hvis det er der ikke er andre der har fundet ud af det inden
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 01:12   #14
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hvor ville det være dejligt hvis en hund kunne gå ind under hjælpemidler, så det var muligt at få bare et lille tilskud i dagligdagen.

Jeg har selv en dejlig hund, en skøn blandning mellem en engelsk sætter og en formel 1.

Jeg ville for alt i verden ikke undvære ham. Han er den der trøster mig når jeg er ked af det, han er den der gør at jeg kommer ud hver dag og får frisk luft, han viser mig at han elsker mig, han elsker at putte i sofa'en osv.

Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre hvis jeg ikke havde min hund, han er helt klart den der holder mig i "live"

Men en hund kræver også en hele del tiden og hvis jeg ikke havde mine børn og nogle rigtigt god nabo'er kunne det ikke lade sig gøre, for jeg har jo desværre også dage hvor jeg ikke selv kan gå tur med ham, pga. smerter i ryggen og nakken.

Har også 2 katte, som jeg også nyder, men de passer jo mere sig selv.

Har efter at læst alle i andres indlæg fået fornyet lyst til at træne med ham, nu må han da trænes til at samle ting op fra gulvet og ligende.... Men han er god til at give pote, rulle rundt og give hi five

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 01:26   #15
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hm... 2 sjæle en tanke..... har også lige oprettet en......
http://www.k10.dk/group.php?groupid=54
__________________
Smil til verden, trods alt

Sidst redigeret af Stezu; 16-05-2010 kl. 16:53. Årsag: ændret - da der blev oprettet 2 grupper samtidig, den ene slettet igen - det ene link derfor slettet
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 08:31   #16
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
He-he, Maj-britt

Det er godt nok at have en mening, men ofte er de racerene jo desværre så indavlede,
at deres races oprindelige kendetegn er forsvundet i det store avlsarbejde.

Min labrador (på billedet) er en 8 år gammel hunhund, som er knapt "helt ren"
( hendes bedstefar var golden retriever), men hun er ligesom den hund ace.dk har, kan jeg se.

Jeg har haft hende fra hun var 10 uger, og har haft labrador 2 gange før,
så jeg ved hvordan sådan en skal opdrages.

Retrievere er jo kendte for at være glade for at hente ting, og bære dem for ejeren.

De er ligeledes kendte for at være den race, der kan skelne flest ord,
derfor bruges de meget som hjælpehunde for folk med handicaps.

Jeg har som ace.dk rigtig god hjælp i hverdagen, da hun er helt vild med at hjælpe.

Hun kan desuden finde mine nøgler og pengepung for mig, hvis jeg ikke kan huske,
hvor jeg har lagt dem.

Desværre skal der ikke være andre i nærheden, som har DERES pengepung i baglommen,
for så er det DEN, hun snapper til mig, når jeg siger : Find mine penge

Måske skulle man gå en tur på torvet med hende en lørdag og prøve at supplere sin indtægt ?
Flork, fordelen ved en tavle er netop at man kan gå langt udenom indavl ( som ikke nødvendigvis er af det onde) og kan man ikke lide typen på en race, så køb en anden, der er 450 FCI godkendte racer, der er en til alle.

Nu koster det altså ikke alverden at have hund, hundens pris er kun en gang, det kan der spares op til, sygeforsikring en gang om året, foder ja, men det er ikke nødvendigt at købe det allerdyreste.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 09:41   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Her kommer så racefanatikeren på banen og siger at enhver hund fortjener at have en DKK/ FCI stambog.
Jeg har selv trænet racerene hunde igennem rigtig mange år, hyrdehunde -border collies, og har altid svoret til dem.

Men, men, men, for de allerfleste er en hul-i-hæk hund, det allerbedste valg.
Racehunde er teoretisk set altid et spørgsmål om indavl, hvorimod blandinger er udavl.

Hul-i-hæk hunde er som oftest de sundeste, både på sind og krop, de er som regel intelligente, og lider så at sige aldrig af genetik betingede sygdomme, da disse netop opstår på grund af det lille element af indavl der er i racehunde, (nu skal der nok være nogle af jer der helst vil rive hovedet af mig), men sådan er faktum.

Vil man være sikker på at få en hund der er sund på sind og sjæl, der er intelligent og lærevillig, og som ikke får genetisk betingede sygdomme på et eller andet tidspunkt (selvfølgelig får ikke alle racehunde det, men risikoen er større), med deraf følgende store dyrlæge regninger, så er en blandingshund et utroligt godt valg.

Papirer på hunden er blot til pral og pynt, eller hvis man virkelig går op i avl, so kræver meget stor viden og en fornuftig indgangsvinkel. Raceavl har ødelagt flere racer end det har befordret.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:44   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Den fordel som jeg har set i at købe en race-hund er, at man bedre kan forudsige hvilken hund man får med at gøre. Her tænker jeg mest på temperament, motions-behov og den slags.

Og indavl vil jo fremgå af stambogen, som iøvrigt kan findes på nettet, hvis de er fra DKK, og så kan man jo selv vælge.

Jeg har en race-hund som, udover forskellige særheder m.h.t. temperament, er sund på både sind og krop, og intelligent er han sørme også.

F.eks. spurgte dyrlægen mig, om jeg smører hans poter om vinteren, for huden mellem trædepuderne var fin og lyserød (det var vinter da hun så ham).
Det måtte jeg så erkende at jeg ikke gør.
Til hans forgænger brugte jeg Kerodex til poterne om vinteren, og det var da også min hensigt at bruge det til ham her, men et par ture i træk glemte jeg det, og kunne konstatere, at hverken sne eller salt generede ham, så jeg besluttede at holde øje med udviklingen.


Hejdien skrev:
"Vi må som skrevet have et dyr og mange har tre og fire , så tanken har da strejfet mig men hvad så hvis de pludselig beslutter sig for at slå ned på dem der har for mange dyr.. hvilke skal man så af med ,,, så nej den går ikke .. øv ... "

Boligselskabet ved jo ikke hvad folk har af husdyr, de går jo ikke rundt i området og spionerer.
Min erfaring er, at boligselskabet først reagerer når/hvis nogen klager, og så bliver der sendt en klage til den der har overtrådt reglerne. Hvis boligselskabet så ikke hører mere, altså ikke flere klager over samme forhold, så sker der ikke mere.

Så det gælder altså om at opføre sig ordentligt med sine dyr, så der ikke er nogen der klager.

Men jeg ville heller ikke selv turde anskaffe mig flere dyr end de tilladte.

Her hvor jeg bor må man også kun have et dyr, men jeg har kendskab til flere som har 2, men selv om jeg nu sidder i afdelingsbestyrelsen, har jeg ikke tænkt mig at foretage mig noget som helst hvad det angår.

Jeg klager først hvis en hund/kat generer mig eller mine børn, f.eks. ved at virke truende ell.l. (nok mest hunde), men også hvis folk lufter deres dyr på græsplænerne (med efterladenskaber til følge, forstås), for det er f...... klamt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 11:06   #19
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej

Foreslår vi flytter diskutionen om racehunde kontra gadekryds over i det nye socialgruppe. Og hvad vi ellers kunne tænke os af hundesnak

Dette også fordi det nok ikke interesser alle på K10 at diskutere hunde

Tråden her blev startet med et relevant spørgsmål om husdyr kunne betrækkes som hjælpemiddel og den snak høre hjemme i dette forum

Gruppen for hundefolket og andre interesseret er:
http://www.k10.dk/group.php?groupid=54

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 11:07   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
"Og indavl vil jo fremgå af stambogen, som iøvrigt kan findes på nettet, hvis de er fra DKK, og så kan man jo selv vælge." (Citat Vovse)

Hvis man snakker om Morphologi og geneologi, så er al avl indenfor samme race en form for indavl, og vil derfor ikke fremgå af stamtavlerne, og hvis en avler snakker om "linieavl" så er det bevidst indavl af nært beslægtede individer.

Det en stamtavle kan hjælpe med er ikke indavl, men avl hvor nært beslægtede individer ikke parres. Der er dog racer hvor der er relativt få individer i Danmark, hvor næsten al avl vil være blandt nært beslægtede individer, og derfor kan der opstå genetiske sygdomme og fejl, der er meget sundhedsskadelige. Manglende viden om genetik gør også at der begås mange fejl i avlen med hunde.

Nogle genetisk betingede sygdomme, har man i stedet for at arbejde på at avle sig væk fra problemet, set som en sær-egenskab hos racen.

For eksempel er det der hedder en "merle" hund, en speciel farvefremtrædning i pelsen, dette er direkte en genetisk fejl, mennesket har fundet smukt og er begyndt at avle direkte på denne usunde skadelige fejl. Og mange avlere har på grund af manglende viden, avlet merle til merle. Dette er katastrofalt da en hund med et dobbelt merle gen, har en mangedobbelt risiko for at være blind/døv eller begge dele.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forbrugsgode / Hjælpemiddel LM Fyn Hjælpemidler til handicappede 30 19-08-2013 16:12
Hjælpemiddel le cuere Hjælpemidler til handicappede 7 22-01-2012 20:49
Hjælpemiddel??? kirsten01 Alt det andet 4 18-02-2010 21:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension